سهم «سرچشمه» را به ارزش ذاتی خواهیم رساند

میلاد شمس، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه با اعلام این خبر و با بیان اینکه سود خالص شرکت اصلی و گروه نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل روند افزایشی داشته است، اظهار کرد: بر این اساس طی این بازه زمانی شاهد رشد ۳۹ درصد در سود خالص شرکت اصلی و حدود ۴۰۰ درصدی در شرکت‌های گروه بودیم.

شمس با اعلام اینکه بررسی صورت‌های مالی شرکت اصلی نیز نشان‌ دهنده رشد 35 درصدی در EPS نسبت به مدت مشابه سال قبل است اظهار کرد: EPS شرکت‌های‌ گروه طی این بازه زمانی رشد حدود 400 درصد نسبت به 9 ماهه سال ۹۸ داشته است.

وی تاکید کرد: این عملکرد صعودی بیانگر آن است که ارزش ذاتی شرکت سرمایه‌گذاری فراتر از قیمت فعلی آن است و امکان رشد قیمت آن قابل ‌ملاحظه است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سرچشمه در ادامه به برنامه‌های این شرکت برای افزایش سودآوری این شرکت و رشد قیمتی این سهم در بازار سرمایه اشاره و بیان کرد: این شرکت در نظر دارد با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در شرکت و با استفاده از برنامه‌های متعدد شکاف قیمتی بین ارزش ذاتی و ارزش فعلی را به حداقل رسانده و سرمایه‌گذاران به سودی که انتظارش را می‌کشند دست یابند.

به گفته شمس، این شرکت در حال بررسی و تحلیل آن است که فهرست تمامی شرکت‌های تابعه به همراه مدارک و اطلاعات مالی و سایر اطلاعات لازم را باهدف تبدیل شخصیت حقوقی آنها به سهامی عام در اختیار سازمان بورس و اوراق بهادار قرار دهد.

وی اضافه کرد: پس از انجام مراحل مذکور، در خصوص شرکت‌هایی که شخصیت حقوقی آنها تغییر و نزد آن سازمان به ثبت رسیدند، اقدامات لازم برای پذیرش آن شرکت‌ها نزد شرکت‌های فرابورس یا بورس اوراق بهادار آغاز شود.

شمس گفت: تصمیم این شرکت بر آن است که وجوه حاصل از عرضه عمومی سهام شرکت‌های تابعه را صرف سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شرکت ملی صنایع مس ایران و سایر پروژه‌هایی کند که توجیه اقتصادی دارند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با اصلاحات ساختاری، سودآوری شرکت در سنوات آتی از رشد پایداری برخوردار باشد.