«ارفع»: شرکت فولاد ارفع در مرداد ماه توانسته مبلغی بیش از ۸۳۹ میلیارد تومان فروش محقق کند که افت ۴۰ درصدی نسبت به ماه گذشته نشان می‌دهد که عمدتا ناشی از کاهش ۴۹ درصدی مقدار فروش شمش فولاد است. «ارفع» در این ماه حدود ۵۷.۰۶۹ تن شمش (افت ۴۹درصد) به نرخ هر تن حدود ۷/ ۱۴میلیون تومان (۱۶ درصد رشد) فروخت. قابل ذکر است این افت فروش ناشی از فروش بالای ماه گذشته است و شرکت تقریبا معادل میانگین فروش ماه‌های گذشته فروش داشته است. با این حال در مجموع فروش ۵ ماه شرکت فولاد ارفع در سال‌جاری، رشد ۹۵ درصدی نسبت به دوره مشابه قبل داشته است.

«فجر»: شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در مرداد ماه توانسته مبلغ ۳۶۵ میلیارد تومان فروش محقق کند که رشد ۱۸ درصدی را نسبت به ماه گذشته نشان می‌دهد. «فجر» در این ماه حدود ۹.۰۲۹تن ورق گالوانیزه (افت ۷ درصد) به نرخ ۷/ ۲۷میلیون تومان (با رشد ۲درصدی) به فروش رساند. علاوه بر این، «فجر» در این ماه ۵,۱۸۵تن محصول نورد سرد به نرخ ۲۱میلیون و ۹۷۱ هزار تومان به فروش رسانده که همه آن به صورت فروش داخلی بوده است.

در مجموع شرکت از ابتدای سال مالی تا انتهای مرداد ماه ۴/ ۱۸۴۱میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه سال ۹۹ رشد ۱۲۷درصدی داشته است. این افزایش درآمد شرکت برخلاف بسیاری دیگر از شرکت‌ها هم از افزایش نرخ و هم افزایش تولید نشات گرفته است.

«فولاد»: شرکت فولاد مبارکه تولیدات خود را در ۴ طبقه محصولات سرد، محصولات گرم، محصولات پوشش‌‌‌دار و سایر به فروش می‌‌‌رساند. این شرکت در مرداد ماه توانسته مبلغ ۸۹۴۰میلیارد تومان فروش محقق کند که ۲۲ درصد افت نسبت به ماه گذشته نشان می‌دهد. «فولاد» در این ماه حدود ۲۳۶هزار تن ورق گرم (افت ۲۲ درصد) به نرخ حدود ۶/ ۱۹میلیون تومان (با ۸درصد افزایش) فروخته است. مقایسه فروش شرکت در مرداد ماه ۱۴۰۰ با ماه مشابه در سال ۹۹ نشان می‌دهد میزان درآمد شرکت ۱۰۸ درصد افزایش یافته است. با این حال درآمد مرداد ماه شرکت ۱۷درصد هم کمتر از متوسط فروش سال ۱۴۰۰ بوده است. شرکت از ابتدای سال مالی تا انتهای مرداد ماه ۱۴۰۰ در مجموع مبلغ ۵۴ هزار میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه سال ۹۹ رشد ۱۴۷درصدی داشته است.

«هرمز»: شرکت فولاد هرمزگان جنوب هم محصولات خود را در دو طبقه اسلب و سایر به فروش می‌‌‌ساند. درآمد ماهانه شرکت در مرداد ماه امسال ۵/ ۱۴۹۱میلیارد تومان بوده که نسبت به تیر ماه کاهش ۱۳درصدی داشته است. با این حال مقایسه فروش «هرمز» در مرداد ماه ۱۴۰۰ با ماه مشابه در سال ۹۹ نشان می‌دهد میزان درآمد شرکت ۱۲۶درصد افزایش یافته است. شرکت فولاد هرمزگان جنوب از ابتدای سال مالی تا انتهای مرداد ماه ۱۴۰۰ در مجموع مبلغ ۸۵۱۷. ۴ میلیارد فروش داشته که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه سال ۹۹ رشد ۱۸۷ درصدی داشته است. این افزایش درآمد در شرکت فولاد هرمزگان هم از افزایش نرخ و هم افزایش مقادیر تولید به دست آمده است. آن‌طور که آمارهای ماهانه این شرکت نشان می‌دهد، مقادیر تولید فولاد هرمزگان از ۵۳۷ هزار و ۳۶۷تن در ۵ ماه ابتدایی سال گذشته به ۵۹۹ هزار و ۷۵۲تن بالغ شده است؛ رقمی که حکایت از رشد ۶/ ۱۱درصدی مقدار فروش شرکت یادشده می‌کند.

«فایرا»: عملکرد مردادماه شرکت آلومینیوم ایران هم نشان می‌دهد که این شرکت در مرداد ماه توانسته است مبلغ ۷۰۴ میلیارد تومان فروش محقق کند. این رقم حکایت از افت ۷ درصدی نسبت به ماه گذشته (تیرماه) دارد که ناشی از کاهش ۱۳درصدی مقدار فروش شمش است. به طور کل این شرکت محصولات خود را در سه طبقه شمش بیلت، شمش خالص و شمش آلیاژ به فروش می‌‌‌رساند. تنها محصول صادراتی شرکت هم همان شمش خالص است. طبق آمارهای مرداد، شرکت در این ماه حدود ۱۲.۰۸۰تن شمش (افت ۱۳ درصد) به نرخ حدود ۲/ ۵۸میلیون تومان (با ۷درصد رشد) به فروش رسانده است. ۸ هزار و ۶۷۳ تن این رقم به صورت داخلی و ۳ هزار و ۴۰۷ تن به صورت صادراتی به فروش رفته است. در مجموع فروش ۵ ماهه شرکت در سال‌جاری رشد ۶۳درصدی نسبت به دوره مشابه قبل داشته است. مقادیر فروش شرکت در ۵ ماه ابتدایی سال گذشته از ۸۳ هزار و ۸۴۰ تن به ۷۳ هزار و ۲۵ تن نزول کرده است.