مجموعه دارکوب در انتشارات «دنیای‌اقتصاد» طی یک سال گذشته بیش از سی‌وپنج عنوان کتاب برای گروه‌های سنی گوناگون از کودک تا نوجوان منتشر کرده است. کتاب‌هایی که هر کدام‌شان سعی دارند از دریچه‌ای متفاوت به جهان کودکان راه پیدا کنند و با استفاده از الگوهای استاندارد در ادبیات بین‌المللی مفاهیمی همچون صلح و «نه» گفتن به نژادپرستی و جنسیت‌زدگی را در قالب داستان و بدون پیامی مستقیم آموزش بدهند. پرفروش‌ترین‌ عنوان‌های دارکوب در هفته‌ای که گذشت عبارتند از:

آبنبات چوبی
کریستینه نوستلینگر
ترجمه: رویا رضوانی

کریستینه نوستلینگر با نگارش بیش از ۱۰۰ رمان و کتاب مصور از جمله موفق‌ترین نویسندگان آلمانی زبان عرصه ادبیات کودکان و نوجوانان به شمار می‌رود که میلیون‌ها جلد از آثارش به فروش رسیده و به بیش از ۲۰ زبان نیز ترجمه شده است. بخشی از کتاب‌های این نویسنده دستمایه اقتباس ادبی قرار گرفته است. نوستلینگر با سری داستان‌های فرانتس که مشتمل بر ۱۹ جلد است یا با کتاب‌هایی همچون «آبنبات چوبی» و «سوسک طلایی پرواز کرد» تاثیر عمیقی بر دوران کودکی چند نسل نهاد. آبنبات چوبی داستان غریبی دارد: «ویکتور اسمش را دوست ندارد، ویکتور هم شد اسم؟ آن‌قدر دنبال اسم جدید برای خودش گشت تا رسید به آبنبات و به همه قبولاند که بعد از این آبنبات صدایش کنند و اسمش شد: آبنبات.آبنبات با مادر و خواهر و مادربزرگش در آپارتمانی کوچک زندگی می‌کند، او به معجزه آبنبات‌هایی که همیشه دم‌دست دارد امیدوار است و فکر می‌کند می‌شود با این آبنبات‌های شیشه‌ای از هر هفت‌خوانی عبور کرد. اما...»

اسب سحرآمیز
مگدالن ناب
ترجمه: نلی محجوب

هدیه کریسمس ایرنا دختر تنها و غمگین، یک اسب چوبی کثیف و خاک‌آلود است. اما این تنها چیزی است که ایرنا را در آن زمستان غمگین خوشحال می‌کند. ایرنا اسب چوبی را در ویترین خاک‌گرفته یک مغازه می‌بیند و اسمش را بلا می‌گذارد. بلا برای اهالی شهر یادآور اسب‌سحرآمیز و زیبایی است که سال‌ها پیش در مزرعه‌ بزرگی زندگی می‌کرد و از طرف صاحبش آزار می‌دید. ایرنا آرزو می‌کند که بلا یک اسب واقعی بشود، بالاخره در یکی از شب‌هایی که ایرنا انتظارش را نداشت، بلای واقعی پا به زندگی دختر غمگین و تنها می‌گذارد. «اسب سحرآمیز»، اولین رمان مگدالن ناب نویسنده بریتانیایی است که در ایران منتشر می‌شود. او تا پیش از مرگش در سال ۲۰۰۷ بیش از ۴۰ عنوان برای کودکان نوشته بود. مشهورترین رمان‌های او دو مجموعه «ماجراهای جوزی اسمیت» و داستان‌های پلیسی «ماجراهای کارآگاه مارشال گارناسیا» هستند.مگدالن ناب، جز این مجموعه‌ها، دو رمان کودک دیگر هم نوشته که یکی از آنها «اسب سحرآمیز» است.

آشپزخانه خانم گیلاس
دو داستان از نویسنده‌ای بزرگ برای بچه‌ها
سیلویا پلات
ترجمه: نیلوفر امرایی

سیلویا پلات برای خواننده‌های بزرگسال نامی آشناست، یکی از بزرگ‌ترین شاعران آمریکایی عصر حاضر و نویسنده رمان بحث‌برانگیز «حباب شیشه». اما این شاعر آمریکایی برای کودکان هم می‌نوشت، پلات در کارنامه ادبی‌اش دو داستان بلند و یک شعر بلند برای کودکان هم دارد. آشپزخانه خانم گیلاس روایتی است از زندگی یک خانواده خوشبخت زن و شوهری که خانه‌ای نقلی و تروتمیز دارند و با اسباب و اثاثیه‌ای که حسابی از آنها مراقبت می‌کنند، یک روز زیبا و آفتابی اما آشپزخانه خانم گیلاس انقلاب می‌کند و همه وسیله‌ها تصمیم می‌گیرند کار دیگری جز وظیفه‌ای که به آنها محول شده انجام بدهند و این وسط دو پری شیطان نقش مهمی دارند. داستان این یک کت و شلوار معمولی نیست هم روایتی از زندگی پسرکی در یک خانواده پرجمعیت که تنها آرزویش داشتن یک دست کت‌وشلوار است، به‌زودی کت و شلواری در خانه آنها می‌رسد که معلوم نیست برای کدام یک از اعضای این خانواده‌ پرجمعیت فرستاده شده است و پسرک داستان تا رسیدن به این کت و شلوار موردعلاقه مسیری طولانی پیش رو دارد.

تابستان دیوانه
ریتا ویلیامز گارسیا
بیتا ابراهیمی

تابستان دیوانه تقریبا تمام جوایز ادبی سال ۲۰۱۱ در حوزه ادبیات کودک را که در آمریکا بود از آن خود کرد. جایزه‌هایی که یک‌به‌یک در پی هم نصیب نویسنده‌اش کرد: جوایزی همچون:

-کتاب برگزیده نیوبری

- برنده جایزه اسکات ادل برای داستان‌های تاریخی

-عنوان بهترین کتاب سال از سوی: بوستون گلوب، کریستین ساینس مانیتور، هورن بوک، پابلیشرز ویکلی، نشریه کتابخانه‌های مدارس و واشنگتن پست

-بهترینِ بهترین‌های کتابخانه دولتی شیکاگو

-یکی از «صد کتابی که باید خواند و به اشتراک گذاشت» به انتخاب کتابخانه دولتی نیویورک

- منتخب ویراستاران نیویورک تایمز

- نامزد جایزه ان‌ای ای سی پی ایمیج

- جایزه طلایی به انتخاب والدین

داستان در یکی از پرآشوب‌ترین سال‌های تاریخ معاصر آمریکا می‌گذرد. تابستان دیوانه داستان خنده‌دار و ناراحت‌کننده سه دختر است که در سال ۱۹۸۶، از اوکلند به کالیفرنیا می‌روند تا مادری را ببینند که آنها را ترک کرده است.

پرفروش‌ترین‌های دارکوب به روایت کتاب‌فروشی‌ها

پرفروش‌ترین‌های دارکوب به روایت کتاب‌فروشی‌ها

پرفروش‌ترین‌های دارکوب به روایت کتاب‌فروشی‌ها

پرفروش‌ترین‌های دارکوب به روایت کتاب‌فروشی‌ها

دوره های مالی و سرمایه گذاری دوره های مدیریت و اقتصاد دوره های ارتباطات و روزنامه نگاری
کتاب های اقتصادی کتاب های مدیریت و بازرگانی کتاب های سیاسی
کتاب های اندیشه و فرهنگ کتاب های کودک و نوجوان کتاب های ادبیات و هنر