حیات و پویایی تشکل ها در گرو رویکرد سیستمی و تعاملی با ذینفعان است
رامین سمیع زاده، عضو هیات مدیره و دبیر انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین گام‌ها در فرآیند خصوصی‌سازی، بها دادن به صنایع خرد و کلان و تشکل های صنفی و صنعتی در بستر فعالیت‌های مدنی است؛ افزود: اما تغییر جایگاه تشکل‌ها از نهادهایی صرفاً تشریفاتی به نهادهایی زنده، پویا و غیرمنفعل، ضرورتی است که از سوی برخی تشکل ها بیش‌تر و برخی دیگر کم‌تر درک و احساس شده است.
وی در ادامه اشاره کرد: قطع شدن ارتباط مسئولین هر تشکل با بدنه خود، یکی از آسیب‌های متداولی است که گریبانگیر فعالیت‌های تشکیلاتی در هر صنف و صنعتی است؛ به طوری که جز در مواقعی خاص و عمدتاً انتخابات، ارتباط دوطرفه، هدفمند و ملموسی شکل نمی‌گیرد. نبود سیستم‌های تعاملی (Interactive)، پویا و مستمر برای حفظ ارتباطی دوسویه بین یکایک اعضا یک تشکل با تصمیم گیرندگان،منجر به دور شدن بدنه از مدیران تشکل و نیز فاصله گرفتن ارزیابی رؤسا از وضعیت صنف نسبت به واقعیت‌های موجود شده و خمودگی و انفعال تشکل را به همراه خواهد داشت. این شکاف جز با تدابیر و مکانیزم‌هایی که به برقراری دیالوگ بین یکایک اعضا و رؤسای تشکل‌ها منجر می‌شود، پر نخواهد شد.
عضو هیات مدیره و دبیر انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون افزود: در این بین، نحوه استفاده از ابزارها و راه‌کارهای نوین برای حفظ مساعی‌ها، از اهمیت وافری برخوردار است که شامل شناخت صحیح ابزارها و امکانات ارتباط جمعی، بهره‌گیری درست از فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)، استفاده از امکانات ارتباطی متنوع از بولتن و خبرنامه و نشریه گرفته تا اطلاع‌رسانی و نظرسنجی از طریق پیامک و نهایتاً حضور پررنگ و فعال در دنیای مجازی و داشتن سایت‌های کاربردی است. اما استفاده از همین ابزارها نباید به شکل‌گیری ارتباط یک‌سویه منجر شده و اخذ بازخورد مخاطبان که همان اعضا صنف و صنعت هستند، را نادیده بگیرد. چه بسا در این صورت سیستم بستۀ بوجود آمده لاجرم منجر به نابودی است. در همین راستا، انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون به عنوان یکی از تشکل‌های پیشرو در حوزه‌ به کارگیری علوم نوین مدیریتی، سیستمی و IT، رویکرد تعاملی را در همه‌ عرصه‌ها بیش از پیش در برنامه‌ کاری خود قرار داده است و سعی در مستندسازی آن دارد تا علاوه بر امکان الگوبرداری از جانب تشکل های مرتبط، به عنوان نسخه ای برای سایر تشکل ها در دیگر صنایع وابسته نیز قابل استفاده باشد.
او در پایان اعلام کرد: امیدواریم در این مسیر، با هم‌یاری یکایک اعضا و سایر تشکل های ذیربط و در ارتباطی هدفدار و معنادار با شورای ملی مبلمان سال به سال شاهدگام‌های مقتدرتری بوده و به شکوفایی هر چه بیشتر شاخصه‌های مدنی، صنفی و اقتصادی هنر ـ صنعت مبلمان و دکوراسیون منجر گردد.