حضور مدیر عامل بیمه رازی به عنوان نماینده ایران در همایش بیمه و مدیریت ریسک ژاپن
همایش بیمه و مدیریت با همکاری پژوهشکده بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه هیتوتسوباشی ژاپن در این کشور برگزار شد. طرفین در این برنامه با عملکرد صنعت بیمه در دو کشور آشنا گردیده و زمینه‌های همکاری علمی و بیمه‌ای در آینده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. pic۱
به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل بیمه‌رازی، دکتر مظلومی مدیر عامل بیمه رازی به عنوان نماینده ایران در این کنفرانس شرکت کردند و مقاله خود را ارائه کردند.
سخنرانی آقای هیروشی اندو رئیس انستیتو بیمه ژاپن اولین بخش این برنامه بود. سخنران بعدی سمینار دکتر یونس مظلومی مدیر عامل شرکت بیمه رازی از ایران بودند و عنوان مقاله ایشان تحلیل توصیفی وضعیت صنعت بیمه ایران بود. او در ابتدا و قبل از شروع سخنرانی به معرفی ایران و جذابیتهای آن پرداخته و سپس تاریخ بیمه در ایران را تشریح نمودند. وی ضمن اشاره به فعالیتهای دو شرکت بیمه خارجی از سال ۱۹۱۰ از تاسیس اولین شرکت بیمه ایرانی در سال ۱۹۳۵، تصویب قانون بیمه در سال ۱۹۳۷ و تاسیس بیمه مرکزی ایران در سال ۱۹۷۱ اشاره کردند مدیرعامل بیمه رازی همچنین با اشاره به ادغام شرکتهای بیمه خصوصی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ و اجازه تاسیس مجدد شرکتهای خصوصی در سال ۲۰۰۲ اشاره کردند.
دکتر مظلومی در ادامه به تعداد شرکتهای بیمه در ایران و نیز سهم بازار شرکتهای بیمه، وضعیت کانالهای توزیع بیمه در ایران، ضریب خسارت و وضعیت بیمه‌های عمر در ایران پرداختند.
وی همچنین با اشاره به ضریب نفوذ بیمه در ایران و تجزیه و تحلیل دلایل پایین بودن ضریب نفوذ بیمه از رشد حق بیمه در ۵ سال اخیر و مقایسه میزان رشد به صورت ریالی و ارزی را مورد مقایسه و تجزیه و تحلیل قرار دارند. مدیرعامل بیمه رازی در ادامه به تولید حق بیمه در ایران در مقایسه با سایر کشورهای منطقه MENA پرداخته و جایگاه ایران را در این منطقه مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
او در ادامه به تشریح ساختار نیروی انسانی در صنعت بیمه ایران از لحاظ ترکیب جنسیتی، تحصیلات و تجربه کاری در بیمه پرداختند.


رونمایی از طرح نظام پیشنهادهای بیمه رازی
شرکت بیمه رازی با هدف بهره‌گیری از دانش، خلاقیت و پیشنهادهای کارکنان و ذینفعان در اداره هرچه بهتر شرکت پروژه طراحی و استقرار نظام پیشنهادها را از شهریور‌ماه سال جاری آغاز کرده و طی چهار ماه اخیر فازهای شناخت وضعیت عوامل موثر بر نظام پیشنهادها، طراحی آئین نامه اجرایی، نهادسازی، آموزش و تهیه سیستم اطلاعاتی نظام پیشنهادها انجام شده است.گفتنی است بر اساس استراتژی و برنامه‌های مدون شرکت بیمه رازی در راستای عملی شدن اهداف شرکت، از تاریخ ۳ بهمن‌ ماه سال جاری، این طرح به طور رسمی افتتاح و آماده دریافت مباحث پیشنهادی کارکنان‌ و سپس بررسی و اجرای آنها می‌باشد.
لازم به ذکر است کمیته تخصصی برای این موضوع در نظر گرفته شده است که مباحث پیشنهادی را دریافت و پس از بررسی در مهلت مقرر به اجرا در می‌آورد و براساس ارزشیابی دقیق و عادلانه، پیشنهادات مشمول تقدیر و پاداش می شود و به پیشنهادهای غیر مصوب با دلایل مستند عدم پذیرش آنها ارائه می‌شود.