بیمه رازی جایزه « شعف مشتریMena» را دریافت کرد
دنیای اقتصاد- گروه بنگاه‌ها : مؤسسه جهانی فروش و بازاریابی، دانشگاه A.L.U آمریکا و جشنواره جایزه شعف مشتری، به شناسایی و تقدیر از بهترین شرکت‌های فعال در خاورمیانه و شمال آفریقا از لحاظ ارائه خدمات متمایز به مشتریان می‌پردازد و جایزه شعف مشتری MENA 2014 را در زمینه مشتری مداری به بیمه رازی ازایران اعطا کرد. این جشنواره با حضوراساتید سرشناس از دانشگاه‌های مطرح، مشتریان و کارشناسان حرفه‌ای از سراسر جهان در هتل «جمیرا تاورز» دبی برگزارشد ؛ دکتریونس مظلومی مدیرعامل بیمه رازی به عنوان نماینده ایران دراین مراسم حضوریافت و جایزه فوق را دریافت کرد.
خود او دراین خصوص به دنیای اقتصاد گفت: سرعت در عرضه خدمات، چشم‌انداز و مأموریت‌های از پیش تعیین شده سازمان و نحوه تعامل و کیفیت خدمات به مشتریان مؤلفه‌هایی بود که بیمه رازی را برای دریافت این جایزه انتخاب کرد.
یونس مظلومی درپاسخ به پرسش دنیای اقتصاد مبنی براینکه "بیمه رازی سال‌های گذشته وضعیت چندان خوبی نداشت چگونه به این جایزه دست یافت؟" توضیح داد: وقتی درسال 89 مسوولیت بیمه رازی را پذیرفتم 10 هزار پرونده خسارت با گذراز پروسه قضایی آماده پرداخت بودند. درآن سال دیه 45میلیون تومان بود و بدهی بیمه رازی بابت خسارات معوق بیش از 70 میلیارد تومان برآورد می‌شد.
او گفت:متاسفانه سرمایه‌گذاری قابل قبولی صورت نگرفته بود و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته نیز قابلیت نقدشوندگی نداشتند؛ شبکه فروش انضباط مالی نداشت و برخی از نمایندگان حق بیمه‌ها را پیش خود نگه داشته بودند.
مظلومی ادامه داد: با گرفتن مهلت کوتاهی از طلبکاران به جمع آوری منابع خسارات اقدام شد؛ با همکاری خوب بخش مالی پرداخت خسارت در اولویت کارها قرارگرفت و به هر اندازه که نقدینگی اجازه می‌داد خسارت‌ها پرداخت شد. در طول سه سال گذشته فقط پرداخت خسارت و جلوگیری از انباشت حق بیمه‌ها در حساب‌های شرکت اولویت بود به‌طوری که به تدریج از حجم پرونده‌های خسارت آماده پرداخت کم می‌شد.
مدیرعامل بیمه رازی گفت: نحوه سرمایه‌گذاری‌ها تغییرکرد و بدون ملاحظه کاری ترتیبی اتخاذ شد تا راه خروج منابع مالی شرکت جز برای پرداخت خسارت مسدود شود. سپس یک سری سیاست‌های فنی و بیمه‌گری را به‌طور همزمان اتخاذ شد و ترتیبی داده شد تا ریسک‌ها به درستی انتخاب شوند و بین ریسک خوب و متوسط تفکیک قائل شود.
او با بیان اینکه حتی در بیمه شخص ثالث ریسک انواع خودرو طبقه‌بندی شد. اظهارداشت: به نمایندگانی که تخلف می‌کردند، سختگیری بیشتری شد و عذر تعدادی از آنان خواسته شد. تغییراتی را در مدیران شرکت داده و سعی کردیم از مدیران جوان و با انگیزه در عین حال باتجربه و دارای دانش و تخصص لازم استفاده کینم.
وی یادآورشد: تقریبا سه سال طول کشید تا خسارات معوق پرداخت شود و اینک خسارات آماده پرداخت بیمه رازی صفر شده و حتی یک پرونده از آن دوره باقی نمانده است. با یک برنامه‌ریزی توانستیم در هر سال مالی بخش عمده‌ای از خسارات را پرداخت کنیم.
مظلومی با تاکید براینکه مشتری مداری درشرکت بیمه ازاهمیت خاصی برخورداراست، ادامه داد: توسعه فروش و تولید حق بیمه بیشتر برنامه اصلی شرکت رازی است اما توسعه فروش بدون همکاری نمایندگان امکان‌پذیر نیست.بنابراین بیمه رازی با تدوین سیاست‌های مشتری مدارانه درتعامل با شبکه فروش توانست ازدوره رکود عبور و امروزازتوان مالی قابل قبولی برخوردارباشد.
یادآورمی شود: موسسه جهانی مدیریت فروش و بازاریابی (ISMM) با بیش از ۱۰۰ سال سابقه و تجربه در حوزه فروش، بازاریابی و مدیریت مشتری، به عنوان تنها سازمان مورد تائید دولت انگلستان در حوزه اهداء جوایز جهانی موفقیت کمپانی‌ها و سازمان‌هایی را که فراتر از "رضایت مشتری" رفته و "شعف مشتری" را خلق کرده اند جشن می گیرد.
این درحالی است که صنعت بیمه در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) از عناصر کلیدی برای رشد برخوردار است.درحالی جایزه شعف مشتری مداری به بیمه رازی ازایران تعلق گرفت که طبق گزارش ایشا اینشورنس ریویو، صنعت بیمه در منطقه منا روزهای هیجان انگیزی را پیش رو دارد و انتظار می رود میزان حق بیمه تا سال 2017 میلادی به 70 میلیارد دلار برسد، رقمی که بیانگر رشد 70 درصدی از سال 2007 میلادی تاکنون است.
دلیل اصلی این افزایش به گفته کارشناسان، رشد تجارت بین الملل و صنعتی تر شدن این منطقه از جهان است. این شرایط همچنین باعث می شود که بازارهای مالی رشد کنند، سرمایه گذاری‌ها افزایش یابد و فعالیت‌های تجاری به ویژه ادغام‌ها بیشتر شوند.
«مارک کوپر» مدیر کل بیمه و بیمه اتکایی در مرکز مالی بین المللی دوبی (DIFC) با بیان این جملات، در ادامه گفت: این منطقه به سمت شفافیت و همکاری بیشتر دولت‌ها در کنار تغییر روش‌ها در مدیریت ریسک گام بر می دارد. از سوی دیگر،‌ بهبود بازارهای نوظهور مانند قطر و امارات، برگزاری رقابت‌های جام جهانی در سال 2022 در قطر و برپایی نمایشگاه‌ها در دوبی باعث شده که افراد بیشتری در این منطقه سرمایه گذاری کنند.