«تفارس»: شرکت تامین سرمایه خلیج‌فارس از دریافت موافقت اصولی تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری درآمد ثابت، مختص اوراق دولتی و قابل معامله از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد.

«کبافق»: شرکت معادن بافق در خصوص وضع عوارض بر صادرات کالاها اعلام کرد که با وضع عوارض موصوف ۱۱درصد از سود عملکرد جاری کاسته خواهد شد.

«حفارس»: شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس اعلام کرد که حسب نامه اعلامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با موضوع تصمیمات متخذه کارگروه پایش گندم، آرد و نان استان با توجه به آنالیز قیمت مصوب نان در سال گذشته، مصوب شد، کرایه حمل آرد نانوایی به ازای حمل هر کیسه از ۲۲هزار ریال به ۴۰هزار ریال تغییر یابد. میزان حمل شرکت در ماه در این استان برابر ۲۱۶هزار کیسه است. با در نظر گرفتن این مصوبه، برآورد درآمد ناخالص شرکت از محل حمل آرد کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ از ۷/ ۵میلیارد تومان به ۴/ ۱۰میلیارد تومان بر عملکرد شرکت تاثیرگذار است. لازم به ذکر است که تاریخ اعمال نرخ ۲۵/ ۰۱/ ۱۴۰۱ است.

«حبندر»: شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر طی اطلاعیه‌‌‌ای تحت عنوان «شفاف‌‌‌سازی در خصوص نوسان قیمت سهام» اعلام کرد که از تاریخ گزارشگری قبلی (صورت‌های مالی و گزارش تفسیری مدیریت دوره مالی ۳/ ۶/ ۹/ ۱۲ماهه منتهی به ۳۰/ ۰۹/ ۱۴۰۰) تا مقطع فعلی تغییر بااهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است. بنابراین به نظر می‌رسد نوسان قیمت سهام شرکت طی روزهای معاملاتی اخیر ناشی از تصمیمات سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه است.

«ساراب»: شرکت سیمان داراب در خصوص وضع عوارض برای صادرات کالاها اعلام کرد که نحوه اجرای بخشنامه مزبور دارای ابهاماتی است که بر این اساس اقداماتی به منظور تعدیل و اصلاح مفاد آن از سوی نهادهای ذی‌ربط از جمله انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در دست پیگیری است. بنابراین با توجه به موارد مذکور امکان برآورد آثار اجرای این بخشنامه بر درآمد و سودآوری شرکت فراهم نیست. در صورت رفع ابهامات نحوه اجرا نسبت به اعلام تاثیرات ناشی از آن در جهت برنامه‌‌‌ریزی برای صادرات شرکت اقدام لازم انجام می‌‌‌پذیرد.

«ستران»: شرکت سیمان تهران پیرو اخبار منتشرشده در پایگاه خبری وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر وضع عوارض برای صادرات کالاها اعلام کرد که با عنایت به اینکه محصولات تولیدی شرکت سیمان تهران در بازارهای داخلی و از طریق بورس‌کالای ایران عرضه می‌شود، بنابراین وضع عوارض صادرات کالاها بر درآمد عملیاتی و سودآوری این شرکت تاثیری نخواهد داشت.