«فاسمین»

شرکت کالسیمین روز گذشته در خصوص شایعه منتشرشده با موضوع املاک این شرکت شفاف‌‌‌سازی کرد. «درخصوص موارد مطروحه غیر‌کارشناسی از سوی برخی افراد غیر‌مطلع و چگونگی اراضی واقع در شهرک کارمندان و کارگری مورد ادعای شرکت فرآوری مواد معدنی ایران اعلام می‌دارد:

۱) کلیه اراضی موصوف و مورد ادعا مربوط به شرکت کالسیمین است که براساس استنادات مالکیتی و سوابق بینی هیچ‌گونه واگذاری احتمالی تحت هیچ عنوانی به شرکت فرآوری مواد معدنی ایران صورت نگرفته است.

۲) سهامداران مطلع هستند که هرگونه واگذاری اموال و دارایی‌های شرکت باید طی فرآیند قانونی، کارشناسی، قیمت‌گذاری و اخذ مجوزها و مصوبات لازم از سوی هیات‌مدیره شرکت صورت پذیرد که تاکنون هیچ‌گونه مصوبه یا مجوزی در خصوص واگذاری اراضی به شرکت فرآوری مواد معدنی ایران صادر نشده است.

۳) بر فرض محال، چنانچه واگذاری احتمالی زمینی صورت گرفته باشد، باید از سوی شرکت فرآوری مواد معدنی ایران، مبلغ و بهای مورد توافق طی اسناد حسابداری به شرکت کالسیمین پرداخت شده باشد که هیچ‌گونه مالکیت یا سند حسابداری یا سرفصلی در خصوص این موضوع در حساب‌های فی‌مابین اعمال نشده است و موجود نیست. بر این اساس، مراتب فوق برای اطلاع سهامداران به جهت شفاف‌سازی و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی یا سفته‌بازی و اثر در قیمت سهم شرکت فرآوری مواد معدنی ایران اعلام می‌شود که اراضی موصوف کاملا متعلق به شرکت کالسیمین است.

«غبشهر»

 شرکت صنعتی بهشهر هم در قالب یک‌اطلاعیه به برخی مسائل مطرح‌‌‌شده در فضای مجازی پاسخ گفت. در این اطلاعیه گفته شده است: «در خصوص انتشار شایعه در فضای مجازی مبنی بر فروش روغن‌‌‌های خوراکی به نرخ قبل از تصویب نرخ‌های جدید و افزایش قابل‌توجه مبلغ فروش اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ نسبت به ماه قبل به اطلاع می‌‌‌رساند، پیرو مصوبه جلسه ستاد تنظیم بازار کشور و انجمن صنفی صنایع روغن‌نباتی، قیمت روغن خوراکی از تاریخ ۲۲/ ۰۲/ ۱۴۰۱ افزایش یافته، همچنین براساس نامه مورخ ۲۳/ ۰۲/ ۱۴۰۱ معاونت تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت، کالاهای تولیدشده قبل از تاریخ ۲۲/ ۰۲/ ۱۴۰۱ و بعد از آن تاریخ با قیمت جدید عرضه شده‌‌‌اند.»