مجموعه ده جلدی کمیسر کلیکر یکی از عنوان‏های پرطرفدار در مجموعه کتاب‏های کودک و نوجوان انتشارات «دنیای اقتصاد» است، این مجموعه یکی از مشهورترین آثار راینر ماریا شرودر است که با ترجمه فریبا فقیهی منتشر می‌شود.جلد اول این مجموعه چندی پیش با عنوان عملیات ماهیتابه منتشر شد. تابستان امسال جلدهای دوم، سوم و چهارم این مجموعه نیز منتشر می‏شوند.

عملیات ماهیتابه

راینر ماریا شرودر یکی از محبوب‌ترین نویسنده‌های ادبیات آلمانی زبان است، مجموعه ماجراهای کمیسر کلیکر او تا امروز بیش از شش میلیون نسخه به فروش رفته است.کمیسر کلیکر البته لقب این کارآگاه باهوش است، اسم واقعی او کمیسر ناگل است.کمیسر از اسلحه بیزار است و البته بدون استفاده از اسلحه می‌تواند مشهورترین سارقان و جاعلان را دستگیر کند. کمیسر کلیکر به همراهی گروهی از خلافکاران سربه‏راه بزرگ‌ترین دزدان الماس جهان را دستگیر می‏کند.

در تعقیب اسکناس‏های آبی

در دومین جلد از ماجراهای کمیسر کلیکر این کارآگاه که هیچ شباهتی به جیمز باند ندارد باز هم بدون هفت‏تیر دست به‌کار می‏شود و بزرگ‌ترین باند چاپ اسکناس تقلبی اروپا را منهدم می‏کند. همه چیز از یک تلفن شروع می‌شود، یک مرد ناشناس به اداره پلیس زنگ می‏زند، او می‌داند که کمیسر کلیکر این روزها مشغول چه پرونده‏ای است، اما همین تلفن ماجرا را پیچیده‏تر می‏کند...

تله شاه ماهی

این‏بار از بازرس ویژه پلیس کمیسر ناگل که به خاطر کله کچلش در سراسر دنیا به کمیسر کلیکر مشهور است، کاری ساخته نیست. یکی از دوستانش را دزدیده‏اند و آدم ربایان تهدید کرده‏اند که پلیس نباید دخالت کند و گرنه... اما هیچ ردی از گروگان‏ها نیست، آنها پول فراوان می‏خواهند و عجله هم دارند. یاران پارک هتل اما ته دل‏شان با این چیزها خالی نمی‏شود. آنها کلک شاه ماهی را سوار کرده‏اند. و به این ترتیب سومین ماجرای کمیسر کلیکر و شش خلافکار سابق رقم می‏خورد.

عملیات سری کشک

کمیسر کلیکر و شش خلافکار سابق که حالا همگی سربه‏راه شده‏اند، اکنون تبدیل به کابوس خلافکاران جهان شده‌اند. آنها خیلی تصادفی به یک باند سرقت برمی‏خورند و خبر جلسه مهم مافیای سرقت ماشین پای آنها را به عملیات جدیدی باز می‏کند. این بار با چند سردسته کارکشته طرف هستند که به این سادگی‏ها فریب نمی‏خورند. چهارمین قسمت ماجراهای کمیسر کلیکر با لحظاتی نفسگیر همراه است، آنها برای اجرای عملیات سری کشک و برنامه‌ریزی تنها دو روز فرصت دارند...

دوره های مالی و سرمایه گذاری دوره های مدیریت و اقتصاد دوره های ارتباطات و روزنامه نگاری
کتاب های اقتصادی کتاب های مدیریت و بازرگانی کتاب های سیاسی
کتاب های اندیشه و فرهنگ کتاب های کودک و نوجوان کتاب های ادبیات و هنر