دنیای اقتصاد- دوازدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، نماینده یونسکو، دبیر کل انجمن تکنوپولی جهانی، مدیر مرکز منطقه ای ISTIC و بیش از ۱۰۰ سرمایه گذار از کشورهای کره جنوبی، عمان، فنلاند، فرانسه، چین، پاکستان، آلمان و ایرانیان مقیم خارج در هتل عباسی اصفهان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شرکت فولادمبارکه، در جشنواره ملی شیخ بهایی که با هدف ترویج و توسعه فن آفرینی، خلاقیت و نوآوری، معرفی فن آفرینان به عنوان موتورحرکت و توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد فضای تعامل در میان فعالان عرصه های مختلف فن آفرینی هر ساله برگزار می شود، شرکت فولادمبارکه با برپایی غرفه حضوری متفاوت داشت.

شهرام عباسی مدیرتحقیق و توسعه فولادمبارکه در این خصوص گفت: یکی از طرح های جالب توجه در جشنواره امسال اجرای طرح «نشا» یا «نقطه شروع ارتباط» به عنوان فضای مذاکره بین سرمایه گذاران و سازمان های بزرگ با فن آفرینان و صاحبان فرصت های سرمایه گذاری بود. طرح «نشا» برای نخستین بار در این جشنواره اجرا شد تا از آن طریق طرح های متقاضی سرمایه گذاری به سرمایه گذاران دعوت شده، معرفی شوند که شرکت فولاد مبارکه اصفهان در طرح «نشا» مشارکت جدی داشت و در طول زمان اجرای این طرح به گفتگو و مذاکره با صاحبان طرح هاى نوآورانه( پانزده طرح) پرداخت. همچنین سه طرح ، فرآوری سرباره گرم و سرد (ناحیه فولاد سازی ) ، بریکت سازی آهک (ناحیه آهن سازی ) و احداث نیروگاه خورشیدی (انرژی و سیالات ) به عنوان فرصت های سرمایه گذاری شرکت فولاد مبارکه جهت جذب سرمایه گذار معرفی گردیدند.

طی این گزارش، مراسم اختتامیه جشنواره با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، استاندار اصفهان و سایر مسئولان استانی در هتل عباسی اصفهان برگزار شد که دکتر مهدی کشمیری رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در این مراسم با بیان اینکه فضای جشنواره امسال فضایی جدید و نوآورانه بودگفت: مسئولان استانی و سرمایه گذاران به خوبی از این جشنواره حمایت کردند و اگر این پشتیبانی نبود، این موفقیت ها حاصل نمی شد. کشمیری با اشاره به ۲ رویکرد اصلی جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی افزود: ملی شدن جشنواره و ایجاد فضای تعامل سرمایه گذار و ایده پردازان ۲ رویکرد اصلی جشنواره بود که قصد داریم این جشنواره را به محلی برای تجمع فعالان حوزه فن آفرینی تبدیل کنیم. برگزاری سمینار آموزشی با موضوع کارآفرینی اجتماعی و فرصت های بین المللی فن آفرینی و داوری طرح های کسب و کار، داوری شرکت های فن آفرین رشد یافته از دیگر برنامه های دوازدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در اصفهان بود. در مراسم اختتامیه از ایده پردازان برتر دوازدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی تجلیل شد.