ویژه برجام
به نظر می‌رسد بهارستان‌نشینان به کمتر از بررسی و تصویب برجام در مجلس راضی نمی‌شوند آنهم نه تصویب کلیات که بررسی بند بند جزئیات توافق هسته‌ای که احتمالا اگر با رویکرد سیاسی و جناحی غالب بر منتقدان مذاکرات باشد از همین حالا مشخص است که تنش‌هایی را میان دولت و مجلس در پی خواهد داشت.

اصرار اهالی پارلمان بر تصویب برجام موجب شد تا بالاخره روز یکشنبه برخی نمایندگان در بیانیه‌ای از دولت بخواهند که برجام را به‌صورت لایحه به مجلس ارائه کند. چرا که از نظر آنها برجام بعد از تصویب در مجلس و تایید شورای نگهبان وجاهت قانونی برای اجرا دارد. تصمیم نمایندگان بعد از آن اجرایی شد که هفته پیش علی لاریجانی گفته بود در توافق برجام تعهداتی برای کشور لحاظ شده که لازم است در مجلس مطرح شود.

پس از آن یکی از نمایندگان از دستور لاریجانی در جلسه فراکسیون رهروان ولایت برای انتخاب اعضای کمیسیون ویژه برجام خبر داد. کمیسیونی که گفته می‌شود طبق توافق قبلی، اعضای آن قرار است بین فراکسیون‌های اکثریت مجلس یعنی رهروان ولایت و اصولگرایان انتخاب شوند. اینها همه در شرایطی است که نزدیکان دولت و به ویژه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در این زمینه به‌صورت کلی اعتقاد دارند که ارائه لایحه برجام به مجلس لزومی ندارد.

چندی پیش عراقچی در کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد که به لحاظ سیاسی چون لازم است توازنی بین تعهدات ما و 1+5 رعایت شود آمدن برجام به مجلس بر تعهدات ما می‌افزاید. معاون وزیر خارجه در عین حال تاکید کرد که وزارتخانه متبوعش هیچ حساسیتی برای ارائه برجام به مجلس در قالب لایحه ندارد. با این حال برخی تحلیلگران نسبت به تشکیل کمیسیون ویژه برجام و نگاه سیاسی- جناحی به توافق هسته‌ای هشدار داده‌اند.