افزایش درآمد‌های سه‌ماهه این شرکت به دلیل تاخیر در تاثیر قیمت‌های جهانی بر بازار داخلی اوره بود. همچنین داروسازی دانا از افزایش نرخ دارو به دلیل حذف ارز ترجیحی خبر داد. متانول‌ساز‌های بازار که همچنان ریسک ناشی از افزایش نرخ خوراک متوجه آنهاست، از افزایش شدید بهای تمام‌شده خود خبر می‌دهند. پتروشیمی خارک نیز که از گاز ترش برای تولید محصولات خود استفاده می‌کند، افزایش ۶۳درصدی بهای تمام‌شده را اعلام کرده است.

«ددانا»: شرکت داروسای دانا، اعلام کرد که با توجه به افزایش اخیر نرخ دارو و عدم‌اطمینان از تاثیر حذف ارز ترجیحی برای این شرکت و همچنین محاسبه ارزش‌افزوده بر پایه ارز نیمایی، امکان تعیین بودجه برای سال ۱۴۰۱ را ندارد. این شرکت، همچنین ذکر کرده است، در صورتی که بر مبنای شرایط جدید بتواند بهای تمام‌شده را محاسبه کند، در اسرع وقت بودجه جدیدی را برای شرکت تعیین خواهد کرد.

«وشهر»: اطلاعات بانک‌شهر از رشد درآمد‌ها و افت هزینه‌های صورت‌های مالی بهار حکایت دارد. دلایل افزایش و کاهش به صورت زیر اعلام شده است:

- افزایش ۱۶درصدی درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده‌گذاری و اوراق بدهی یکی از دلایل افزایش درآمد‌ها بوده است.

- افزایش ۲۲درصدی سود سپرده‌ها ناشی از افزایش حقوق صاحبان سپرده‌هاست.

- از افزایش ۲۸۹میلیارد تومانی درآمد کارمزد، مبلغ ۲۱۳میلیارد تومان ناشی از افزایش درآمد کارمزد‌های ارزی و باقی‌مانده آن ناشی از افزایش کارمزد صدور ضمانت‌نامه‌هاست.

- کاهش در حساب مطالبات مشکوک‌الوصول، ناشی از بهبود طبقه تسهیلات است.

«کرماشا»: پتروشیمی کرمانشاه، یکی از بزرگ‌ترین اوره‌ساز‌های بورسی، توضیحاتی در خصوص صورت‌های مالی سه‌ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ منتشر کرد. این شرکت در صورت‌های مالی بهاره خود سود ۳۷۴تومانی را شناسایی کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۵۱درصدی را به ثبت رسانده و دلایل آن به صورت زیر بیان شده است:

- افزایش ۱۲۵درصدی سود عملیاتی شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل به دلیل افزایش در نرخ‌های فروش و شرایط بازار‌های جهانی و همچنین افزایش قیمت اوره بوده است. در حالی که شرکت با هزینه‌هایی مانند افزایش نرخ گاز خوراک و گاز سوخت و افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل مواجه بوده است.

- باتوجه به اینکه تاثیر افزایش قیمت‌های اوره در بازار جهانی با کمی تاخیر در بازار‌های داخلی و نرخ‌های بورس‌کالا دیده می‌شود، شرکت افزایش نرخ اوره داخلی را به دلیل افزایش قیمت از سوی سازمان حمایت و افزایش قیمت در بورس‌کالا اعلام کرده است.

«خدیزل»: بهمن‌دیزل آگهی ثبت، افزایش سرمایه خود را منتشر کرد. طبق مصوبه هیات‌مدیره در مجمع عمومی فوق‌العاده، قرار است شرکت سرمایه خود را از ۸۰۰میلیارد تومان طی افزایش سرمایه ۱۱۱درصدی به ۱۶۹۰میلیارد تومان برساند. این افزایش سرمایه از محل سود سهام است.

«پردیس»: شرکت سرمایه‌گذاری پردیس قرار است به‌استناد مصوبه هیات‌مدیره در مجمع عمومی فوق‌العاده، سرمایه ۲۳۰میلیاردی خود را طی افزایش سرمایه ۳۰درصدی به مبلغ ۳۰۰میلیارد تومان برساند. این افزایش سرمایه ۷۰میلیارد تومانی از محل مطالبات و آورده سهامداران است.

«آپ»: شرکت آسان‌پرداخت، اعلام کرد که دلیل کاهش ۳۰درصدی سود عملیاتی صورت مالی بهاره شرکت، شرایط حاکم بر کشور و تورم است. این شرکت افزایش هزینه‌های جاری و افزایش بهای تمام‌شده به دلایل تورمی را عامل کاهش سود عملیاتی خود اعلام کرده است.

«کاما»: شرکت باما اعلام کرد که جلسه هیات‌مدیره با حضور حداکثر اعضا در تاریخ ۵/ ۰۵۰/ ۱۴۰۱ برگزار و طی این جلسه به پیشنهاد مدیر مالی، در خصوص تامین مالی و سرمایه‌گذاری منابع حاصل در بازار سهام به‌منظور بازارگردانی و حمایت از سهم اشاره شد. این شرکت با توجه به اینکه مالک ۵۵درصد شرکت ذوب روی اصفهان است، طرح تامین مالی ۲۰۰میلیارد تومانی از طریق انتشار اوراق فروش تبعی یکساله را پیشنهاد کرده است.