در میان این جنس اخبار گروه الف که طی دو روز گذشته منتشر شده، باید به «راه‌اندازی خط‌رنگ بدنه اسکانیا» شرکت ماشین‌سازی نیرو‌محرکه، سرمایه‌گذاری جمعی مبین‌وان‌کیش و «بهره‌برداری از خطوط جدید در تولید» در شرکت پتروشیمی قرن اشاره کرد.

در اطلاعیه «تمحرکه» درباره راه‌اندازه خط رنگ بدنه اسکانیا گفته شده که ساخت این پروژه به شرکت وزنه (سهامی‌خاص) با مبلغ ۵۱۶ میلیون تومان سپرده شده است.

اما شاید مهم‌ترین خبر از این حیث به شرکت مبین‌وان‌کیش مرتبط باشد که از «ایجاد کنسرسیومی جهت سرمایه‌گذاری در حوزه ICT با هدایت و راهبری مبین‌‌وان کیش» خبر داده است. گفته شده که این کنسرسیوم با همکاری شرکت‌های سرمایه‌گذاری مهرگان سرمایه‌پارس (سهامی‌عام) و شرکت ستارگان نوآوری داوین (سهامی‌خاص) ایجاد خواهد شد.

میزان سرمایه‌گذاری برای این کنسرسیوم ۱۰۰ میلیارد تومان درنظر گرفته شده که قرار است ۲۰‌میلیارد تومان آن توسط شرکت ستارگان‌نوآوری داوین و ۴۰ میلیارد تومان توسط شرکت سرمایه‌گذاری مهرگان سرمایه‌پارس و ۴۰ میلیارد تومان دیگر هم توسط شرکت مبین‌وان کیش تامین شود. بر اساس این قرارداد کارمزد راهبری شرکت مبین‌وان کیش یک درصد مبلغ سرمایه‌گذاری محقق شده و حداقل یک میلیارد تومان درنظر گرفته شده است. همینطور گفته شده که پاداش عملکرد شرکت مبین‌وان کیش برای راهبری ۲۰درصد از مازاد سود محقق شده حاصل از خروج از سرمایه‌گذاری‌ها نسبت به نرخ مرجع تعیین و توسط شرکای کنسرسیوم به نسبت قدرالسهم، در انتهای دوره خروج از سرمایه‌گذاری به شرکت مبین‌وان کیش پرداخت خواهد شد. مدت این کنسرسیوم از تاریخ امضا به‌مدت ۳ سال شمسی مقرر شده است. اطلاعیه گروه الف بعدی از سوی شرکت پدیده شیمی قرن منتشر شد که در آن خبر «بهره‌برداری از خطوط جدید در تولید» به اطلاع عموم رسیده بود. بر اساس این اطلاعیه محصولات حاصل از بهره‌برداری این طرح جدید‌ محصولات بهداشتی و شوینده گروه البسه خواهد بود که ظرفیت اسمی آن ۵۴‌هزار تن و ظرفیت عملی بهره‌برداری از محصول ۳۰ هزار تن در سال است.  طبق این اعلامیه بهای تمام‌شده این طرح ۷/ ۱۰ میلیارد تومان بوده است و برآورد شده که درآمد فروش پیش‌بینی‌شده واقعی سالانه آن حدود ۵/ ۴۲۱‌میلیارد تومان باشد. زمان شروع این پروژه صد روزه یکم آبان ماه بوده و گفته‌شده در ۱۲‌بهمن به بهره‌برداری خواهد رسید.

زیان ۷/ ۳ میلیاردی «سمگا»

گروه سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی و گردشگری ایران (سمگا) یکی دیگر از شرکت‌هایی است که در ارتباط با موضوع «واگذاری سهام» اطلاعیه گروه الف را منتشر کرد. طبق این اطلاعیه ۲۰ درصد سهام شرکت توسعه خدمات ساختمانی پارس‌کیمیا مربوط به «سمگا» با قیمت ۸۴۴ ریال واگذار شده است. با توجه به اینکه قیمت تمام‌شده این سهام برای «سمگا» ۹/ ۲۳ میلیارد تومان بوده و اکنون با قیمت ۲/ ۲۰ میلیارد به فروش رفته است، در نهایت این معامله برای «سمگا» ۷/ ۳میلیارد زیان داشته است.