«لبوتان»: شرکت گروه صنعتی بوتان اعلام کرد که براساس پیشنهاد هیات‌مدیره، شرکت تصمیم به افزایش سرمایه ۲۵۷‌درصدی دارد. در اطلاعیه شرکت آمده است که گزارش توجیهی هیات‌مدیره به‌منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۱/ ۷۰میلیارد‌تومان به مبلغ ۲۵۰ میلیارد‌تومان از محل سود انباشته به‌منظور بهبود ساختار سرمایه در راستای افزایش ظرفیت تامین مالی برای دستیابی به اهداف بلندمدت جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است. بدیهی است انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق‌بهادار و تصویب مجمع‌عمومی فوق‌العاده است.

«فخاس»: شرکت مجتمع فولاد خراسان اعلام کرد که براساس پیشنهاد هیات‌مدیره، شرکت تصمیم به افزایش سرمایه ۱۵۲‌درصدی دارد. در اطلاعیه این شرکت نیز آمده است که گزارش توجیهی هیات‌مدیره به‌منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۱۹/ ۱هزار میلیارد‌تومان به مبلغ ۳‌هزار میلیارد‌تومان از محل مطالبات حال‌شده سهامداران و آورده نقدی به‌منظور تامین وجوه مورد نیاز جهت تکمیل پروژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای در دست اجرا، تامین وجوه مورد نیاز جهت مشارکت در افزایش سرمایه و جبران سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری انجام شده در شرکت تهیه و تولید مواد معدنی شرق فولاد خراسان (شرکت فرعی) و جبران مخارج انجام شده در سرمایه‌گذاری‌‌‌‌‌‌‌‌‌های صورت‌گرفته و مشارکت در افزایش سرمایه سایر سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است. همچنین در اینجا نیز شرکت اعلام کرده است که قطعا انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق‌بهادار و تصویب مجمع‌عمومی فوق‌العاده است.

«دسانکو»: شرکت داروسازی سبحان انکولوژی نتایج حاصل از فروش حق‌تقدم‌‌‌‌‌‌‌‌‌های استفاده نشده را در سامانه کدال منتشر کرد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که با عنایت به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۱۰/ ۰۳/ ۱۴۰۰ در اجرای ماده۱۷ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان بورس و اوراق‌بهادار و پیرو افزایش سرمایه این شرکت از مبلغ ۱/ ۹۶میلیارد‌تومان به مبلغ ۱/ ۱۳۱میلیارد‌تومان (افزایش سرمایه ۳۶‌درصدی) از محل مطالبات حال‌شده سهامداران و آورده نقدی، نتایج حاصل از فروش حق‌تقدم‌‌‌‌‌‌‌‌‌های استفاده نشده به شرح ذیل ارائه می‌شود:

* مبلغ فروش حق‌تقدم‌‌‌‌‌‌‌‌‌های استفاده نشده: ۲/ ۴میلیارد‌تومان

* هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و کارمزدهای مربوط به فروش حق‌تقدم‌‌‌‌‌‌‌‌‌های استفاده‌نشده: ۲/ ۷۶میلیون‌تومان

* خالص وجوه ناشی از فروش حق‌تقدم‌‌‌‌‌‌‌‌‌های استفاده نشده: ۱/ ۴میلیارد‌تومان

* تعداد حق‌تقدم‌‌‌‌‌‌‌‌‌های استفاده نشده: ۴‌میلیون و ۶۵۵‌هزار و ۷۲۷ سهم

* مبلغ متعلق به هر حق‌تقدم: ۳/ ۸۹۵تومان

«نیرو»: شرکت نیرو سرمایه اعلام کرد که افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۴/ ۶میلیارد‌تومان به ‌‌‌‌‌‌‌‌‌مبلغ ۶/ ۱۳میلیارد‌تومان (افزایش سرمایه ۱۱۳‌درصدی) از محل سود انباشته در تاریخ ۱۶/ ۱۲/ ۱۴۰۰ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.