زنان و رشد اقتصادی
بررسی رابطه تبعیض جنسیتی با رشد اقتصادی در کشورهای فقیر
سپیده کاوه/ قطع رقعی / 136 صفحه
تبعیض جنسیتی علیه زنان، یکی از عوامل منفی در مبحث زیرساخت‌های اجتماعی است، که می‌تواند به‌عنوان عامل مهارکننده و حتی منفی‌کننده سایر عوامل مثبت اثرگذار در رشد کشورها باشد. تبعیض جنسیتی در حال حاضر یکی از مهم‌ترین‌ موضوعات مطروحه در جهان در ابعاد سیاست‌گذاری، اقتصاد، و آموزش در سال‌های اخیر است. فقدان فرصت‌های برابر دسترسی به امکانات بهداشتی، استخدام، آموزش، و دستمزدهای نابرابر برای مشاغل برابر با بهره‌وری‌های یکسان، قوانین محدودکننده حضور سیاسی زنان در عرصه اجتماع و نگریستن به زن به‌عنوان موجود دست دوم، عواملی هستند که از تبعیض جنسیتی نشات می‌گیرند. محدود کردن زنان سبب کاهش میزان استفاده از استعدادهای خدادادی در اقتصاد شده و نتایج منفی به‌دنبال خواهد داشت.
راهبرد کسب‌وکار
واکاوی الگوهای تدوین و پیاده‌سازی راهبرد
برایان تریسی / ترجمه صالح سپهری‌فر/ قطع پالتویی/ 128 صفحه

طی سه دهه گذشته، با بیش از هزار شرکت بزرگ بین‌المللی و نیز بیش از ده هزار شرکت کوچک و متوسط همکاری داشته‌ام. در این همکاری‌ها متوجه شدم که بیشتر شرکت‌ها، هیچ نوع برنامه راهبردی ندارند. این شرکت‌ها با وجود بهره‌مندی از بودجه و برنامه‌های عملیاتی، فقط مجموعه‌ای از امیدها، رویاها و فکرهای بزرگ دارند و در مقابل، هیچ برنامه شفاف و مکتوبی برای آینده سازمان و تعیین نحوه دستیابی به این آینده ایده‌آل در اختیار ندارند. همچنین به این نتیجه رسیدم که فقط تعداد بسیار محدودی از شرکت ها، یک برنامه راهبردی هوشمندانه برای خود تعریف کرده‌اند.

نقشه‌های شیطانی
طرحی برای رهایی از کارکردن برای دیگران و ایجاد کسب‌و‌کار برای خود
هیو مک‌لیود / ترجمه زهرا فرجی/ قطع رقعی/ 136 صفحه
آدم همیشه به یک نقشه شیطانی نیاز دارد. به یک برنامه‌ریزی دیوانه‌وار که سازگاری و مدارا سرش نشود. برنامه‌ای که وادارش کند به‌جای دلخوش کردن به هرچیز ساده و دم‌دستی، با هر سختی که شده برود سراغ کاری که دوست دارد. همان کاری که با انجامش احساس افتخار کند. این یعنی هر آدمی برای نجات از روزمرگی، برای خلاصی از سروکله‌زدن با مدیرهای بداخلاق و بالاخره برای رهایی از انجام کارهای کسالت‌بار و نفرت‌انگیز نیاز به یک برنامه‌ریزی دقیق و خاص دارد که مولف این کتاب نامش را نقشه شیطانی گذاشته‌ است. به اعتقاد مولف نکته اینجاست که زندگی کوتاه است و باید از این فرصت کوتاه برای رسیدن به بهترین نتیجه استفاده کرد.

مدیریت فروش
تشریح فعالیت‌های کلیدی سرپرست تیم فروش
برایان تریسی/ ترجمه صالح سپهری/ قطع پالتویی/ 136 صفحه
این کتاب بر‌اساس سال‌ها تجربه و مطالعه در زمینه نگرش‌ها و رفتارهای مدیران موفق فروش نگاشته شده است. در این کتاب، با برخی مفاهیم، روش‌ها، اصول و نیز شیوه‌های کاربردی برای مدیریت فروش آشنا خواهید شد. شما می‌توانید این آموخته‌ها را به سرعت به کار‌گیرید و فروش بیشتری داشته باشید، همکاری بین کارکنان بخش فروش را هماهنگ تر ساخته و موقعیت شغلی و فردی خود را در شرکت تقویت کنید. مدیران فروشی که رویاهای بزرگی در سر دارند، با مطالعه مفاهیم و شیوه‌های مطرح شده در این کتاب می‌توانند افرادی مثبت‌تر و موثرتر را جذب کنند و از فروشندگان منفی و غیرموثر بر حذر بمانند.
دوره های مالی و سرمایه گذاری دوره های مدیریت و اقتصاد دوره های ارتباطات و روزنامه نگاری
کتاب های اقتصادی کتاب های مدیریت و بازرگانی کتاب های سیاسی
کتاب های اندیشه و فرهنگ کتاب های کودک و نوجوان کتاب های ادبیات و هنر