«شبریز»

هیات‌مدیره شرکت شرکت پالایش نفت تبریز در تاریخ ۱۲ مرداد پیشنهاد خود را مبنی بر افزایش سرمایه شرکت به مجمع عمومی فوق‌العاده ارائه کرد. از دلایل پیشنهاد این افزایش سرمایه جبران مخارج سرمایه‌ای طرح جامع و اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی و تامین سرمایه در گردش بود که به تصویب هیات‌مدیره رسیده است. این افزایش سرمایه به میزان ۲۰۰ درصد که معادل ۲ هزار میلیارد تومان است، خواهد بود. با احتساب این افزایش سرمایه، سرمایه شرکت از یک هزار میلیارد تومان به ۳ هزار میلیارد تومان خواهد رسید. افزایش سرمایه شرکت از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته خواهد بود. بدیهی است انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است.

  «داوه»

هیات‌مدیره شرکت داروسازی آوه سینا در تاریخ ۱۱ مرداد پیشنهاد خود را مبنی بر افزایش سرمایه شرکت به مجمع عمومی فوق‌العاده ارائه کرد. از دلایل پیشنهاد این افزایش سرمایه تکمیل طرح تولید داروهای ضدسرطانی و اصلاح ساختار مالی است که به تصویب هیات‌مدیره رسیده است. این افزایش سرمایه به میزان ۴۵ درصد که معادل ۲۱ میلیارد و ۶۰۰هزارتومان است، خواهد بود.

با احتساب این افزایش سرمایه، سرمایه شرکت از ۴۸ میلیارد تومان به ۶۹ میلیارد و ۶۰۰ هزار تومان خواهد رسید. افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته خواهد بود. بدیهی است انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است.

  «پارس»

هیات‌مدیره شرکت پتروشیمی پارس در تاریخ ۱۲ مرداد پیشنهاد خود را مبنی بر افزایش سرمایه شرکت به مجمع عمومی فوق‌العاده ارائه کرد. از دلایل پیشنهاد این افزایش سرمایه اصلاح ساختار مالی است که به تصویب هیات‌مدیره رسیده است. این افزایش سرمایه به میزان ۶ هزار و ۵۶۷ درصد که معادل ۳۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است، خواهد بود.

 با احتساب این افزایش سرمایه، سرمایه شرکت از ۶۰۰ میلیارد تومان به ۴۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید. افزایش سرمایه شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی‌ها خواهد بود که از جذاب‌ترین نوع افزایش سرمایه است.

بدیهی است انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است.