دبیر کل کانون نهاد‌های سرمایه‌گذاری ایران در نشست خبری با اشاره به اینکه تغییر دامنه نوسان کوتاه‌مدت بوده و پس از یک ماه بازنگری می‌شود افزود: تمام فرآیند‌های صف‌ساز عامل ناکارآیی و عدم تحلیل بازار هستند و باید حذف شوند.

سعید اسلامی بیدگلی اضافه کرد: پیشنهادهای زیادی مبنی بر بازگشتن دامنه به منفی و مثبت ۵ و موارد دیگر رسیده گفت: در جلسه‌ای که برای تغییر دامنه نوسان برگزار شد دامنه مثبت ۶ و منفی ۲بیشترین رای را داشت و دلیل تعیین مثبت ۶ هم دادن سیگنال به بازار مبنی بر رغبت برای باز کردن دامنه نوسان بود.

وی با بیان اینکه سهامداران خرد با تغییر دامنه نوسان بیشتر از مدیران موافق بودند، تصریح کرد: باز کردن دامنه نوسان الزامات زیرساختاری نیاز دارد که اگر انجام نشود با چالش همراه خواهد شد.

دبیر کل کانون نهاد‌های سرمایه‌گذاری ایران با ارائه گزارش عملکرد کانون گفت : تعداد اعضای کانون از ۱۲۴ عضو به ۳۴۵ عضو افزایش‌یافته است. همچنین اکنون کانون در شرکت بورس، فرابورس و بورس انرژی عضو هیات‌مدیره دارد و با توجه به اینکه عضو شورای عالی بورس شده، جایگاه مناسب‌تر و ارتباط بهتری با سازمان بورس پیداکرده است.

وی با اشاره به جلسات کانون در سازمان بورس و اوراق بهادار که به‌منظور اصلاح برخی بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌های مصوب و دستورالعمل‌های درحال تصویب توسط سازمان تشکیل شده گفت: اصلاح بخشنامه بازارگردانی، بررسی دستورالعمل صدور مجوز تاسیس و فعالیت کارگزاری، بررسی دستورالعمل جامع صندوق‌های سرمایه‌گذاری و بررسی اصول مدیریت ریسک شرکتی ناشران و نهادهای مالی از نتایج این جلسات بودند.

به گفته وی بررسی دستورالعمل جامع صندوق‌های سرمایه‌گذاری، بررسی اصول مدیریت ریسک شرکتی ناشران و نهادهای مالی، بررسی دستورالعمل صدور مجوز تاسیس و فعالیت کارگزاری، بررسی اصلاح قانون بازار،انجام چند نظرسنجی درباره دامنه نوسان از گروه‌های مختلف (پیشکسوتان بازار سرمایه، مدیران عامل نهادهای مالی و فعالان بازار سرمایه) و اظهارنظر در این زمینه، پیشنهاد‌هایی درباره شرایط بازارگردانی، مشارکت در جلسات کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تهران، بررسی موانع مشکلات بازارگردانی،،مشاور سرمایه‌گذاری و تامین سرمایه‌ها از مهم‌ترین اقدامات کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران بوده است.

اسلامی بیدگلی، یکی از رسالت‌های کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران را برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی اقتصادی در حوزه‌های مختلف مالی و اقتصادی با تاکید بر بازار سرمایه دانست و تاکید کرد: نشست هم اندیشی با موضوع شرایط بازار و ارائه راهکارها و پیشنهاد‌هایی برای بهبود بلندمدت بازار، نشست آنلاین با موضوع بررسی دستورالعمل و ابلاغیه‌های جدید سازمان بورس و نشست فی‌مابین شرکت‌های سبدگردان عضو کانون و سازمان بورس با موضوع بررسی مشکلات شرکت‌های سبدگردان از جمله این نشست‌ها در سال ۹۹ بوده‌اند.

دبیر کل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران با اشاره به عضویت این کانون در نهادهای بین‌المللی گفت: کانون در سال مالی گذشته موفق به عضویت در فدراسیون بورس‌های اروپا-آسیا شد و در همین سال، کانون ضمن حضور در دو مجمع (عمومی و فوق‌العاده) اقدام به برقراری تعاملات سازنده‌ای با این نهاد بین‌المللی برای برگزاری پژوهش‌ها و تحقیقات مشترک کرد. وی اضافه کرد: همچنین کانون در سال گذشته با برقراری مکاتبات و مکالمات متعدد موفق به عضویت در ASF به‌عنوان یکی از معتبرترین سازمان‌های فعال شد و نام کانون در کنار نام کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در سایت ASF ثبت شد.

وی همچنین تشکیل کارگروه تخصصی شرکت‌های سبدگردان، کارگروه تخصصی مالی برای بررسی مشکلات مالی و مالیاتی اعضا، کارگروه تخصصی حقوقی برای بررسی مشکلات حقوقی و قراردادی اعضا، کارگروه تخصصی حاکمیت شرکتی با حضور متخصصان این امر برای بررسی معضلات ناشی از عدم رعایت حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه و کارگروه تخصصی شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری را از دیگر اقدامات کانون ذکر کرد.

به گفته وی در حال حاضر کانون در شعب مختلف هیات‌های حل اختلاف مالیاتی نماینده دارد و در صورت بروز مشکل این نمایندگان از حقوق صنفی اعضا دفاع می‌کنند.