دیدگاههای منفی  را از صنعت و تولید حذف کنید
همایون شاکرین مدیرعامل شیرآلات کاویان: ارگانهای دولتی و بانک‌ها باید در اتخاذ تصمیمات و اجرای سیاست‌های حمایتی از صاحبان صنایع مسئولانه و بدون تبعیض عمل کنند تا صنایع کوچک و متوسط از لبه پرتگاه سقوط رهایی یابند
شرکت شیرآلات کاویان با نزدیک به سه دهه تجربه در زمینه تولید انواع شیرآلات به دلیل تولید محصولاتی باکیفیت و رعایت حقوق مصرف کنندگان در اولین همایش رعایت حقوق مصرف کننده به دریافت گواهینامه و تندیس حقوق مصرف کننده نائل آمد.
همکاری با گروه صنعتی برنز در اواخر دهه ۶۰ زمینه ساز آشنایی مدیران کنونی شرکت کاویان با صنعت تولید شیرآلات شد.
این همکاری بعد از ۵ سال در سال ۷۳ منجر به شکل گیری بهریزان صنعت شد که برای اولین بار عرضه شیرآلات را به صورت قطعه فروشی در ایران آغاز کرد. این قطعات عمدتا شامل قطعات شیرآلات کلاسیک بود که تا آن زمان به صورت نوین امروزی در انحصار ۵-۴ شرکت قرار داشت.
در سال ۱۳۷۷ اختلاف نظر میان شرکا باعث جدا شدن برخی از آنها شد که دراین مرحله نطفه شرکت کاویان با تولید قطعات شیر آلات اهرمی در سالهای ۱۳۷۸ به بعد بسته شد.
این تحول با استقبال بسیار دست اندکاران صنایع شیر سازی مواجه شد و استقبال بازار را به همراه داشت که دلیل عمده آن هم بی کیفیتی شیرهای چینی موجود در بازار بود که توسط تجار غیر کارشناس وارد کشور می شد.
در عین حال این اقبال موجب رشد سریع کارگاه شد که در نهایت تاسیس و ثبت رسمی شیرآلات کاویان در اوایل سال ۸۶ را به همراه داشت.
در این مقطع شرایط تغییر از کارگاه به کارخانه فراهم گردید که این تحول با ورود نفرات متخصص در بخشهای مختلف اعم از طراحی، بازرگانی، مالی و امور مهندسی در نهایت به اخذ نشان استاندارد ملی و نیز نشانهای بین المللی ISO و تولید محصول کامل با برند شیرآلات کاویان منجر شد.
در حال حاضر مجموعه شیرآلات کاویان با توجه به وضعیت خاص خود که عمدتا به نوپا بودن برند و مشکلات نقدینگی مربوط می شود با تلاش یکپارچه منابع انسانی اش در صدد است با تنوع بالاتر و کیفیت بهتر و قیمت تمام شده مناسب تر به عنوان مزیتی رقابتی در بازار پر چالش امروز مسیر خود را پر توان‌تر از قبل ادامه دهد و افقهای صدور محصولات را به بازار جهانی امید وارانه پی گیری کند.
کارکنان کاویان تمامی هم و غم خود را معطوف تولید شیرآلاتی باکیفیت کرده اند تا رضایتمندی مشتریان به بهترین شکل حاصل آید و عقیده راسخ دارند که کیفیت بهترین تبلیغ است و به بهترین شکل منافع تولیدکننده و مصرف کننده را تامین میکند.
همین رویکرد تندیس و گواهینامه رعایت حقوق مصرف کننده را در اولین همایش رعایت حقوق مصرف کننده استان تهران برای این شرکت به ارمغان آورده است.
اشاره به پاره ای مشکلات و ارائه پیشنهادات مدیرعامل
مهندس همایون شاکرین مدیرعامل شرکت شیرآلات کاویان و یکی از فعالان حقوق مصرف کنندگان در گفت و گویی با خبرنگار ما با ارائه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص پاره‌ای مشکلات تولید و صنعت کشور گفت: یکی از این معضلات به حساب نیامدن حقوق مالکیت است چراکه با وجود رشد کارخانجات و صنایع در کشور ما، احترام چندانی به این کارآفرینان نمی شود و حتی بعضی دیدگاههای منفی و اطلاق سرمایه دار و مستکبر و ... به این زحمتکشان تولید ، هنوز در ذهن برخی مسئولان و تصمیم گیرندگان این مملکت وجود دارد.
وی افزود: برخوردهای بدبینانه بعضی ارگانها و نهادهای دولتی از قبیل دارایی، بیمه، اداره کار، شهرداری ها، بانکها و در کل وزارتخانه ها، به راستی فشار و خستگی را در روح و روان صنعتگران باقی می‌گذارد.
شاکرین با اشاره به جهت گیری ها و رویکردهای غیرموجه کل سازمانهای دولتی نسبت به سرمایه گذاران بخش صنعت وخصوصی تصریح کرد: این اعمال فشارها عملا از رشد صنایع جلوگیری کرده و یا واحدهای تولیدی را در سراشیبی سقوط قرار می دهد.
وی به عنوان مثال، از اولویت قطع گاز صنایع بزرگ در شروع فصل سرما و یخبندان و همینطور از اعمال فشار به صنایع بزرگ برای اخذ مالیات ارزش افزوده گلایه کرد و گفت: این اقدامات عملا به معنی هدایت صنایع به سمت پرتگاه و نابودی است.
به گفته شاکرین، مشکل دیگری که بخصوص در ۵سال گذشته بسیار مطرح شده سیاست های اداره استاندارد است که کاملا روبنایی است و برخی موارد برخلاف منافع مصرف کننده عمل میکند .سیستم نمونه برداری از کارخانه به صورت کامل لوث شده وفقط به تشریفات بدون پایه واساسی تبدیل شده که دیگر هیچ یک از مجریانش هم به آن اعتقاد ندارند وطی آن فقط نمونه های مورد تایید تحویل نمونه برداران می شود وروی نمونه های موجود در بازار کمترین پیگیری وجود دارد .
مدیرعامل شرکت شیرآلات کاویان همچنین از مشکل عدم شفافیت سلامت مالی افراد یاد کرد و اعلام کرد : بانکها در ارائه قطره چکانی اطلاعات با تعبیر اسرار مشتری عملا امکان فعالیت برای کلاهبرداران را ایجاد می کنند.
وی سوال کرد: چرا این شرکت با ۷۰ نفر پرسنل تا کنون موفق به دریافت وام توسعه در حد یک میلیارد نشده است؟! در حالیکه بعضا رقم های نجومی بالایی پرداخت می شود و بعد از اینکه این رقم ها معوق شد هیچ برخورد جدی هم صورت نمی گیرد.
شاکرین در پایان خواستار اتصال شبکه مترو به شهرک صنعتی شمس آباد به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه شد.