در انتظار شاخص  90 هزار واحدی
علیرضا باغانی عضو گروه بورس سرانجام انتظارها به سرآمد و حسن روحانی بر مسند ریاست‌جمهوری ایران تکیه زد، تا بلکه بتواند اوضاع بی‌سر و سامان اقتصاد کشور را سامان بخشد.
اما جابه‌جایی قدرت در قوه مجریه بیش از هر چیز در بازار سرمایه آثار خود را نشان داد، به ویژه پس از آنکه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور در اقدامی که البته اعتراضاتی را هم در پی داشت، نسبت به لغو تصمیمات دولت دهم از خرداد ماه ۹۲ به بعد اقدام کرد. اقدامی که صرف نظر از بررسی ابعاد مختلف آن، تصمیمات خلق الساعه‌ای همچون افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و واگذاری برخی معادن سنگ‌آهن به تامین اجتماعی را نقض می‌کرد.
بر این اساس، فعالان بازار سهام با این تحلیل که دولت روحانی برای سامان بخشی به اوضاع موجود آمده‌است، چشم‌انداز بهتری را برای اقتصاد ایران تصور کردند و با این چشم‌انداز به خرید سهام و تمرکز بر داد و ستد اوراق بهادار در بورس و فرابورس پرداختند. رخدادی که سبب شد تا بازدهی بازار سهام تا روز ۲۲ مرداد ماه سال‌جاری به سطح ۵۷ درصد برسد که حدود ۳ برابر سوددهی سیستم بانکی در یک سال کامل است. این شرایط در حالی برای بورس تهران رقم می‌خورد که شاخص این بازار در آستانه فتح قله‌های جدید قرار دارد. محدوده‌های ۶۷ هزار واحد، ۷۳ هزار واحد و در نهایت ۹۰ هزار واحدی چشم‌اندازهایی است که در خوش‌بینی‌های کنونی برای آینده دماسنج بازار سهام گمانه‌زنی می‌شود، انتظاری که شاید دور از واقعیت هم نباشد