ترنتون لی استوارت نویسنده ۴۵ ساله پیش از نوشتن مجموعه چهار جلدی انجمن سری بندیکت تنها دو کتاب نوشته بود، اما با انتشار این مجموعه در سال ۲۰۰۹ تبدیل به یکی از ۱۰نویسنده پردرآمد حوزه ادبیات کودک آمریکا شد. سال ۲۰۱۲ روزنامه نیویورک تایمز این مجموعه پرماجرا را به‌عنوان یکی از ۱۰ اثر برتر کودک و نوجوان انتخاب کرد. روزنامه نیویورک تایمز درباره این مجموعه نوشته است: «رینی مولدن و دوستانش در دنیایی که کودکان در وابستگی به والدین‌شان مرزهای تازه‌ای را پشت سر گذاشته‌اند، دنیایی را ترسیم می‌کند که کودکان در آن قدرت تفکر، استقلال و تصمیم‌گیری و مدیریت دارند.» خیال‌پردازی‌های این مجموعه بارها با مجموعه رمان‌های هری پاتر مقایسه شده است. لی استوارت برای نوشتن جلد اول این مجموعه سه سال وقت صرف کرده است، او می‌گوید: «یک روز ایده‌ای به ذهنم رسید درباره یک بچه باهوش که هیچ چیزی نیست که نتواند یاد بگیرد، برای او هر غیرممکنی با فکر کردن ممکن می‌شد. به علاوه شیفتگی خودم به معماهای فیزیک و سوال‌ها و آزمون‌ها باعث شد رینی مولدن و دوستانش را بنویسم. وقتی جلد اول را نوشتم دیدم این معماها به یک سلسله پاسخ‌ها ختم شده‌اند و حیف است که این آخرین ماموریت رینی‌مولدن و دوستانش باشد، همین شد که این مجموعه شکل گرفت. شاید بخشی از این‌ها برگردد به روزهای کودکی‌ام، آرزوی من همیشه راه‌یافتن به یک آژانس و گروه زیرزمینی برای نجات دنیا بود، با نوشتن این کتاب بخش زیادی از آن آرزو محقق شد.»

انجمن سری بندیکت (جلد اول)

ترنتون لی استوارت
آتوسا گلکار

انجمن سری بندیکت از سال ۲۰۰۷ تا همین امسال در لیست پرفروش‌ترین‌ رمان‌های فانتزی باقی مانده است. ترنتون لی استوارت اولین جلد این مجموعه را سال ۲۰۰۷ منتشر کرد و امسال پنجمین جلد این سری منتشر شد. جلد اول این مجموعه خیلی‌زود به‌عنوان داستانی که تنه‌به‌تنه هری‌پاتر می‌زند، شناخته شد. با این تفاوت که رینی مولدن و دوستانش با دنیای جادو سروکار ندارند، اینجا قوانین فیزیک و علم است که به کمک این چهار کودک می‌آید تا دنیا را از شر نیروهای اهریمنی نجات بدهند:

رینی مولدن پسر یتیم با استعدادی است که در پرورشگاه زندگی می‌کند، یک روز آگهی عجیبی در روزنامه می‌بیند که از او برای شرکت در یک امتحان دعوت کرده است. با قبول شدن در این امتحان او به انجمن سری بندیکت راه پیدا می‌کند، انجمنی که قصد دارد دنیا را نجات بدهد. به‌زودی او به همراه سه دوست دیگر که هر کدام ویژگی‌های عجیب و غریبی دارند و ویژگی مشترک هر چهار نفرشان بی‌سرپرست بودن است سر از مدرسه‌ای در می‌آورند که در آن دانش‌آموزان را جوری آموزش می‌دهند که دیگر توانایی فکر کردن نداشته باشند. این مجموعه چهار جلدی است و انتشارات «دنیای اقتصاد» جلد دوم این سری از رمان‌ها را به تازگی منتشر کرده است.

انجمن سری بندیکت

سفر پرخطر (جلد دوم)
آتوسا گلکار

اعضای انجمن سری بندیکت قرار است دوباره همدیگر را در خانه آقای بندیکت ملاقات کنند، آنها بدون اینکه انتظارش را داشته باشند، دوباره راهی یک ماموریت جدید می‌شوند. این‌‌بار درحالی‌که قرار است با یک کشتی تفریحی رینی و دوستانش راهی تعطیلات در پرتغال بشوند، ماموریتی ویژه برایشان مهیا می‌شود. اعضای انجمن باید آقای بندیکت را از چنگال دشمن شماره یک نجات بدهند. ماجراجویی‌های این‌بار اعضای انجمن سری در یک‌قدمی مرگ می‌گذرد، آقای بندیکت در چنگال کرتین و نیروهای شیطانی‌اش اسیر است، رینی و دوستانش با نقشه‌های اعجاب‌انگیز دوست عزیز و رئیس‌اش را باید نجات بدهند. آیا آنها موفق می‌شوند؟... با ماجراجویی‌های چهار عضو حیرت‌انگیز انجمن سری بندیکت همراه شوید! هیچ خطری آنها را متوقف نمی‌کند.

در جلد دوم این مجموعه برای اولین‌بار خانواده‌های این کودکان نابغه نیز وارد داستان می‌شوند، رینی اما همچنان از باقی شخصیت‌های داستان مستقل‌تر باقی می‌ماند و سرنخ‌ها یک‌به ‌یک با همکاری او حل می‌شوند. ترنتون لی استوارت در یکی از مصاحبه‌های اخیرش گفته است بی‌اینکه انگیزه‌ای داشته باشد رینی شخصیت محبوب‌تری برای او شده است.

پیشنهاد دارکوب

پیشنهاد دارکوب

دوره های مالی و سرمایه گذاری دوره های مدیریت و اقتصاد دوره های ارتباطات و روزنامه نگاری
کتاب های اقتصادی کتاب های مدیریت و بازرگانی کتاب های سیاسی
کتاب های اندیشه و فرهنگ کتاب های کودک و نوجوان کتاب های ادبیات و هنر