هفته گذشته بخش کودک و نوجوان انتشارات دنیای اقتصاد (دارکوب) در ادامه انتشار کتاب‌هایی برای تعطیلات تابستانی کودکان و نوجوانان چهار عنوان کتاب تازه منتشر کرد، کتاب‌هایی که هر کدام‌شان از سوی نویسنده‌های شناخته‌شده‌ای که دنیای ادبیات کودک را تحت‌تاثیر قرار داده‌اند، انتخاب شده‌اند و خیلی زود در ایران هم به ویترین کتابفروشی‌ها راه پیدا کرده‌اند.

آشپزخانه خانم گیلاس

سیلویا پلات

ترجمه: نیلوفر امرایی

قیمت: 7000 تومان

نویسنده‌های بزرگ و فیلسوفان غرب یکصدا معتقدند ادبیات یکی از اصلی‌ترین راه‌های نجات بشر است و این نجات در کودکی رخ می‌دهد، از همین رو بسیاری از آنها در کنار آثار ادبی ژرف و بحث‌برانگیزی که برای بزرگسالان خلق کرده‌اند، برای کودکان هم نوشته‌اند. تعداد این نویسنده‌ها کم نیست، از جیمز جویس تا سیلویا پلات کتاب‌هایی مخصوص کودکان نوشته‌اند. سیلویا پلات برای خواننده‌های بزرگسال نامی آشناست، یکی از بزرگ‌ترین شاعران آمریکایی عصر حاضر و نویسنده رمان بحث‌برانگیز «حباب شیشه». او را پس از ویرجینیا ولف، تاثیرگذارترین زن در دنیای ادبیات می‌دانند. اما این شاعر آمریکایی برای کودکان هم می‌نوشت، پلات در کارنامه ادبی‌اش دو داستان بلند و یک شعر بلند برای کودکان هم دارد. داستان «آشپزخانه خانم گیلاس» و «این یک کت‌وشلوار معمولی نیست» را می‌توانید در این کتاب کوچک بخوانید.

سرزمین درس‌های یاد نگرفته

لی‌یا گراسکینا

مترجم: مهنا رضایی

قیمت: 12000 تومان

جلد اول از یکی مشهورترین سه‌گانه‌های ادبیات کودک در کشور روسیه با ترجمه‌ مهنا رضایی منتشر شد. «در سرزمین درس‌های یادنگرفته» ماجرای پسربچه کلاس چهارمی به اسم ویکتور تق‌تق‌زاده است که سر از سرزمین شگفت‌انگیزی درمی‌آورد. اگر ویکتور نتواند به سوال‌هایی که در این سرزمین عجیب از او می‌پرسند، جواب درست بدهد، زندگی‌اش به خطر می‌افتد. اینجا است که می‌فهمد نباید درس و مدرسه را سرسری گرفت و تصمیم می‌گیرد به محض بازگشتش از سرزمین درس‌های یاد نگرفته عزمش را جزم کند و دانش‌آموز درس‌خوانی بشود. ماجراهای بامزه ویکتور و هم‌کلاسی‌هایش همچنان ادامه دارد و «در سرزمین درس‌های یادنگرفته ۲ و ۳» باید با ماجراهای تلخ و شیرین زیاد دیگری روبه‌رو شوند. ویکتور و دوستانش نه تنها باعث می‌شوند که حسابی بخندید، بلکه شما را با علوم مختلف و شخصیت‌های معروف و بزرگی مثل اودیسه، پوشکین، رابین‌هود و... نیز آشنا می‌کنند.

خانم فریزبی و موش‌های صحرایی

رابرت سی اوبراین

مترجم: نگار شاطریان

قیمت: 17000 تومان

خانم فریزبی و موش‌های صحرایی نوشته رابرت سی اوبراین با ترجمه نگار شاطریان منتشر شد. رمانی درخشان که برنده مدال نیوبری به‌عنوان بهترین رمان کودک شده است، سی اوبراین برای نوشتن این رمان لقب نویسنده‌ای که عدالت و برابری را به کودکان می‌آموزد گرفت. زمستان به سر آمده و روز شخم‌زنی مزرعه نزدیک است. خانم فریزبی و چهار بچه موشش که خانه‌شان در همان مزرعه است، چاره‌ای ندارند جز اینکه مانند هر سال از مزرعه اسباب‌کشی کنند. چون یکی از همین روزها سروکله تراکتور صاحب مزرعه پیدا می‌شود و غرش‌کنان چنگک تیزش را درون خاک می‌کشد و قدم به قدم آن را زیر‌و‌رو می‌کند. در آن روز هیچ حیوانی نمی‌تواند از مزرعه جان سالم به در ببرد و تمام خانه‌ها و لانه‌های زمستانی ویران می‌شوند. اما امسال مشکلی وجود دارد: پسر کوچک خانم فریزبی به شدت مریض است. اگر در آن هوای سرد اسباب‌کشی کنند، بدون شک او خواهد مرد و اگر اسباب‌کشی نکنند همگی جان خود را از دست می‌دهند.

ارباب تاریکی

جیمی تامسون

مترجم: فرمهر امیردوست

قیمت:15000تومان

نخستین جلد از سه‌گانه «ارباب تاریکی» که یکی از ۱۰ کتاب پرفروش در کشورهای انگلیسی زبان است منتشر شد. این سه‌گانه با ترجمه فرمهر امیردوست در مجموعه دارکوب راهی ویترین کتاب‌فروشی‌ها شد. سه‌گانه ارباب تاریکی نوشته جیمی تامسون نویسنده مشهور بریتانیایی در سال ۲۰۱۳ عنوان یکی از ۱۰ اثر پرفروش کودکان در کشورهای انگلیسی‌زبان را به دست آورد. در جلد اول با عنوان «ارباب تاریکی: سال‌های اول» با داستان سقوط ارباب تاریکی به دنیای آدم‌ها آشنا می‌شویم. همه‌چیز از یک سقوط شروع می‌شود، ارباب‌تاریکی یکباره چشمش را باز می‌کند و می‌بیند که نه‌تنها تمام قدرت‌های جادویی‌اش را از دست داده است، بلکه روی یک چاله روغنی در پارکینگ شهری پر از آدم‌های معمولی سقوط کرده است. ارباب تاریکی می‌خواهد لشکر اورک‌ها را پیدا کند تا با سوسک‌های جنگی و قصاب سیاه دنیای آدم‌ها را زیر چکمه‌هایش له کند و دوباره تبدیل به ارباب تاریکی در سرزمین تاریکی و دنیای آدم‌ها بشود.

دوره های مالی و سرمایه گذاری دوره های مدیریت و اقتصاد دوره های ارتباطات و روزنامه نگاری
کتاب های اقتصادی کتاب های مدیریت و بازرگانی کتاب های سیاسی
کتاب های اندیشه و فرهنگ کتاب های کودک و نوجوان کتاب های ادبیات و هنر