زینب طاری باید روسا و دبیران تشکل های مختلف صنعتی، تجاری و صنفی وابسته به صنعت مبلمان حضور بسیار فعالی در کنفرانس دکو داشته باشند. ما باید از آن ها بخواهیم تا با حضور فعال خود و زیرمجموعه هایشان به برگزاری این کنفرانس رونق بهتر وبیشتری بدهند. بنابراین اگر در برگزاری کنفرانس بتوانیم خوب فکر کرده و خوب عمل کنیم می توانیم نتیجه بسیار مطلوبی ازکارمان گرفته و رضایت همگان را جلب کنیم.
علی انصاری، رئیس شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته، در گفت و گو با روزنامه دنیای اقتصاد ضمن اعلام مطالب فوق افزود: ما باید از سرمایه های اجتماعی که در کشور وجود دارد استفاده کنیم تا بتوانیم در دنیا شناخته شویم. بنابراین یکی از مهمترین وظایفی که شورای ملی مبلمان باید به صورت بسیار جدی دنبال کند، ارتباط و تعامل با دستگاه‌های دولتی و نیز با کشورهای خارجی هدف است. امروزه دیپلماسی اقتصادی و دیپلماسی سیاسی لازم و ملزوم یکدیگرند و تاثیر متقابل بر یکدیگر دارند. بنابراین، باید در خدمت یکدیگر برای دستیابی به اهداف و منابع ملی باشند. لذا، باید از ظرفیت های دیپلماسی سیاسی و اقتصادی برای کمک به رشد صنعت و صادرات کشور استفاده کرد. بدون تردید تمام رشته‌های صنعتی از جمله صنعت مبلمان نیز از فرصت های ایجاد شده بهره مند خواهندشد...

باید روسا و دبیران تشکل های مختلف صنعتی، تجاری و صنفی وابسته به صنعت مبلمان حضور بسیار فعالی در کنفرانس دکو داشته باشند. ما باید از آن ها بخواهیم تا با حضور فعال خود و زیرمجموعه هایشان به برگزاری این کنفرانس رونق بهتر وبیشتری بدهند. بنابراین اگر در برگزاری کنفرانس بتوانیم خوب فکر کرده و خوب عمل کنیم می توانیم نتیجه بسیار مطلوبی ازکارمان گرفته و رضایت همگان را جلب کنیم.
علی انصاری، رئیس شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته، در گفت و گو با روزنامه دنیای اقتصاد ضمن اعلام مطالب فوق افزود: ما باید از سرمایه های اجتماعی که در کشور وجود دارد استفاده کنیم تا بتوانیم در دنیا شناخته شویم. بنابراین یکی از مهمترین وظایفی که شورای ملی مبلمان باید به صورت بسیار جدی دنبال کند، ارتباط و تعامل با دستگاه های دولتی و نیز با کشورهای خارجی هدف است. امروزه دیپلماسی اقتصادی و دیپلماسی سیاسی لازم و ملزوم یکدیگرند و تاثیر متقابل بر یکدیگر دارند. بنابراین، باید در خدمت یکدیگر برای دستیابی به اهداف و منابع ملی باشند. لذا، باید از ظرفیت های دیپلماسی سیاسی و اقتصادی برای کمک به رشد صنعت و صادرات کشور استفاده کرد. بدون تردید تمام رشته های صنعتی از جمله صنعت مبلمان نیز از فرصت های ایجاد شده بهره مند خواهندشد. pic۱
انصاری با بیان اینکه شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته با تعامل با مجاری قانون گذاری می تواند فضای جدیدی را برای صنعت مبلمان فراهم کند، ادامه داد: ما در این صنعت می توانیم در تراز مثبت و منفی توسعه کشور نقش مثبتی داشته باشیم. بنابراین با توجه به این نقش آفرینی حتما روسای تشکل ها باید در این کنفرانس شرکت داشته باشند و در بحث ها و هم اندیشی ها مشارکت کنند.
او افزود: به نظر من بعد از برگزاری دکو ۲۰۱۳، شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته باید نسبت به شناسایی مسائل و مشکلات صنایع وابسته، تدوین راهکارهای مربوطه، ارایه مشاوره به دستگاه های حاکمیتی و رشد و تعالی صنایع موصوف اهتمام ویژه ای نماید.
وی در خصوص مهم‌ترین محورهای دکو ۲۰۱۳ افزود: ما یک روند تکاملی را پیموده‌ایم و در واقع از مراحل کادر سازی، نوسازی شبکه، ایجاد تشکل و دانش بنیان کردن صنعت عبور کرده‌ایم و به مرحله نهادسازی و نهادینه سازی مفاهیم رسیده‌ایم. مهندس انصاری با ابراز امیدواری نسبت به استقبال از دکو ۲۰۱۳ تصریح کرد: در دکو ۲۰۱۳ علاوه بر فعالان صنف و صنعت مبلمان، فعالان سایر اصناف وابسته به مبلمان ودکوراسیون نیز حضور دارند، از این رو حساسیت افکار عمومی نسبت به این کنفرانس افزایش یافته است و امیدوارم، شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته، گام اول را در جهت تبدیل کردن ظرفیت بالقوه به بالفعل بردارد و زیربنای محکمی برای برگزاری دکو ۲۰۱۴ و سال‌های بعد از آن ایجاد کند.
او با بیان اینکه در حال حاضر صنعت مبل، دارای صد‌ها دانشجو است که دستاورد بزرگی برای این صنعت به شمار می‌رود، افزود: ما با سه دانشگاه پیام نور، آزاد اسلامی و علمی کاربردی در خصوص رشته‌هایی که مربوط به مبلمان و صنایع وابسته به آن است مذاکره کرده‌ایم و در حال حاضر با دانشگاه‌های آزاد و علمی کاربردی به توافق رسیده‌ایم و این فرصت را برای هرچه بیشتر علمی کردن صنعت مبلمان مغتنم می شماریم.pic۲
رئیس شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته در ادامه با بیان اینکه این دوره برگزاری کنفرانس دکو با ادوار گذشته تفاوت خواهد داشت، افزود: با توجه به اینکه امسال شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته این کنفرانس را برگزار و برنامه‌هایی در این مسیر تدوین کرده است، انتظار می رود شورای ملی که برآیند خواسته و تقاضای سایر اصناف مرتبط با مبلمان و دکوراسیون است، استراتژی و برنامه های خود را در این کنفرانس به خوبی و روشنی اعلام نماید.
انصاری افزود: افزایش کیفیت در شبکه توزیع داخلی و عرصه صادرات، نفوذ به بازار، بازارسازی و بازاریابی، ایجاد و تقویت برند و گشودن دریچه‌های جدید برای فعالان این صنعت از دستارودهای کنفرانس دکو در سال‌های اخیر بوده است. ما در این کنفرانس تلاش می کنیم با ارتباط گرفتن هر چه بیشتر با کشورهای صاحب سبک در این صنعت بتوانیم در حوزه صادرات مبلمان و صنایع وابسته فعال تر باشیم و این همایش مکانی برای شناسایی فرصت ها و بازارهای جدید در کشورهای همسایه،منطقه وجهان برای هنر- صنعت مبلمان محسوب می شود.
رئیس شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته خاطرنشان ساخت: در کنفرانس دکو ۲۰۱۳ از پیشکسوتان علمی، صنفی و صنعتی این صنعت تقدیر به عمل خواهدآمد. موضوع دیگر بحث دانشگاه علمی کاربردی است که رشته طراحی مبلمان و رشته های دیگر مربوطه را در دل خود جا داده است. به نظر من این دانشگاه باید به دانشگاه ملی کارآفرینان تغییر نام دهد تا وجهه مضاعفی برای کسانی که در این رشته تحصیل می کنند ایجاد شود. اگر با این اسم کارآفرینان موافقت نشود می توانیم به جای آن از اسم دانشگاه علمی کاربردی صنایع سبک استفاده کنیم تا بار معنوی این صنعت را حفظ کرده و پرچم این صنعت را بالا نگه داریم.