نسرین احمدی فخر- نخستین روز یکی از هفته های مهرماه۹۲بودکه رسول زرگرپور با پیام"اصفهان را زنده‌تر از قبل می‌کنیم"کلید استان را از وزیر کشور تحویل‌گرفت وآغاز فصل پاییز بود که هم‌زمان با شروع کار دولت تدبیر و امید فصلی نو برای اصفهانی‌ها رقم خورد. اکنون حدود ۳سال ازآن آغاز می گذرد و اصفهان رنگ روزهای گوناگونی را به خود دیده است. زمان زیادی تا پایان کار دوره اول دولت تدبیر و امید باقی نمانده است که استاندار اصفهان با طرح سوال"چرا بهشت آباد اجرایی نمی شود؟"در حضور وزیر دفاع و درجمع نخبگان، تشکل های مردمی و نخبگان، پشت تریبون رفت تا وزیر دفاع را پیک استان و حامل پیغام به هیات دولت خطاب‌کند و خواهان پیغام‌رسانی وی در خصوص مسئله آب شود. این خود، مساله ای است که ذهن کارشناسان را به خود مشغول کرده است. زرگرپور با هدف احیای رودخانه زاینده‌رود از رئیس‌جمهور طی درخواستی مطرح کرد: ما آماده هستیم تا اختیارات به ما بدهید. احیای رودخانه زاینده‌رود ظرف چند سال آینده ،با عنایت خدا و به کمک استان‌های هم‌جوار به‌علاوه بی‌نیازی به بودجه دولتی تنها گوشه‌ای از نطق پرحاشیه این روزهای استاندار اصفهان بود.

"مشکل اصفهان همین برخوردار بودن است"

رسول زرگر پور با اشاره به عملکرد غلط مدیران استان بیمار اصفهان گفت: طی دو دهه گذشته مدیران استان متصور بوده‌اند که هرچقدر آمارها عملکردی خود را بیشتر، بهتر و خوشایند تهران بدهند برای استان خوب است درصورتی‌که این‌گونه نبوده است .این را فراموش نکنید که اصفهان دچار بیماری شده است. به گفته استاندار نگران اصفهان آمارهایی از پیشرفت‌های استان ارائه‌شده که الآن که نگاه می‌کنیم با واقعیت همخوانی ندارد. زرگرپور نقد خود را نسبت به برخوردار بودن اصفهان چنین مطرح‌کرد: دلیل اینکه منابع کمتری در اختیار ما قرار می‌گیرد، این است که ما را برخوردار تلقی می‌کنند. بالاترین مقام اجرایی استان پیشنهادکرد که کمبودها را بیان کنیم تا بتوانیم راحت‌تر منابع را پیگیری و دریافت کنیم. زرگرپور رو به مدیران شهری چنین گفت: باید به ارائه آمار واقعی عادت‌کنید، حتی اگر این موضوع خوشایند بعضی‌ها نباشد، ولی نتیجه‌ای که به دنبال دارد این‌ است که شما مسئولان با واقعیت‌ها روبرو می‌شوید، البته این توصیه من به مدیران استانی است، پس نگران ارائه این آمار نباشند. زمانی که کمبودها گفته شود راحت‌تر می‌توان برخی از منابع را پیگیری و دریافت‌کرد.

زرگرپور بازهم به پتانسیل و ظرفیت‌های اصفهان و حل مشکلاتی همچون آب، اقتصادی، زیست‌محیطی اشاره کرد و گفت: زمانی در کار مشکل پیدا می‌شود که همان کار به تصمیمات مسئولان در تهران گره می‌خورد و به توقف کار می‌انجامد. استاندار اصفهان که این روزها چهره‌ای دیگر از مدیریت خود را به نمایش گذاشته عنوان کرد: نمی‌دانم چرا با توجه به اینکه دو جلسه شورای عالی آب با موضوع احیای زاینده‌رود گذاشته‌شده است اما سه سال است طرح انتقال آب بهشت‌آباد که چهار استاندار هم از وزیر نیرو خواستند اجرایی شود، به مرحله اجرا نرسیده است؟ اگر این طرح ها را به ما واگذار کنید از فردا آمادگی آغاز طرح راداریم، نیاز به هیچ بودجه‌ای هم نداریم و منابع را خودمان تأمین می‌کنیم. استاندار درخواستی دیگر نیز مطرح کرد: اجازه بدهید تا تصمیم‌گیری در این حوزه در قالب مصوبات شورایعالی آب به ما محول شود تا این کار به‌درستی انجام بگیرد، چراکه این مطالبه مردم است. مسئولان اصفهانی چیزی کمتر از مسئولان تهران نشین ندارند. وی با اشاره به این موضوع که همیشه در این‌گونه جلسات راجع به‌قطار شهری، ورزشگاه نقش‌جهان، مصلی و پروژه‌های بزرگ صحبت می‌کنیم ولی کمتر در مورد روستاها صحبت می‌کنیم، تأکیدکرد: مراقب باشیم که پروژه‌های بزرگ ما را نسبت به روستاییان، مستضعفین و محرومان باز ندارد.