آخرین دوره بازی‌های آسیایی در اینچئون کره جنوبی با درخشش بی‌نظیر بانوان ایرانی به پایان رسید و زنان محجبه جمعا شانزده مدال را به خانه‌های خود بردند. نخستین و آخرین مدال کاروان ورزشی ایران را نیز بانوان برای این تیم آوردند. این نخستین بار بود که زنان ورزشکار ایرانی، در کنار مردان حضور بسیار پررنگ و تاثیرگذاری داشتند و نشان دادند که تفاوت نوع پوشش در موفقیتشان اثری ندارد. تمام اعضای تیم ملی بانوان ایران بدون اینکه مشکلی با لباس‌های خاص و متفاوت خود داشته باشند در این رقابت‌ها بسیار خوش درخشیدند و در رشته‌های مختلفی به روی سکو رفتند. بانوان کاروان ورزشی ایران با 2 مدال طلا، 7 نقره و 7 برنزی که به دست آورده بودند به ایران بازگشتند تا موفقیتشان را جشن بگیرند.

روز طلسم‌شکنی نجمه
نجمه خدمتی در حالی نخستین مدال طلای کاروان ایران را به گردن آویخت که تا روز سوم ورزشکاران ایران موفق نشده بودند هیچ مدالی دریافت کنند. این بانوی ۱۸ ساله در رشته تیراندازی تپانچه بادی ده متر بانوان نشان طلا را دریافت کرد و روی سکو رفت. اما نفر دوم این رشته نیز ایرانی بود. پس از نجمه خدمتی که با امتیاز ۲۰۷، ۹ نفر اول شد، نرجس امام قلی‌نژاد با امتیاز ۲۰۶، ۶ نیز مدال نقره این رشته را به اردوی ایران آورد.
دعوا با چین سر مدال طلا
مدال طلا در رشته تفنگ بادی ده متر زنان در بخش تیمی اما به همین سادگی به دست قهرمانان ایرانی داده نشد. در این رشته نجمه خدمتی، الهه احمدی و نرجس امام قلی نژاد در قالب یک تیم شرکت داشتند و به مدال نقره تیمی نیز دست یافتند اما پس از پایان مسابقات و بررسی رقابت، داوران به‌دلیل خطای تیرانداز چینی‌، او را حذف کرده و مدال طلا را به ایران دادند. با این شرایط و درحالی‌که همه خبرگزاری‌های ایرانی و خارجی خبر مدال طلای ایران را مخابره کرده بودند اعتراض شدید چینی‌ها، باعث شد تا این موضوع به کمیته استیناف کشیده شود. در نهایت با توجه به اینکه رئیس این کمیته چینی بود، رای داورها رد شد و مدال طلا برای چین باقی ماند. زنان ایرانی هم با نقره‌شان به روی سکوی دوم رفتند.
قایقرانان برنزی ایران
جالب‌ترین نکته درباره قایقرانان زن ایرانی کاروان ۲۰۱۴، توافق جمعی آنها بر روی مدال برنز بود. تیم روئینگ ۴ نفره قایقرانی بانوان ایرانی نیز در روز ششم مسابقات یک مدال برنز را به ویترین افتخارات این تیم اضافه کردند. سولماز عباسی، حمیرا برزگر، نازنین ملایی و مهسا جاور، پاروزنان ایرانی بودند که مدال برنز را بر گردن آویختند. چهار دختر ایرانی زمان ۷ دقیقه و ۳۷ ثانیه و ۴۲ صدم ثانیه را ثبت کردند و بعد از تیم چین و ویتنام بر روی سکوی سوم قرار گرفتند. سونیا گماری نیز موفق شد در دیدار رده‌بندی کانوی تک نفره اسلالوم بانوان برابر حریفی از تایلند با زمان ۱:۲۷:۴۵ مدال برنز را به دست آورد. از سوی دیگر سولماز عباسی که در رشته روئینگ تک نفره نیز پارو می‌زد موفق شد زمان ۸ دقیقه و ۱۰ ثانیه و ۵۳ صدم ثانیه را ثبت کرده و پس از پاروزنان کره‌جنوبی و هنگ‌کنگ به مدال برنز برسد. آرزو حکیمی نیز موفق شد در فینال کایاک تک‌نفره ۲۰۰ متر زنان با ثبت زمان ۴۱ ثانیه و ۸۰ صدم ثانیه یک مدال برنز دیگر را نیز دریافت کند.
درخشش تکواندوکاران
سوسن حاجی‌پور در مرحله نیمه نهایی بازی‌های آسیایی مقابل یون وون هوانگ تکواندوکار چین‌تایپه قرار گرفت و با نتیجه ۵ برصفر مسابقه را به حریف واگذار و به مدال برنز بسنده کرد. در وزن ۷۳- کیلوگرم بانوان، فاطمه روحانی به بازی فینال رسید؛ اما بازی را به «سورن سیومی» از کامبوج واگذار کرد و به مدال نقره خود رسید. در آخرین روز رقابت‌های تکواندوی این دوره از بازی‌های آسیایی و در فینال وزن ۷۳+ کیلوگرم بانوان، اکرم خدابنده مقابل «لی دونگ هوا» از چین شکست خورد و به نقره رسید.
کبدی‌کاران هم دوم شدند
تیم کبدی بانوان ایران که آغاز بسیار خوبی در این مسابقات داشت به فینال رسید و به مصاف تیم کبدی هند رفت. در این بازی بانوان کبدی‌کار ایران با نتیجه ۳۱ بر ۲۱، بازی را به حریف هندی خود واگذار کرده و مدال نقره را به گردن خود آویختند.
کاراته‌کاران هم طلایی بودند
در اولین روز مسابقات کاراته هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی، حمیده عباسعلی در وزن ۶۸+ کیلوگرم بانوان، به دیدار نهایی راه یافت و موفق شد «ژنگ کو یان»، حریف قدرتمند چینی خود را شکست داده و مدال طلا را به کاروان ورزشی ایران بیاورد؛ اما افتخارات کاراته در همین نقطه و با همین طلا به پایان نرسید. در دومین روز از پیکارها، فاطمه چالاکی در وزن ۶۱- کیلوگرم بانوان برای کسب مدال برنز به مصاف «سوجانگ شین» کاراته‌کاری از کره‌جنوبی رفت و موفق شد وی را با نتیجه ۲ بر ۳ شکست دهد و مدال برنز را از چنگ حریف برباید.
دو و میدانی هم با نقره بازگشت
بانوان قهرمان ایرانی در رشته دو و میدانی نیز ناکام میدان را ترک نکردند. لیلا رجبی پرتابگر وزنه ایرانی در این رقابت‌ها موفق شد وزنه‌اش را ۸۰/۱۷ متر پرتاب کند و مدال نقره این رقابت‌ها را از آن خود کند. این نخستین مدال کاروان دو و میدانی کشور ایران نیز بود.
ووشو روی سکوی دوم
الهه منصوریان، بانوی ووشوکار کاروان ورزشی ایران نیز موفق شد در وزن ۵۲- کیلوگرم به مسابقه فینال راه پیدا کند. البته او در این مسابقه از حریف چینی خود «ژانگ لو آن» شکست خورد و مدال نقره را به دست آورد.