«وپارس»: بانک پارسیان در خصوص مطالبه مالیات سنواتی خود اطلاعیه‌ای منتشر کرد. مبلغ مطالبه‌شده مالیات برای سال‌های ۹۶ تا ۹۸، ۳میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان، برای سال ۹۲ برابر ۹۱میلیارد تومان و برای بند‌های «ب» و «پ» سال‌های ۹۶ و ۹۷ مبلغ ۴۴۸میلیون تومان و مبلغ ۱۶۶میلیارد تومان اصلاحات بابت تعدیل سنواتی مربوط به شرکت‌های گروه است. از آنجا که وضعیت دارایی‌های ارزی این بانک نسبت به بدهی‌های ارزی در شرایط مناسبی قرار دارد و مطالبات ارزی از بانک مرکزی نیز رقم قابل ملاحظه‌ای است، با افزایش نرخ تسعیر ارزی اعلامی از سوی بانک‌مرکزی، این رقم با رشد ۱۲۱درصدی همراه شده است. رشد درآمد کارمزد نیز بابت شناسایی درآمد کارمزد خدمات ارائه‌شده به موسسه منحل‌شده ثامن است که به دلیل زمان‌بربودن محاسبات بعد از ارسال گزارش‌های ماهانه، محاسبه و در صورت‌های مالی ثبت می‌شود.

«خموتور»: شرکت موتورسازان تراکتور‌سازی ایران از دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰درصدی در نرخ فروش محصولات و ارائه خدمات خبر داد. تاریخ دریافت مجوز ۲۲/ ۰۵/ ۱۴۰۱ و تاریخ موثر اعمال مجوز ۱/ ۰۴/ ۱۴۰۱ است. نرخ قبلی محصول انواع موتور، ۴۹میلیون تومان بوده و نرخ فعلی ۶۰میلیون تومان تعیین شده است. مبلغ فروش محصول یا ارائه خدمات در سال مالی قبل، ۹۵۳میلیارد تومان بوده و براساس مذاکرات به عمل آمده با مشتری عمده و تصویب هیات‌مدیره، نرخ‌های فروش محصولات این شرکت به طور میانگین، ۲۸‌درصد افزایش می‌یابد.

«حفارس»: شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس، طی اطلاعیه‌ای از افزایش نرخ حمل آرد کهگیلویه و بویراحمد شعبه شیراز خبر داد. طبق مصوبه کارگروه آرد و نان استان مقرر شد، کرایه حمل‌ونقل آرد استان کهگیلویه و بویراحمد به میزان ۲۰‌درصد از میانگین مبلغ ۶‌هزار و ۷۵۰تومان به میانگین ۸‌هزار و ۴۱۰تومان افزایش یابد. میزان حمل این شرکت در ماه از این محل در شعبه شیراز استان کهگیلویه‌وبویراحمد حدود ۱۰۰‌هزار کیسه است. با در نظر گرفتن افزایش نرخ حمل، برآورد درآمد ناخالص ماهانه شرکت با نرخ جدید به رقم ۸۴۱میلیون تومان و در سال ۱۴۰۱، به میزان ۶میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان بر عملکرد شرکت تاثیرگذار بوده که اثرات مالی آن در صورت‌های مالی دوره‌های آتی ارائه خواهد شد. لازم به ذکر است که تاریخ اعمال نرخ ۲۰/ ۰۵/ ۱۴۰۱ و افزایش مذکور در درآمد‌های برآوردی سال منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۴۰۱ مندرج در گزارش تفسیری مدیریت لحاظ شده است.

«قثابت»: شرکت کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت‌خراسان، مزایده‌ای را در خصوص فروش لوازم‌یدکی، دستگاه‌ها و برخی از ضایعات، در تاریخ ۲۲/ ۰۵/ ۱۴۰۱، برگزار می‌کند. داوطلبان شرکت در مزایده می‌توانند ظرف مدت ۱۰روز از تاریخ درج آگهی پیشنهاد قیمت خود را به آدرس شرکت ارسال کنند.

«تپکو»: تولید تجهیزات سنگین هپکو، مطابق مصوبه سازمان بورس، دلایل تغییرات سود عملیاتی در صورت‌های مالی تلفیقی شرکت را به شرح زیر عنوان کرد:

- افزایش ۴۱۲درصدی در زیان عملیاتی به دلیل افزایش ۲۲۸درصدی درآمد‌های عملیاتی از یکسو و افزایش ۳۸۰درصدی بهای تمام‌شده درآمد‌های عملیاتی و افزایش ۷۶درصدی هزینه‌های اداری، عمومی و فروش از سوی دیگر است.

- همچنین به علت کاهش ۹۴درصدی هزینه‌های مالی به میزان ۳۰‌درصد زیان خالص عملیات در حال تداوم نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش داشته است.

«تاپیکو»: شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین نیز از افزایش سود عملیاتی خود نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. دلیل افزایش سود عملیاتی بیش از ۳۰درصدی، افزایش درآمد عملیاتی و سود‌آوری برخی از شرکت‌های فرعی و وابسته است.

«خدیزل»: شرکت بهمن‌دیزل، در خصوص انتقال سند قطعی ملک پوشینه‌بافت به شرکت بهمن دیزل اطلاعیه‌ای منتشر کرد. تاریخ این انتقال ۲۰/ ۰۵/ ۱۴۰ و محل این رویداد، در دفترخانه اسناد رسمی ۵ الوند قزوین بوده است.

«کگهر»: شرکت سنگ‌آهن گهر زمین اعلام کرد، همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان کرمان، عملیات اجرایی آیین‌نامه کلنگ‌زنی طرح توسعه‌ای فولاد شرکت سنگ‌آهن گهرزمین در شهرستان بردسیر، شامل دو پروژه ذوب‌آهن به ظرفیت ۳میلیون و ۴۰۰‌هزار تن در سال و پروژه ذوب‌آهن به ظرفیت ۳میلیون تن در سال به همراه زیرساخت‌های موردنیاز توسط خاندوزی وزیر اقتصاد، آغاز شد.

«زفکا»: دامداری فکا نیز دلیل افزایش درآمد و تغییر بیش از ۳۰درصدی سود عملیاتی دوره ۳ماه منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل را افزایش نرخ فروش شیر خام اعلام کرد. این افزایش نرخ موجب شده است تا درآمد عملیاتی به میزان ۵۴‌درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش یابد.

«حپترو»: شرکت مهندسی حمل‌ونقل پتروشیمی نتایج برگزاری مزایده فروش یک‌دستگاه کشنده فتون تصادفی را در کدال اعلام کرد. تاریخ برگزاری مزایده ۴/ ۰۵/ ۱۴۰۱، بوده و با توجه به حضور تنها یک‌نفر شرکت‌کننده و با توجه به قیمت یک‌میلیارد و ۶۵۰میلیون تومان و قیمت کارشناسی به مبلغ یک‌میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان، کمیسیون با واگذاری لاشه کشنده موافقت کرد و موضوع برای اتخاذ تصمیم‌هایی به هیات مدیره شرکت ارجاع شد که هیات‌مدیره در ۱۸ مرداد تشکیل جلسه داد و با پیشنهاد کمیسیون موافقت کرد. تسویه مبلغ این مزایده از محل مطالبات بوده و تضمین دریافت‌شده مبلغ ۸میلیون و ۲۵۰‌هزار تومان و خالص ارزش دفتری دارایی انتقالی، ۴۷۰میلیون تومان است.