اتحادیه ها پل ارتباطی اصناف با دولت‌اند
با توجه به زحماتی که برای برگزاری کنفرانس دکو کشیده می شود، توقع می رود سطح کمی و کیفی آن نسبت به کنفرانس های گذشته بالاتر باشد.
محمدهادی کمالیان، رییس اتحادیه فرش ماشینی و موکت تهران، در گفت و گو با روزنامه دنیای اقتصاد ضمن بیان این مطلب، افزود: دکو فرصت مناسبی است تا اتحادیه ها بتوانند با دولتمردان ارتباط برقرار کنند و دغدغه های مختلف خود مانند مالیات، تولید، توزیع، فروش، صادرات، واردات و... را مطرح کنند. به هر حال اصناف مشکلات را بهتر از انجمن ها می شناسند و به عنوان حلقه رابط بین توزیع و تولید، از مشکلات این دو گروه اطلاع کامل دارند.
رییس اتحادیه فرش ماشینی و موکت تهران همچنین اظهار امیدواری کرد با توجه به اینکه شورای ملی مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته دست اندرکار برگزاری کنفرانس دکو ۲۰۱۳هستند، به انجمن ها و اتحادیه ها نیز توجه شود.
وی توضیح داد: از آنجا که اتحادیه ها نسبت به انجمن ها قدرت اجرایی دارند و مصوب مجلس قانون نظام صنفی هستند، به عنوان یک سازمان قانونی مطرح می شوند و می توانند مشکلات و پیشنهادهای خود را به راحتی با دولتمردان مطرح کنند.
وی افزود: مهمان های زیادی از صنوف مختلف در کنفرانس های دکو حضور دارند که امیدوارم شرایطی فراهم شود تا آنها هم بتوانند نقطه نظرهای خود را در این برنامه مطرح کنند. اگر چنین موقعیتی فراهم شود اتفاق خوبی خواهدبود. هرچند که فرآیند برگزاری کنفرانس ششم این نکته را به خوبی نشان می دهد.