مدیر عامل پتروشیمی نوری پس از مجمع فوق‌العاده این شرکت در نشستی خبری گفت: پتروشیمی نوری در هشت ماه ابتدای سال ۱۰۸ درصد ظرفیت اسمی تولید داشته که این رقم ۸ درصد بالاتر از ظرفیت اسمی و ۱۵ درصد بالاتر از ظرفیت برنامه‌ای بوده است که این روند همچنان تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

تقی صانعی با اشاره به کاهش میزان فروش شرکت در آبان‌ماه گفت: به رغم این کاهش، تولید همچنان بالا است و در دیگر ماه‌های سال میزان فروش در شرایط مطلوبی قرار داشته، به‌طوری که فروش بیش از تولید بوده، اما سعی داریم تا پایان سال این میزان تولید و فروش را به یک تناسب معقول برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه مقدار تولید و مقدار فروش نوری با افزایش همراه بوده ادامه داد: ‌با تولید و صادرات بیشتر، قیمت تمام شده فروش در هر تن پایین آمده و به همین دلیل هزینه صادرات و فروش نوری هم کاهش ‌قابل توجهی پیدا کرده است.‌

صانعی یکی از دلایل کاهش هزینه‌های فروش را بر مبنای افزایش صادرات در سال ۹۹ اعلام کرد و افزود: علاوه بر اینکه هزینه لجستیک و حمل محصولات صادراتی کاهش یافته بود، برنامه‌ریزی شرکت تجارت صنعت از زیرمجموعه هلدینگ خلیج‌فارس است نیز به مدیریت این موضوع کمک کرد.

وی درحالی‌که ۶۰ درصد محصولات شرکت را صادراتی دانست، افزود: در سال ۹۹ نزدیک به ۵۵ درصد محصولات پس از اشباع بازار داخلی صادر شد.

وی همچنین درباره برنامه توسعه‌ای شرکت پس انجام پروژه‌های برش سنگین و زیرو فلرینگ گفت: انجام پروژه‌ای در واحد پژوهش و فناوری در دستور کار است که در صورت مثبت بودن تحقیقات و نتیجه کار آن را اعلام خواهیم کرد.

مدیر عامل پتروشیمی نوری درباره زمان بهره‌برداری از پتروشیمی هنگام گفت: بهره‌برداری از طرح تولید آمونیاک هنگام در سال ۱۴۰۰ با ظرفیت ۷۲۶ هزار تن و تولید اوره این پتروشیمی در سال ۱۴۰۱ با ظرفیت یک میلیون و ۵۵ هزار تن تحقق خواهد یافت.

صانعی افزود: تولید اوره پتروشیمی هنگام به دلیل نزدیکی به دریا و تسهیل صادرات حاشیه سود خوبی برای نوری به همراه دارد. مدیر عامل پتروشیمی نوری با اشاره به اینکه پتروشیمی هنگام در نوار ساحلی احداث شده و هدف آن بازار خارجی است افزود: محصولات به محض تولید روی نوار نقاله‌ای که از مجتمع تا اسکله احداث شده برای بارگیری ‌می‌رود. وی تصریح کرد: ایران یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اوره و آمونیاک در سطح جهان است و این محصولات  خریداران قابل‌توجهی در دنیا دارد.‌

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های پتروشیمی سودآوری ناشی از تداوم تولید دارند، تصریح کرد: روند افزایش تولید و پیش‌بینی حاشیه سود می‌تواند این شرکت‌ها را در شرایط مطلوبی نگه دارد.