بانک پاسارگاد  حامی ویژه  نهضت ملی بهره‌وری
پنجمین جشنواره ملی بهره‌وری، در تاریخ 22 دی‌ 1392 و در سالن زرین هتل آزادی تهران برگزار شد. در این جشنواره، که با حضور مسئولین و مقامات نهاد ریاست‌جمهوری، اتاق‌بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و مدیران دیگر بخش‌های دولتی و خصوصی و همچنین 69 شرکت و بنگاه اقتصادی کشور که در یک دوره پنج ساله، حائز کسب بیشترین رتبه بهره‌وری شده‌اند، برگزار شد، بانک‌پاسارگاد به‌عنوان حامی ویژه نهضت بهره‌وری و برنده دوره پیشین حضور یافت.
پیش از این بانک‌پاسارگاد در دومین مرحله از چهارمین دوره جشنواره ملی‌بهره‌وری، به عنوان تنها بانک کشور و تنها سازمان خدماتی در کنار سه سازمان صنعتی کشور توانسته‌بود از میان ۱۰۶۰ سازمان مورد مقایسه با کسب بیش از ۷۰۰ امتیاز به تندیس ملی بهره‌وری ایران دست یابد.
این کارنامه درخشان و موفقیت ستودنی، نشان از توجه و نگاه ویژه بانک‌پاسارگاد به مقوله بهره‌وری است. نگاهی متفاوت، راهبردی و مبنایی که حاصل آن ارتقاء بهره‌وری در قسمت‌های مختلف بانک‌ است. به اعتقاد مدیران بانک‌پاسارگاد بهره‌وری موضوعی است حائز اهمیت که هر روز کاربرد و اهمیت آن بیش از پیش روشن می‌شود. با توجه به محدودیت منابع و نامحدود بودن نیازهای انسانی، افزایش جمعیت و رقابت شدید در عرصه اقتصاد جهانی و همینطور اقتصاد کشورمان، بهبود بهره‌وری امروز نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت است. بی گمان رشد و توسعه اقتصادی و پایداری سازمان‌ها در گرو توجه به امر بهره‌وری و برنامه‌ریزی برای ارتقاء مستمر آن است. بانک‌پاسارگاد، با این رویکرد و باور به جایگاه و اهمیت بهره‌وری، تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌های راهبردی خود را با مدنظر قراردادن ارتقاء بهره‌وری، ساماندهی و پیگیری می‌نماید.
یکی از مهم‌ترین محورهای قابل توجه در حوزه بهره‌وری در بانک‌پاسارگاد، سرمایه‌انسانی با انگیزه و توانمندی هستند که در سایه فرهنگ ویژه پاسارگادی مشغول ارایه خدمت به مشتریان گرامی هستند. به‌همین دلیل سرمایه‌انسانی یکی از ارکان اساسی در دستیابی به جنبه‌های مختلف بهره ‌وری هستند. از این‌رو برای ارتقاء فرهنگ بهبود مستمر بهره‌وری در سطح بانک‌ و علاوه بر تبدیل شدن به یک ارزش سازمانی، برنامه‌های آموزشی گسترده‌ای تدارک دیده شده‌است که از جمله آنها می‌توان به دوره‌های کاربردی بهره‌وری با نگاه بینشی و مفهومی برای کلیه همکاران در همه سطوح اشاره کرد. این آموزش‌ها، همکاران را با فعالیت‌های متنوعی که می‌تواند به ارتقاء بهره‌وری آنها بیانجامد، آشنا کرده و علاوه برآن، زمینه هم‌اندیشی و تشریک مساعی در حوزه فعالیت‌های بانکی را فراهم کرده‌است. بر این اساس پس از هر دوره، پیشنهاد‌ها و نظرات کاربردی همکاران برای ارتقاء بهره‌وری در حوزه کاری خود دریافت شده و پس از طی فرآیند لازم به اجرا در آمده‌است، به گونه‌ای که برنامه‌های متعددی در جهت بهبود سازمانی، در حوزه‌های مختلف تخصصی در سطح بانک در حال اجرا است. بانک پاسارگاد تنها بانکی است که هم‌اکنون همکاران جوان آن با سابقه چند ساله توانسته‌اند عهده‌دار پست‌های سرپرستی و مدیریتی در سطح شعبه‌ها و حوزه‌های ستادی شوند. از نگاهی دیگر امروزه توانایی سازمان‌ها در استفاده از اطلاعات صحیح و به روز، برای افزایش توان تصمیم‌گیری صحیح و اصولی به عنوان یک مزیت مهم سازمانی مطرح است. بر این اساس در بانک پاسارگاد، سامانه هوشمند کسب و کار (BI) طراحی و مورد استفاده قرار گرفته‌است. این سامانه میلیون‌ها تراکنش مالی انجام شده طی روز را تجمیع و در قالب نمودارها و جداول مورد نیاز در اختیار مدیران بانک قرار می‌دهد، به گونه‌ای که در اسرع وقت دسترسی به اطلاعات و آمار امکان پذیر شده‌است و تصمیمات بر اساس اطلاعات درست و به روز اتخاذ می‌گردد. همچنین بانک‌پاسارگاد در حوزه مشتری‌مداری از شعار "حق با مشتری است" عبور کرده و شعار "مشتری ذات بانک است" را سرلوحه کار خود قرار داده‌است. همین نگاه ویژه به مشتری باعث شده بانک پاسارگاد همواره در همه تصمیم‌گیری‌ها، دیدگاه‌ها و نظرات مشتریان را مبنای عمل و تصمیم‌گیری قرار دهد. از این‌رو با توجه به اهمیت موضوع برای ارتقاء و یکپارچگی مجموعه سیستم‌های مرتبط با مشتریان، سامانه مدیریت ارتباط با مشتریان که یکی از منحصر به فردترین سامانه‌های موجود در کشور است، در بانک پاسارگاد طراحی و عملیاتی شد. همچنین به صورت منظم بر اساس استاندارد ISO۱۰۰۰۴ میزان رضایت و خشنودی مشتریان از بانک پاسارگاد مورد سنجش مداوم و مستمر قرار می‌گیرد. ضمن آنکه زمینه لازم برای دریافت دیدگاه‌ها، پیشنهادات و انتقادات ایشان و پاسخگویی مطلوب را نیز از طریق کانال‌های مختلف الکترونیکی و غیرالکترونیکی فراهم می‌سازد.
کارنامه درخشان بانک پاسارگاد تنها به حوزه بهره‌وری ختم نمی‌شود. بلکه موفقیت‌های ارزشمند و منحصر به فرد دیگری نیز در حوزه‌های مختلف کسب کرده است. به‌عنوان مثال کسب عنوان بانک سال جمهوری‌اسلامی‌ایران از سوی مؤسسه بین‌المللی بنکر در سال‌های ۲۰۱۰ ، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳، کسب عنوان بانک‌سال جمهوری‌اسلامی ایران در زمینه بانکداری اسلامی به تأیید نشریه The Banker در سال ۲۰۱۳، دریافت عنوان بهترین بانک ایران از سوی مجله world finance در سال ۲۰۱۲، سیر صعودی ارتقا رتبه بین‌المللی بانک و در نهایت کسب رتبه ۲۵۷ بین هزار بانک برتر جهان، قرار گرفتن در میان ۱۰ شرکت پیشرو ایران، گواهی‌نامه انطباق نظام مدیریت آموزشی با استاندارد ISO۱۰۰۱۵:۱۹۹۹ ، دریافت گواهینامه و نشان بین المللی نوآوری درجه۱ (الماس) ۵۰۰۲IUI در خصوص بانکداری مجازی بانک پاسارگاد، معرفی بانک به عنوان یکی از ۳ سازمان دانشی برتر ایران، دریافت عنوان قهرمان صنعت و پیشتاز بازار در حوزه بانکداری، دریافت تندیس سیمین جایزه ملی مدیریت مالی ایران در چهار دوره متوالی، دریافت عنوان بانک‌پاک و سازمان ناب از سوی دبیرخانه جایزه سلامت اداری، کسب تندیس و نشان برند سالم، دریافت نشان برنز ۳ ستاره تعالی منابع‌انسانی، دریافت تندیس سیمین سلامت‌اداری، دریافت تندیس ملی بهره‌وری وتعالی سازمانی در سال ۱۳۹۱ و ... از جمله کامیابی‌های بانک و نتایج ارزشمند توجه به مقوله بهره‌وری در بانک پاسارگاد است.