«زپارس»

هیات‌مدیره شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس که با نماد «زپارس» در بازار دوم بورس معامله می‌شود در تاریخ ۱۷ تیر پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت را به مجمع عمومی فوق‌العاده داد. به گفته هیات‌مدیره این شرکت افزایش سرمایه به منظور احداث گاوداری شیری ۱۵۰۰ راسی خواهد بود.

سرمایه فعلی شرکت در حدود ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که با احتساب این افزایش سرمایه یک هزار میلیارد تومانی  سرمایه شرکت به یک هزار و ۳۳ میلیارد تومان خواهد رسید. افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته خواهد بود. این اولین افزایش سرمایه بزرگ‌ترین شرکت دامپروری فعال در بازار سرمایه محسوب می‌شود. در حال حاضر قیمت این نماد بورسی ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان است.

«البرز»

افزایش سرمایه شرکت بیمه البرز که در تاریخ ۲۴ خرداد به تصویب هیات‌مدیره رسیده بود، در تاریخ ۱۶ تیر به تایید حسابرس و بازرس قانونی رسید. براساس اطلاعات این هشتمین افزایش سرمایه بیمه البرز است. آخرین افزایش سرمایه نیز در شهریور ۹۹ انجام گرفت. این افزایش سرمایه به میزان ۲ هزار و ۵۷ میلیارد تومان که معادل ۱۴۲‌درصد است، خواهد بود.

 به گفته هیات‌مدیره شرکت این افزایش سرمایه به منظور تقویت توان مالی شرکت جهت استفاده بهینه از فرصت‌های موجود در صنعت بیمه و همچنین رعایت مقررات و دستورالعمل‌های بیمه مرکزی صورت خواهد گرفت. این افزایش سرمایه باعث می‌شود سرمایه شرکت به ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسد. گفتنی است که این افزایش سرمایه از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها خواهد بود.