7 گام برای  آغاز کسب‌وکار
مترجم: میثاق شمشیری کار را به هر طریقی که می‌توانید با سرعت تمام انجام دهید! اگر به اینکه چند ساعت کار کرده‌اید یا اینکه چه سختی‌هایی را تحمل کرده‌اید تا به اینجا رسیده‌اید می‌نازید، بازی را باخته‌اید. دنیای کسب‌وکار کسی را بابت ساعت‌هایی که کار کرده، نوازش نمی‌کند. چیزی که نباید فراموش کنید این است که باید در کمترین زمان ممکن با حفظ کیفیت مطلوب و بدون هر گونه حاشیه، از پله اول به پله بعدی بروید.
اغلب تازه کارها، تمام وقت و انرژی خود را صرف کارهای کوچک و جزئیات غیرضروری می‌کنند، ولی زمان مهم‌ترین نقش را بازی می‌کند، این طلایی که با چشم دیده نمی‌شود. در واقع، موقعیت‌هایی هست که در راه شما قرار گرفته است. شاید اگر بخواهیم در یک جمله اهمیت زمان را شرح دهیم بهتر است بگوییم این زمان است که ضمانت رشد و پویایی کسب‌وکار شما را می‌کند، نه یک گوشه نشستن و فکر کردن! در اینجا هفت نکته برای کسانی که دوست دارند موفقیت را در کوتاه‌ترین زمان ممکن احساس کنند، لیست شده است:
1. قبل از هر چیز باید بفهمید که چه کاری از شما برمی‌آید و بازار چه نیازی دارد. کارآفرینی فقط این نیست که یک کار را از بیخ و بن شروع کنید یا اینکه بنشینید و یک فکر بسیار جدید و پر ریسک را تحلیل کنید. به جای این همه گرفتاری و سنگ بزرگ برداشتن، فقط کافی است که یک شغل انتخاب کنید. کارتان را ساده شروع کنید، ولی بدانید چه کاری می‌خواهید برای پیشه‌ای که در آن هستید انجام دهید. کاری را انتخاب کنید که به آن علاقه‌مند باشید. نباید معیار انتخابتان پول‌ساز بودن باشد. اگر کاری را که می‌کنید دوست داشته باشید، دیر یا زود برایتان پول‌ساز خواهد شد، ولی اگر کاری را براساس پول و درآمدش انتخاب کنید، جواب عکس خواهید گرفت. از کارتان خسته می‌شوید و دست از پا درازتر به خانه برمی‌گردید!
۲. به‌عنوان تازه‌وارد، تحقیق کنید که مشتری چقدر پای شما پول خرج می‌کند.
یک تازه وارد بیشتر اوقات، بهتر است که کیفیت معمول را با قیمت کمتری نسبت به رقبای خود ارائه کند. اگر سودای افزایش قیمت و سودهای زیاد در سرتان دارید، رویاهایتان را بگذارید برای وقتی که نهال تجارتتان به شرکت تبدیل شده باشد. تمام شرکت‌هایی که بازارهای جهانی را در دستانشان دارند، با حفظ کیفیتی که مشتری می‌پسندد، روی کم کردن قیمت محصولات رقابت دارند. برای شروع، تا حد ممکن قیمت‌ها را کاهش دهید. چند ماه اول را فقط به دنبال گذران شرکتتان باشید. از تمام حاشیه هایتان بزنید و قیمت تمام شده را تا حد ممکن کاهش دهید. بعد از گذشت چند ماه که از تثبیت مشتری‌هایتان مطمئن شدید، کم‌کم می‌توانید به فکر افزایش سود باشید. ولی قبل از هر چیز باید بخشی از کار را تحت کنترل خودتان بگیرید.
۳. حواستان به زمان اولین سری از فروشتان باشد. اگر به‌طور مثال اولین زمانی که می‌توانید محصولتان را به فروش برسانید، ۶ ماه طول می‌کشد، برنامه‌هایتان را طوری بچینید که بتوانید به اندازه بازه زمانی یکساله بدون فروش، هزینه‌های شرکت را تامین کنید. وقتی بحث از کسب سرمایه و ذخیره آن به میان می‌آید، باید محتاط عمل کنید. سرمایه شرکت نباید از یک حداقل معین کمتر شود. از طرفی مراقب قلقلک‌های حرص و طمعتان باشید. اگر هدف‌های بسیار بزرگ و دست‌نیافتنی داشته باشید، نتیجه‌اش فقط افزایش استرس کاری و تاثیر منفی روی عملکرد شرکت خواهد بود.
4. تفاوت ایجاد کنید. تنها چیزی که می‌تواند بین شما و رقیبانتان تفاوت ایجاد کند، قیمت محصول نیست. در دنیای تجارت، یک سرویس و خدمات خوب می‌تواند شما را متفاوت جلوه دهد. در کنار تولید خوب، به دنبال این باشید که «چطور خوب بفروشید؟». در کسب‌وکاری که هدفش ارائه خدمات به مشتری باشد، مهم‌ترین ویژگی برای متمایز بودن، جلب اعتماد مشتری و القای تعهد کاری است.
البته نکته امیدوارکننده این است که با گذشت زمان، اولویت‌های مشتری را پیدا خواهید کرد. تا آن موقع باید انرژی‌تان را روی قیمت و کیفیت متمرکز کنید.
5. بازاریابی را یاد بگیرید. اگر می‌خواهید کارتان را از همین اول نصف کنید، دنیای اینترنت را فراموش نکنید. دنیای مجازی هم می‌تواند آموخته‌های زیادی را در اختیار شما قرار دهد و هم می‌تواند محل گسترده‌ای برای تبلیغات شما باشد. شاید نتوانید پول زیادی از آنجا بیرون بیاورید، ولی اطلاعات باارزشی به دست می‌آورید.
۶. مهارت‌های فروختن را یاد بگیرید. فروشنده‌های قهار نمی‌فروشند (جمله عجیبی!). در عوض، فروش می‌تواند به دو بخش مجزا تقسیم شود:
الف: گوش دادن
نکته در اینجاست که ۷۰ درصد از فروش وابسته به گوش دادن خوب است. وقتی می‌خواهید بفروشید، به زبان استراحت بدهید و گوش‌ها را به‌کار بگیرید. یک فروشنده ماهر، وقتی به حرف‌های طرف مقابل گوش می‌دهد، درواقع برای خود زمان می‌خرد تا جملات جذاب‌تری برای گفتن آماده کند.
ب: به اندازه خود گام برداشتن تفاوت یک آدم حرفه‌ای و یک تازه کار در این است. وقتی یک فروشنده حرفه‌ای با خریدار صحبت می‌کند، اطلاعاتی را در اختیار خریدار قرار می‌دهد که انتظارات معقولی را در ذهن او ایجاد کند. بهترین روش برای جذب خریدار ایجاد اعتماد او با دانستن توانایی‌ها و قدرت اختیار شما است.
تازه کاری که بیش از قدرتش حرف بزند، در اولین قدم شکست می‌خورد. اگر انتظارات خریدار خیلی زیاد شود، حاصل کار فقط یک گپ دوستانه و دستان خالی از پول است.
7. مراحل اجرایی پروژه را از اول تا آخر برنامه‌ریزی کنید. برای آخرین گام، یک برنامه مدون برای ارائه خدمات و یا محصول تولیدی خود تشکیل دهید. این برنامه باید مرحله به مرحله، گام‌های مورد نیازتان را در خود جا بدهد و از ایده تا فروش، روند کار را برای شما نشان دهد.