«ولیز»: شرکت لیزینگ ایران در خصوص صورت‌های دوره مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۰ موارد زیر را اعلام کرد:

کاهش درآمد عملیاتی از مبلغ ۲/ ۶ میلیارد تومان (۳۰/ ۰۹/ ۱۳۹۹) به مبلغ ۵/ ۲میلیارد تومان (۳۰/ ۰۹/ ۱۴۰۰) به دلیل: نبود نقدینگی موثر به دلیل عدم‌بازپرداخت به‌موقع تسهیلات پرداخت‌شده به مشتریان در سال‌های گذشته حسب رعایت دستورالعمل بانک مرکزی مبنی بر پرداخت تسهیلات حداکثر به میزان ۵‌درصد حقوق صاحبان سهام به هر متقاضی، حقوق صاحبان سهام شرکت نزدیک به مبلغ ۲۰۰میلیارد تومان دارای زیان انباشته است.

  بر اساس بندهای حسابرس و بازرس قانونی شرکت، ‌‌‌ درآمد سود و تاخیر فقط برای مشتریان طبقه جاری شناسایی و ثبت شده و از شناسایی درآمد برای مشتریان طبقه مشکوک‌الوصول خودداری شده است.

افزایش هزینه تامین منابع مالی از مبلغ ۴/ ۳۱میلیارد تومان (۳۰/ ۰۹/ ۱۳۹۹) به مبلغ ۲/ ۳۹میلیارد تومان (۳۰/ ۰۹/ ۱۴۰۰) به دلیل: دریافت تسهیلات جدید به مبلغ ۸۰میلیارد تومان در تیرماه سال ۱۴۰۰ با نرخ ۱۸‌درصد برای انجام مصالحه با شرکت زرین غزال؛ افزایش هزینه‌‌‌های اداری عمومی و تشکیلاتی از مبلغ ۹/ ۱۲میلیارد تومان (۳۰/ ۰۹/ ۱۳۹۹) به مبلغ ۴/ ۱۳میلیارد تومان (۳۰/ ۰۹/ ۱۴۰۰) به دلیل: افزایش هزینه‌‌‌های حقوقی وصول مطالبات سنوات گذشته به‌رغم کاهش کارکنان شرکت از تعداد ۵۳ نفر به ۴۴ نفر

«وحکمت»: شرکت بیمه حکمت‌صبا اعلام کرد که در خصوص آثار به‌کارگیری استاندارد حسابداری ۳۵مالیات بر درآمد بر مبلغ افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌‌‌های استهلاک‌پذیر، به استحضار می‌‌‌رساند گزارش توجیهی افزایش سرمایه از مبلغ مازاد تجدید ارزیابی ساختمان‌‌‌ها که به مبلغ ۳/ ۱۷۴میلیارد تومان است، مبلغ ۲/ ۳۹میلیارد تومان (معادل ۵/ ۲۲درصد) در راستای رعایت استاندارد مذکور کسر شده است.

«جوین»: شرکت کشت و صنعت جوین اعلام کرد که در نظر دارد در خصوص تهیه و خرید تجهیزات نیروگاه خورشیدی و نظارت بر نصب و راه‌‌‌اندازی و آموزش به میزان ۱۰مگاوات برای تولید انرژی الکتریکی از طریق مناقصه عمومی به بخش خصوصی اقدام کند، بنابراین از کلیه واجدان شرایط دعوت به عمل می‌‌‌آید برای اطلاع از شرایط، اخذ مدارک و شرکت در مناقصه، ظرف مدت یک هفته از تاریخ انتشار این آگهی به شرکت کشت وصنعت جوین یا سایت شرکت به آدرس www.jovainco.com مراجعه کنند.

«سابیک»: شرکت سیمان آبیک اعلام کرد که بر اثر حادثه آتش‌سوزی انبار پاکت این شرکت در تاریخ ۰۷/ ۱۱/ ۱۴۰۰ با ظرفیت حدود ۲میلیون پاکت طعمه حریق شد که عملیات اطفای حریق با تلاش آتش‌‌‌نشانان و کارکنان شرکت و نیروهای امدادی استان البرز و قزوین انجام شد و از سرایت آتش به سایر واحد‌‌‌های شرکت جلوگیری به‌‌‌عمل آمد. خوشبختانه حادثه مذکور هیچ‌گونه مصدوم و تلفات انسانی در بر نداشته و با توجه به اینکه شرکت از پوشش مناسب بیمه برخوردار است، هماهنگی لازم با شرکت بیمه‌‌‌گذار برای ارزیابی و جبران خسارت انجام شده است. همچنین با توجه به عدم‌خسارت جدی به ماشین‌آلات و تجهیزات اصلی بارگیرخانه، عملیات سرویس در کمتر از ۳۶ساعت به پایان رسید و عملیات بارگیری و تحویل سیمان از ۰۹/ ۱۱/ ۱۴۰۰ آغاز شد.

«شکام»: شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران اعلام کرد که محصول استامینوفن به دلیل شرایط بازار و افزایش قیمت تمام‌شده ناشی از افزایش قیمت ارز و با هدف حفظ حاشیه سود، افزایش قیمت ۱۰ تا ۱۴ درصدی داشت. نسبت محصول استامینوفن به کل درآمد فروش شرکت حدود ۴‌درصد است.

«خفنر»: شرکت فنرسازی خاور اعلام کرد که از تاریخ گزارشگری قبلی (صورت‌های مالی و گزارش تفسیری مدیریت دوره مالی سه‌ماهه، ۶ماهه، ۹ماهه و ۱۲ماهه منتهی به ۳۰/ ۰۹/ ۱۴۰۰) تا مقطع فعلی تغییر بااهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است. همچنین انتشار گزارش ماهانه تولید و فروش دی‌ماه ۱۴۰۰ در سامانه کدال سازمان بورس و اوراق بهادار انجام شد.

«فالوم»: شرکت آلومتک اعلام کرد که افزایش ۲۱درصدی درآمدهای عملیاتی نسبت به فروش متوسط ۶ماه اول سال‌جاری مربوط به حضور در بازارهای صادراتی به‌خصوص اربیل ‌‌‌عراق بوده که شرکت توانسته با بازاریابی‌‌‌های مناسب نسبت به جذب مشتری و فروشنده در آن منطقه اقدامات لازم را انجام دهد. همچنین دلایل افزایش ۲۱۰درصدی سایر درآمدهای عملیاتی مربوط به فروش ضایعات حاصل از جداسازی آلومینیوم و فولاد بوده که آلومینیوم آن مجددا به کوره احیا به‌منظور تبدیل به مواد اولیه ارسال و سیم فولادی آن طی مزایده برگزارشده طبق آیین‌نامه معاملات شرکت به فروش رسیده است.    

«حبندر»: شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر از شرکت در مناقصه راهبری و نگهداشت شناورهای کاسپین «یک»، «۲»، «۳» و اسکله پشتیبانی که از سوی شرکت نفت خزر برگزار شده، خبر داد. تاریخ شروع مناقصه ۹ بهمن ۱۴۰۰ تعیین شده است.

«غشصفا»: شیر پاستوریزه پگاه اصفهان اعلام کرد که افزایش فروش شرکت از مبلغ ۸/ ۹۲۶میلیارد تومان به مبلغ ۳/ ۱‌هزار میلیارد تومان و تغییر ترکیب و سبد محصولات فروخته‌شده به شرکت بازرگانی صنایع شیر ایران از ۲۸‌درصد در ۹ماه سال ۱۳۹۹ به ۴۳‌درصد در ۹ماه سال ۱۴۰۰ و همچنین کاهش بهره بانکی به مبلغ ۷/ ۵میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ به مبلغ ۱/ ۳میلیارد تومان در ۹ماه سال ۱۴۰۰ از دلایل اصلی رشد سودآوری شرکت بوده است.

«برکت»: شرکت گروه دارویی برکت پیرو اخبار منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر تولید و فروش واکسن، آمار تولید و فروش واکسن کوو ایران برکت شرکت شفا فارمد (سهامی خاص) وابسته به گروه دارویی برکت را به شرح جدول ذیل ارائه کرد:

29