«کچاد»

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در فروردین‌ماه به درآمد فروش ۹/ ۳هزار میلیارد تومانی رسید که نسبت به ماه قبل ۳/ ۰درصد و نسبت به میانگین ماه‌های گذشته ۲/ ۳درصد افزایش  نشان می‌دهد. همچنین فروش فروردین شرکت ۵۴‌درصد بیشتر از فروردین سال قبل است. تولید کنسانتره آهن این شرکت در سال گذشته ۱/ ۱میلیون تن برای هر ماه و در فروردین سال جاری ۹۱۶هزار تن بوده است. همچنین شرکت یادشده در این ماه ۱۰۸هزار تن فولاد تولید کرده، در حالی که میانگین سال قبل ۸۸هزار تن بوده است. «کچاد» در این ماه ۵۶۳هزار تن کنسانتره آهن‌خشک را به فروش رساند که نسبت به ماه گذشته افزایش ۷۲/ ۹درصدی نشان می‌دهد. نرخ فروش این محصول نسبت به ماه قبل ۸۸/ ۱درصد کاهش  داشته است.

فروش فولاد شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ماه مورد گزارش ۱۰۴هزار تن (میانگین سال ۱۴۰۰ ماهانه ۸۴هزار) و  گندله ۲۰۴هزار تن (میانگین ماهانه سال قبل ۸۵ هزار) است. نرخ فروش شمش فولادی شرکت طی ۱۲ماه ۱۴۰۰، ۱۲هزار و ۸۰۰تومان/ کیلو بوده که در فروردین به ۱۴هزار و ۱۰۰تومان رسیده است.

  «کگل»

 شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در فروردین‌ماه ۱۴۰۱، مبلغ ۲۲۰۴میلیارد تومان درآمد داشته که ۴۴/ ۹۰درصد آن مربوط به فروش داخلی و ۵۶/ ۹درصد آن مربوط به کل صادرات شرکت است. این شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۵/ ۲۸درصد کاهش درآمد داشته است. میانگین درآمد ماهانه سال قبل ۳۹۷۵میلیارد تومان بود و بهترین فروش شرکت در اسفند با ۷۷۶۶میلیارد رقم خورد. فروش گندله فروردین شرکت ۴۴۲هزار تن (میانگین ماهانه سال قبل ۸۸۶هزار) و کنسانتره ۱۴۹هزار تن (میانگین ماهانه ۲۲۲ هزار) است. نرخ فروش گندله شرکت با ۴درصد رشد ماهانه به ۳هزار و ۹۶۶تومان برای هر کیلوگرم رقم خورده است.

  «کگهر»

شرکت سنگ‌آهن گهرزمین که سال مالی آن منتهی به آذر است، در فروردین ۲۴۴۲میلیارد تومان فروش داشته که ۲۸درصد کمتر از اسفندماه بوده و ۳درصد بیش از متوسط سه‌ماه گذشته است. همچنین شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۲۶درصد افزایش درآمد داشته است. طبق گزارش ماهانه این شرکت،   ۸۸/ ۹۳درصد از کل درآمد عملیاتی یادشده مربوط به فروش داخلی و ۱۲/ ۶درصد آن مربوط به کل صادرات شرکت است. مجموع تولید شرکت سنگ‌آهن گهرزمین در فروردین‌ماه ۲۴درصد بیش از اسفند بوده، اما در مقدار فروش افت ۳۱درصدی نسبت به اسفندماه گزارش شده است. نرخ گندله ۱۱درصد و نرخ فروش کنسانتره سنگ‌آهن ۹درصد بیشتر از اسفند گزارش شده است. مجموع درآمد شرکت در چهار ماه طی‌شده از سال مالی جاری به ۹۵۷۹میلیارد تومان رسیده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۵۸درصد رشد نشان می‌دهد. نرخ فروش کنسانتره این شرکت در ماه مورد گزارش برابر ۳۰هزار و ۱۲۲ریال است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط با نرخ‌های ۱۵هزار و ۶۷۳ریالی بسته می‌‌‌شد.

  «کنور»

این شرکت در فروردین ۴۰میلیارد تومان فروش داشته که تنها ۱۱درصد فروش اسفند شرکت است و ۸۵درصد نسبت به میانگین سال قبل کمتر بوده است. «کنور» در فروردین با وجود تولید ۱۳۱هزار تن کنسانتره و ۳۱هزار تن گندله، تنها ۱۱هزار تن گندله فروخت، در حالی که در اسفند، شرکت ۱۱۵هزار تن کنسانتره تولید کرده و ۱۰۰ هزار تن کنسانتره و ۲۰هزار تن گندله به فروش رسانده بود. «کنور» در اسفند ۳۵۶میلیارد تومان فروش داشت که نسبت به فروش ۱۷۵میلیارد تومانی بهمن، بیش از دوبرابر شده بود.  جمع درآمد فروش شرکت در سال مالی ۱۴۰۰ به نزدیک ۱/ ۳هزار میلیارد تومان رسید که ۴۰درصد نسبت به فروش سال ۱۳۹۹ افزایش داشت.