کتاب تجارت خارجی و نظام پرداخت‌ها، دوشنبه آینده توسط انتشارات «دنیای اقتصاد» منتشر می‌شود. این کتاب را سه تن از استادان اقتصاد در دانشگاه‌های آمریکا به نام‌های ریچارد کیوز، جفری فرانکل و رونالد جونز تالیف کرده‌اند و دکتر ابوالقاسم هاشمی استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی ترجمه اش کرده است. مترجم در مقدمه خود درباره اهمیت کتاب نوشته است:
دهمین ویرایش کتاب تجارت جهانی و نظام پرداخت‌ها زمانی وارد بازار شد که دنیا با چالش‌های جدیدی در صحنه اقتصاد بین‌الملل مواجه بود.
اقتصاد چین به سرعت شکوفا می‌شد و رشد آن به برکت نیروی کارفراوانش، بردوش انبوه صادرات مصنوعات ساده و کاربری بود که تولید این کالاها را در اغلب نقاط دیگردنیا به مخاطره می‌انداخت. فریاد بنگاه‌های رقیب در آمریکای جنوبی، اروپای غربی و بسیاری از کشورهای درحال توسعه بلند بود وتجارت آزاد می‌رفت که مطعون ومذموم افتد.
گرچه ایالات متحده هم از این موج بی‌نصیب نبود و ارقام کسری تجاری اش هرروز ابعاد بزرگ‌تری می‌گرفت؛ ولی از این موهبت هم برخوردار بود که پولش مقبولیت جهانی داشت و همه و شاید بیش از همه چیـن مایل به نگهداری اوراق قرضه اش بودند.
درمقابل، کشورهای اتحادیه اروپا در تلاش برای خوشه چینی از مواهب تجارت آزاد و کم شدن موانع تجاری بین خود بودند.جذب کشورهای از بند رسته اروپای شرقی وبازار گرا شدن اقتصادهای این کشورها هم ، فرصتی دیگر برای تجارت بیشتربین خانواده پرشمارکنونی را فراهم آورده بود.
ظهور پدیده‌های دیگری هم به پیچیدگی تجارت بین کشورها می‌افزود.
«برون سپاری» و «جزءجزء کردن» شبکه‌های تولید، پیام آور عصردر هم تنیده شدن اقتصادها و جهانی شدن بود. فزون بر آن حرکت‌های عوامل تولید، به ویژه سرمایه در شکل سرمایه گذاری مستقیم خارجی، به ویژه پس از تجربه چین و ببرهای آسیا و بی رنگ شدن ملاحظات ایدئولوژیک دراین خصوص، چنان ابعادی پیدا کرده بود که مرزهای جدیدی را در اقتصاد بین‌المللمی‌گشود.
این کتاب درسی درپی ساختن ساختاری ذهنی برای تحلیل، تفسیر و آینده نگری چنین رویدادهایی است. افزودن مباحث جدید در ویرایش دهم دانشجو را با چالش‌های جدید تجارت آزاد آشنا می‌کند ولی بنای اصلی کماکان بر پایه نظریه‌های شناخته شده در این
زمینه است.

تجارت جهانی و نظام پرداخت‌ها

دوره های مالی و سرمایه گذاری دوره های مدیریت و اقتصاد دوره های ارتباطات و روزنامه نگاری
کتاب های اقتصادی کتاب های مدیریت و بازرگانی کتاب های سیاسی
کتاب های اندیشه و فرهنگ کتاب های کودک و نوجوان کتاب های ادبیات و هنر