کتوکا: شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا توضیحاتی در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی منتشر شده در کدال منتشر کرد. بر این اساس شرکت در خصوص تغییر سود (زیان) عملیاتی نسبت به دوره مشابه سال قبل، مهم‌ترین عوامل افزایش ۶۰‌درصدی سود عملیاتی ۶ ماهه ابتدای سال این شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل به دلایل افزایش فعالیت‌ها، صرفه‌‌‌جویی‌‌‌ها و افزایش درآمدهای عملیاتی شرکت به دلایل زیر است:

- افزایش در نرخ‌های فروش محصولات شرکت با توجه به نرخ تورم.

- افزایش درآمدهای تاندیش فولاد مبارکه و کوره‌‌‌های قوس الکتریکی که ناشی از نرخ قراردادها به علت جبران تورم (بر اساس قرارداد) و افزایش میزان تولید محصولات کارفرمایان بوده است.

- افزایش درآمد کوره‌‌‌های فولاد مبارکه با توجه به زمان شروع قرارداد که از تاریخ ۰۱/ ۰۲/ ۱۳۹۹ است.

- افزایش درآمدهای تاندیش‌‌‌ها با توجه به انعقاد و ابلاغ قرارداد تاندیش‌‌‌های فولاد آلیاژی ایران از ابتدای تیرماه سال‌جاری که سالانه حدود مبلغ ۸/ ۳۰میلیارد تومان درآمدزایی دارد.

- افزایش در مقدار فروش صفحات دریچه کشویی

نطرین: شرکت عطرین نخ قم از افزایش ظرفیت تابندگی و تثبیت حرارتی انواع نخ با بهای تمام شده ۳۴‌میلیارد تومان با ظرفیت اسمی ۱۶۰۰ تن خبر داد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که طبق پروانه بهره‌‌‌برداری جدید پیش‌بینی می‌شود در یک سال مالی سودآوری شرکت به میزان ۶۷‌درصد نسبت به سال مالی ۹۹ افزایش یابد.

شلیا: مواد ویژه لیا توضیحاتی در خصوص احتمال تغییر در ترکیب سهامداران در سامانه کدال منتشر کرد. بر این اساس شرکت توضیحاتی در خصوص این تغییر خطاب به مدیریت نظارت بر ناشران بازار پایه ارائه کرد که شرح آن اینگونه است: به استحضار می‌رسد از سال ۱۳۹۸ دعوای حقوقی میان شرکت آرمان آفرینان سیمیا (یکی از شرکت‌های گروه سهامدار عمده مواد ویژه لیا) و شرکت کارگزاری بهین پویا در هیات داوری طرح شده است که نتیجه آن تا این لحظه مشخص نشده ‌‌‌است. شایان ذکر ‌‌‌است چنانچه رای صادره به نفع شرکت آرمان آفرینان سیمیا صادر شود، تعداد ۹.۲۹۸.۴۳۵ سهم مواد ویژه لیا (معادل ۵/ ۱۱‌درصد سهام شرکت) از شرکت کارگزاری بهین پویا به شرکت آرمان‌آفرینان سیمیا منتقل می‌شود که منجر به تغییر در ترکیب سهامداران‌درصدی این شرکت خواهد شد. اما از آنجا که خواسته شرکت کارگزاری بهین پویا در پرونده مذکور ریالی است، چنانچه رای به نفع این شرکت صادر شود تغییری در ترکیب سهامداران شرکت ایجاد نمی‌شود.