استقبال دولتی‌ها و مجلسی‌ها از تولیدات مدرن رایانه‌ای در ایران
*معاونین وزارت صنعت ،معدن وتجارت وروسای کمیسیون خانه ملت از اهداف وعملکرد این مجموعه تولیدی و اشتغالزا ابراز رضایت کردند
معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت و روسای کمیسیون‌های صنایع و معادن و کمیسیون اقتصادی خانه ملت از اهداف و عملکرد مجموعه تولیدی رایانه های بدون کیس و لپ تاپ در این مجموعه تولیدی و اشتغالزا ابراز رضایت کردند.
طی دو هفته گذشته جمعی از مسئولان ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت و روسا و اعضا کمیسیون های اقتصادی و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و چندین هیأت تجاری و بازرگانی از کشورهای خارجی از خط تولید ملزومات رایانه ای گروه صنعتی تجاری و صادراتی ماتریس در شهرک صنعتی پرند بازدید کردند.
به گزارش خبرنگار ما، در این بازدیدها مهندس محسن صالحی نیا معاون وزیر در امور صنایع، مهندس حسین ابویی مهریزی معاون برنامه ریزی وزارت صنعت و مهندس ولی الله افخمی معاون وزیر و مدیرعامل سازمان تجارت خارجی و مهندس عباس هاشمی مدیر کل صنایع الکترونیک وزارت صنعت ، معدن و تجارت و همچنین دکتر حسین رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن و دکتر ارسلان فتحی پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به همراه اعضا کمیسیون حضور داشتند.
مجتمع تولیدی ماتریس که اولین و به روزترین خطوط تولید لپ‌تاپ و رایانه های بدون کیس را در کشور دارد، با بسترسازی مناسب توانسته است به ظرفیت تولید ۷۰۰ هزار عدد برسد که با حمایت دولت و با رسیدن به حداکثر ظرفیت می‌تواند ۸۰ درصد نیاز کشور را تأمین نماید که در نتیجه، موجب کاهش قیمت لپ‌تاپ و محصولات سخت افزاری دیگر خواهد شد.
مدیران مجتمع تولیدی ماتریس ضمن تشکر از مسئولین محترم بازدیدکننده، عمده اهداف گروه در ایجاد مجتمع بزرگ تولیدی و مدرن ماتریس را که بدون استفاده از تسهیلات ارزی و ریالی و تنها با سرمایه‌گذاری مدیران شرکت در زمینی به مساحت ۴هکتار و فضای سرپوشیده حدود ۷۰۰۰مترمربع احداث شده است ، همسو شدن با سیاستهای کلی نظام و بحث ایجاد اشتغال وزارت صنعت، معدن و تجارت دانستند که در نتیجه، در این مرحله، موجب ایجاد فرصت شغلی برای ۳۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان رشته‌های سخت‌افزار و الکترونیک شده و پیش‌بینی می‌شود با راه اندازی فاز سوم کارخانه و ورود و نصب ماشین‌آلات مدرن تزریق پلاستیک جهت تولید بدنه تمامی محصولات مدرن شرکت و ماشین‌آلات تولید بوردهای الکترونیکی یازده لایه در فاز چهارم که هدف آن رسیدن به عمق تولید حداکثری می‌باشد، این تعداد تا ۱۴‌ماه آینده به ۲۰۰۰ نفر افزایش یابد.
مدیران مجتمع ماتریس همچنین یکی از مشکلات این صنعت را تعرفه صفر گمرکی لپ‌تاپ (حقوق گمرکی ۴درصد به علاوه سود بازرگانی صفر درصد) می‌دانند و این درحالی است که در مورد محصولات تولیدی مشابه تعرفه گمرکی حداقل ۲۰درصد می‌باشد. مدیران شرکت امیدوارند متولیان و مسئولان وزارتخانه ها با هماهنگی نمایندگان مردم در خانه ملت جهت کمک به ایجاد اشتغال و جلوگیری از واردات و خروج ارز از کشور و کمک به این صنعت نوپا که برای نخستین بار در کشور احداث گردیده است در راستای سیاست‌های کلی نظام چاره‌اندیشی نمایند.
گله‌مندی دیگری که مدیران این مجتمع تولیدی دارند این است که برخی ها توانمندی مهندسین ایرانی در حوزه سخت افزار را به مسخره می‌گیرند و بعضاً اعلام می‌نمایند که تولید یا باید با صددرصد عمق تولید باشد و یا در همان ابتدا متوقف گردد. لذا با سنگ‌اندازیها سعی در دلسرد کردن مهندسین و مدیران این شرکت دارند تا این صنعت نوپا را در همان ابتدا در نطفه نابود نمایند.
مسئولان حاضر در این بازدیدها هر کدام با تایید عملکرد مثبت گروه صنعتی ماتریس و کار بزرگ انجام شده در احداث این مجموعه بزرگ در شهرک صنعتی پرند برای کمک به رفع مشکلات و موانع موجود و ایجاد بستر مناسب برای تولیدات این مجتمع تولیدی و بسترسازی جهت صادرات محصولات به کشورهای همسایه قول همکاری دادند. بدیهی است در صورت انجام حمایتهای لازم، این امر مشوقی خواهد شد که سایر بازرگانان نیز به سمت سرمایه‌گذاری در تولید محصولات حوزه فناوری اطلاعات ترغیب شوند.