روند کاهشی تولید و فروش تخم‌مرغ از فروردین امسال شروع شد و در این ماه به ۴۳۰۰تن تولید تخم‌مرغ رسید. با این حال، با توجه به اینکه نرخ فروش تخم‌مرغ بعد از حذف ارز ترجیحی افزایش یافت، این شرکت با افزایش مبلغ فروش در این ماه همراه بوده است. نرخ هر تن تخم‌مرغ در اردیبهشت ماه حدود ۵/ ۲۰میلیون تومان بود که در خرداد به ۸/ ۳۰میلیون تومان رسید. کاهش فروش شرکت سیمرغ در یکی دیگر از محصولات اصلی آن، یعنی جوجه یک‌روزه گوشتی مشهود است. فروش این محصول هم حدود ۲۳‌درصد از میانگین فروش آن طی پنج‌ماه قبل کمتر بوده است. شرکت سیمرغ در فصل بهار ۴۱۸میلیارد تومان فروش داشته که تقریبا مشابه فصل زمستان است.

خمحرکه: شرکت صنعتی نیرومحرکه در خردادماه درآمد فروش ۲۶۵میلیارد تومانی را ثبت کرد که در مقایسه با اردیبهشت و میانگین ماه‌‌‌های گذشته به ترتیب ۵۳‌درصد و ۸۳‌درصد رشد داشته است. این شرکت در سه‌ماه ابتدای سال‌جاری در مجموع ۵۵۵میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۶درصد بیشتر بوده است.

شگل: شرکت گلتاش پس از افت شدید درآمد فروش در فروردین و اردیبهشت‌ماه، در خردادماه درآمد فروش ۷۴میلیارد تومانی را ثبت کرد که نسبت به میانگین ماه‌‌‌های گذشته ۳۴درصد بالاتر بود. «شگل» که سال مالی منتهی به آذرماه دارد، در خردادماه تعداد ۳‌هزار و ۳۶۹تن انواع شامپو، صابون، خمیردندان و مایع دستشویی را تولید کرده؛ رقمی که در مقایسه با میانگین ماه‌‌‌های قبل ۴۶درصد افزایش داشته است. با این حال، فروش شرکت در این ماه ۲میلیون و ۴۵۷‌هزار تن بوده که یک‌درصد نسبت به میانگین ماه‌های قبل افزایش یافته است. این ارقام در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به‌ترتیب ۴۱درصد و ۴۴درصد کمتر بوده است. جمع درآمد فروش «شگل» نیز در دوره ۶ماه منتهی به خرداد برابر با ۳۵۰میلیارد تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۱‌درصد کاهش داشته است.

فنوال: گروه کارخانه‌های تولیدی نورد آلومینیوم در خردادماه ۱۰۸میلیارد تومان درآمد کسب کرده است. فروش شرکت نسبت به اردیبهشت‌ماه ۸‌درصد کاهش داشته؛ اما ۴۰‌درصد بیش از متوسط ماهانه است. مجموع فروش سه‌ماه شرکت با رشد ۷۴درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل به ۲۶۲میلیارد تومان رسیده است.