«پدرخش»: شرکت تولیدی و صنعتی درخشان تهران اعلام کرد که بنا به پیشنهادهای هیات‌مدیره، شرکت تصمیم به افزایش سرمایه از مبلغ ۳/ ۱۵‌میلیارد تومان به ۴۳‌میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۱۸۱‌درصدی) از محل سود انباشته به منظور رعایت الزام سازمان بورس اوراق بهادار در خصوص حداقل میزان سرمایه شرکت‌های بورسی، اصلاح ساختار مالی و بهبود سرمایه در گردش دارد. بر این اساس گزارش توجیهی هیات‌مدیره شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه که در تاریخ ۱۹/ ۰۷/ ۱۴۰۰ به تصویب هیات‌مدیره رسیده، جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

«کگل»: شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر از پیشنهاد هیات‌مدیره به مجمع عمومی فوق‌‌‌العاده و ارائه گزارش توجیهی مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۱۰‌هزار میلیارد تومان به ۳۰‌هزار میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۲۰۰‌درصدی) از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته به منظور جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌‌‌پذیر، مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر، تامین مخارج سرمایه‌‌‌ای موردنیاز جهت اجرای طرح افزایش ظرفیت کارخانه گندله‌‌‌سازی (۱) و (۲) و تامین بخشی از سرمایه در گردش موردنیاز جهت فعالیت‌های عملیاتی، برای اخذ تاییدیه و اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی خبر داد.

«فخوز»: شرکت فولاد خوزستان طی اطلاعیه‌‌‌ای در سامانه کدال اعلام کرد که تاییدات لازم از سوی حسابرس و بازرس قانونی (موسسه حسابرسی وانیا نیک تدبیر) نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایه مورخ ۱۶/ ۰۵/ ۱۴۰۰ هیات‌مدیره شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۵‌هزار میلیارد تومان به ۱۹‌هزار میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۲۸۰‌درصدی) از محل سود انباشته به منظور جبران مخارج سرمایه‌‌‌ای گذشته شرکت و تامین سرمایه در گردش را دریافت کرده است.

«خمهر»: شرکت مهرکام پارس از تصمیمات هیات‌‌‌مدیره شرکت در خصوص افزایش سرمایه برای سال مالی منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۴۰۰ خبر داد. در اطلاعیه شرکت آمده است که با عنایت به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۱۰/ ۰۷/ ۱۴۰۰ و به استناد مصوبه مجمع عمومی فوق‌‌‌العاده ۱۵/ ۱۰/ ۱۳۹۹ و اطلاعیه زمان تشکیل جلسه هیات‌‌‌مدیره در خصوص افزایش سرمایه، مورخ ۲۰/ ۰۷/ ۱۴۰۰ موضوع افزایش سرمایه مورد تصویب قرار گرفت. بر این اساس مقرر شد سرمایه «خمهر» از ۴۷۵‌میلیارد تومان (به میزان ۱۸۸‌میلیارد تومان معادل ۴۰‌درصد) به ۶۶۳‌میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی افزایش یابد. ضمنا شرکت اعلام کرده که با توجه به زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به ۲۹/ ۱۲/  ۱۴۰۰ شرکت، افزایش سرمایه فوق تا زمان برگزاری این مجمع نزد مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت خواهد رسید.

«اتکای»: شرکت بیمه اتکایی ایرانیان در اطلاعیه‌‌‌ای در سامانه کدال اعلام کرد که با عنایت به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۱۶/ ۰۵/ ۱۴۰۰ و بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۳۰/ ۰۶/ ۱۴۰۰، افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۴۰۰‌میلیارد تومان به ۵۲۰‌میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۳۰‌درصدی) از محل سود انباشته در تاریخ ۱۴/ ۰۷/ ۱۴۰۰ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

«فلوله»: شرکت لوله و ماشین‌‌‌سازی ایران نیز اعلام کرد که با توجه به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۱۲/ ۰۴/ ۱۴۰۰ و بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۲۶/ ۰۴/ ۱۴۰۰ افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۵۰‌میلیارد تومان به ۶۷۰‌میلیارد تومان از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌‌‌ها در تاریخ ۱۸/ ۰۷/ ۱۴۰۰ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.