پرفروش‌ترین کتاب‌ها در نمایشگاه کتاب «دنیای اقتصاد» از 22 تا 27 تیر 92 به ترتیب فروش به شرح زیر است با این توضیح که این نمونه گیری،خاص نمایشگاه کتاب «دنیای اقتصاد» است و بازتاب دهنده همه واقعیت درباره بازار کتاب ایران نیست.
بهره‌وری صنعت ایران
بررسی توان رقابت‌پذیری بنگاه‌های صنعتی ایران
***
مسعود نیلی، حسن درگاهی،
سید فرشاد فاطمی
انتشارات دنیای‌اقتصاد
قطع وزیری/300صفحه
قیمت:۱۵۰۰۰تومان
قیمت نمایشگاهی: 13500 تومان

کتاب «بهره‌وری صنعت ایران‌»، نتیجه تحقیقی بهنگام است که به قصد پاسخ دادن به مهم‌ترین پرسش‌های صنعتگران وکارشناسان درباب وضع صنعت ایران از حیث رقابت‌پذیری و بهره‌وری انجام شده است. این تحقیق که به پیشنهاد اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران انجام شده، به این پرسش بنیادین که «‌چرا توان رقابت بنگاه‌های ایرانی از همتایان خارجی کمتر است؟‌» و پرسش‌های پرشمار دیگری که ذیل پرسش اصلی قرار می‌گیرند، پاسخ داده و پس از بررسی عوامل موثر بر رقابت‌پذیری بنگاه‌های ایرانی، پاره‌ای پیشنهادهای اجرایی را ذیل عنوان «دلالت‌های سیاست‌گذاری» ارائه کرده است.
دانستنی‌های بیمه برای خانواده
معرفی و تشریح هفت نوع بیمه رایج در ایران
***
علی اعظم محمد بیگی
انتشارات دنیای اقتصاد
قطع وزیری/۳۸۴صفحه
قیمت:25000تومان
قیمت نمایشگاهی: ۲۲۵۰۰ تومان

«دانستنی‌های بیمه برای خانواده» مشتمل است بر عمومی‌ترین و کاربردی‌ترین مباحث بیمه که با زندگی روزانه افراد پیوند خورده‌اند. این کتاب حاوی تقریبا همه مسائل بیمه‌ای ایران است که در هفت بخش تدوین شده و به این موضوعات می‌پردازد: اصول و مبانی بیمه، بیمه آتش سوزی، بیمه اتومبیل، بیمه حوادث، بیمه درمان، بیمه زندگی(عمر)، بیمه مسوولیت.
در این کتاب به روشنی توضیح داده می‌شود که با اطلاع از پاره‌ای قوانین و مقررات بیمه‌ای و با فهم ابهام‌هایی که در برخی قراردادهای بیمه‌ای وجود دارد، از مزایای بیمه بهتر می‌توان استفاده کرد.
نفت بی‌خطر
بررسی مدیریت ریسک قراردادهای نفتی
***
متین پدرام
انتشارات دنیای‌اقتصاد
قطع رقعی/۱۸۰صفحه
قیمت: 9000تومان
قیمت نمایشگاهی: ۸۱۰۰ تومان

مدیریت ریسک بخش اصلی مدیریت استراتژیک پروژه است؛ به همین علت زمانی که متولیان پروژه راهبرد و خط مشی انجام عملیات پروژه را تهیه می‌کنند به خودی خود با ریسک‌هایی که ممکن است در طول حیات پروژه به وقوع بپیوندد نیز روبه‌رو می‌شوند و لاجرم یکی از نخستین کارهایشان شناسایی و تبیین ریسک‌ها و مشخص کردن تاثیرات احتمالی ریسک ها است. پس از این مرحله متناسب با اهداف وتوانایی‌های متولیان پروژه و شدت و ضعف ریسک،اقدام به تهیه طرح پاسخگویی خواهند کرد. کتاب «نفت بی‌خطر» راه‌های مدیریت و کاهش ریسک انواع قراردادها را بررسی کرده است.
اقتصاد به روایت دیگر
شرحی نو بر آراء و مکاتب اقتصادی
***
موسی غنی نژاد
انتشارات دنیای اقتصاد
قطع رقعی/۲۵۵صفحه
قیمت:13000تومان
قیمت نمایشگاهی: ۱۱۷۰۰ تومان

هدف این کتاب معرفی‌اندیشه‌های اقتصادی برخی مشاهیر در کنار دیگر متفکرانی است که به‌رغم اهمیت‌ اندیشه‌هایشان، کمتر شناخته شده‌اند. اغلب کسانی که معرفی شده‌اند اقتصاددان حرفه‌ای هستند، اما، در این میان برخی قدیمی‌تر‌ها هم هستند که به لحاظ فعالیت حرفه‌ای اهل دین، فلسفه یا تجارت به شمار می‌آیند. کتاب با معرفی تاملات اقتصادی توماس آکوئینی، از متالهین دوران ساز مسیحی سده سیزدهم میلادی، درباره قیمت عادلانه آغاز می‌شود و با مباحث‌گری نورث، اقتصاددان مسیحی معاصر، درباره ارزش‌های ذهنی و قیمت‌های عینی به پایان می‌رسد.
استیو جابز
از کار آفرینی تا سلوک عارفانه یک مبتکر اقتصادی
***
والتر آیساکسون/ ویراستار: علیرضا کیوانی نژاد
انتشارات دنیای اقتصاد/ قطع وزیری/616 صفحه
قیمت:۳۰۰۰۰ تومان/ قیمت نمایشگاهی: ۲۷۰۰۰ تومان

کتاب زندگینامه استیو‌جابز چیزی فراتر از زندگینامه فردی مشهور و موفق است. کتابی که در عین حال که مسیر به قله رسیدن یک چهره موفق را روشن می‌سازد به دلیل معاصر بودن شامل بسیاری از نکات و ارزش‌های بنیادین است که بسیاری از آنها در جهان تکنولوژی در حال عرضه است و قطعا برخی نیز هنوز مجال ظهور پیدا نکرده‌اند. کتاب خاطرات استیو جابز علاوه بر شرح و توصیف مراحل تحول شرکت اپل، گوشه‌هایی از تحولات روحی و «سلوک عارفانه» استیو جابز را با دقت و ظرافت نشان می‌دهد.
آزادسازی و عملکرد اقتصادی
تجربه‌های ایران و جهان در زمینه رقابتی کردن اقتصاد
***
موسی غنی نژاد
انتشارات دنیای اقتصاد/ قطع رقعی/224صفحه
قیمت:۱۲۰۰۰تومان/ قیمت نمایشگاهی: ۱۰۸۰۰ تومان

مضمون اصلی سیاست‌های آزادسازی اقتصادی، در واقع، ناظر بر باز کردن زنجیر‌هایی است که دخالت دولت، به انحای مختلف، بر دست و پای فعالان اقتصادی بسته و مانع شکل‌گیری بازارهای رقابتی شده است. کارکرد‌های بی بدیل بازار رقابتی، یعنی اطلاع رسانی صحیح درباره کمیابی منابع اقتصادی، افزایش خلاقیت بازیگران و ایجاد انگیزه‌های قوی برای تولید بیشتر، سر چشمه‌های بالا رفتن کارآیی نظام تولیدی و رشد اقتصادی است. هر‌اندازه مداخلات دولتی در اقتصاد بیشتر شود این کارکرد‌های حیاتی بیشتر لطمه می‌بینند.
اندیشه آزادی
تجربه ایران معاصر از منظر اقتصاد سیاسی
***
محمد طبیبیان، موسی غنی‌نژاد، حسین عباسی
انتشارات دنیای اقتصاد/ قطع رقعی/272 صفحه
قیمت:۱۰۰۰۰تومان/ قیمت نمایشگاهی: ۹۰۰۰ تومان

هدف اصلی کتاب «اندیشه آزادی» بررسی اجمالی برخی وجوه تجدد خواهی ایرانیان و ارائه بسیار خلاصه‌ای از خردورزی مدرن در اقتصاد و سیاست است تا شاید بتوان با زدودن ابهام‌ها و آشفتگی‌های فکری در خصوص عقب ماندگی جامعه ما، راه را برای چاره‌جویی‌های معقول و موثر باز کرد. مخاطبان اصلی این کتاب جوانان مشتاقی هستند که می‌خواهند با درک عمیق‌تر مسائل جامعه خود و تکیه بر شناخت بهتر ‌اندیشه‌ها و سازو‌کارهای دنیای امروز، ایران آینده را با عقل و تدبیر
بسازند.
اقتصاد چگونه کار می‌کند
نگاه تازه به اقتصاد کلان با تاکید بر دوگانه هایک/کینز
***
راجر فارمر/ محمدرضا فرهادی پور
انتشارات دنیای اقتصاد/ قطع رقعی/۲۰۱ صفحه
قیمت:10000تومان/ قیمت نمایشگاهی: 9000 تومان

این کتاب پیشنهاد سیاستیِ مهمیِ از جانب متفکری برجسته است. فارمر سنت‌های هایک و کینز را برای ارائه راهی جدید برای تثبیت اقتصاد و تحکیم اعتماد جامعه در خصوص چشم‌اندازهای آینده به‌طور متوازن به‌کار می‌گیرد. راجر فارمر، ما را به اصول اولیه ارجاع می‌دهد و استدلالی واضح و موجز را به زبانی ارائه می‌کند که پیگیری آن آسان است. هیچ سیاستگذاری اشتیاق چندانی برای پذیرش رویکرد فارمر ندارد؛ همین اتفاق در دهه 1930 برای کینز هم افتاد. بیایید امیدوار باشیم که ما نیازی نداریم رکود بزرگ دیگری را تجربه کنیم تا رهبران اقتصادی ما پس از وقوع رکود به‌طور جدی اقدام به بازنگری همه‌چیز کنند.
اقتصاد در یک درس
واکاوی کژتابی‌های نظری و عملی در اقتصاد
***
هنری هازلیت/ محسن رنجبر،نیلوفر اورعی
انتشارات دنیای اقتصاد/قطع رقعی/۲۵۲ صفحه
قیمت:11000 تومان/قیمت نمایشگاهی: 9900 تومان

هازلیت در آغاز کتاب اقتصاد در یک درس می‌نویسد: این کتاب تحلیلی است بر پندارهای اقتصادی باطلی که این روز‌ها چنان فراگیر شده‌اند که تقریبا آیینی جدید را پدید آورده‌اند. این روز‌ها هیچ دولت مهمی در دنیا وجود ندارد که سیاست‌های اقتصادی‌اش، اگر تقریبا به طور کامل با پذیرش برخی از این اوهام و خیالات تعیین نشده باشد، دست‌کم از آنها اثر نپذیرفته باشد. شاید کوتاه‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای دستیابی به درکی مناسب از اقتصاد، تحلیل این گونه خطا‌ها و به ویژه وا‌کاوی در اشتباه بنیادینی باشد که این خطاها در آن ریشه دارند.
کارکشته
روش‌های مدیریت کارکنان خلاق
***
راب گافی و گرت جونز / شهرام خلیل نژاد
انتشارات دنیای اقتصاد/ قطع رقعی/۲۱۶ صفحه
قیمت:12000 تومان/ قیمت نمایشگاهی: 10800 تومان

زمانی که از کارکشتگان سخن گفته می‌شود، منظور چه کسانی هستند؟ به عنوان مثال، برنامه‌نویسان رایانه‌ای یا پژوهشگران دارویی را در نظر بگیرید که کدها یا داروهای جدیدی را تولید می‌کنند که سال‌های سال سرمایه‌ یک سازمان هستند. یا سرمایه‌گذاران بانکی و حسابداران مالیاتی‌ را در نظر آورید که روش‌های کارآیی مالیاتی را برای سر‌و‌سامان دادن به ادغام‌ها کشف می‌کنند یا پژوهشگران بازار که الگوهای نامحسوس حاکم بر مخارج مصرف‌کنندگان را پیدا می‌کنند. این کتاب درباره افراد کارکشته و همه کسانی است که مسوول تحقق استعدادها و توانایی‌های این‌گونه افراد هستند.
۰

پر فروش‌های نمایشگاه دائمی کتاب «دنیای اقتصاد»

دوره های مالی و سرمایه گذاری دوره های مدیریت و اقتصاد دوره های ارتباطات و روزنامه نگاری
کتاب های اقتصادی کتاب های مدیریت و بازرگانی کتاب های سیاسی
کتاب های اندیشه و فرهنگ کتاب های کودک و نوجوان کتاب های ادبیات و هنر