دنیای اقتصاد: صنعت گردشگری با ویژگی ‌های خاص خود، صنعتی پویا با آینده‌ای روشن تلقی می‌ شود. سرمایه‌ گذاری در این صنعت در تمام کشورهای دارای جاذبه‌ های مهم فرهنگی و تاریخی روبه افزایش است. امروزه جذب گردشگران خارجی به رقابتی فزاینده در بین نهادهای درگیر در صنعت گردشگری تبدیل شده است. زیرا این صنعت نه‌ تنها در پیشبرد اقتصاد ملی و درآمدهای ارزی نقش دارد از طرفی چنین صنعتی به دلیل اینکه هیچ گونه آلودگی ندارد می تواند در پیش برد اهداف به سرعت گام بردارد.

به گزارش دنیای اقتصاد، گردشگری برای کشورهای پر جاذبه ای همچون ایران و برای شهرهای پر مخاطبی همچون اصفهان بی شک منبعی مهم برای کسب درآمد خواهد بود البته مشروط بر اینکه برنامه ریزی صحیح و همه جانبه برای آن تنظیم شود.

گردشگری برای کشورهای دارای جاذبه‌های جهانگردی نظیر ایران می ‌تواند به مهم‌ترین منبع کسب درآمد ارزی تبدیل شود. مشروط بر اینکه برنامه‌ریزی صحیح و همه‌ جانبه توأم با آینده‌نگری برای آن تنظیم و اجرا شود.

این صنعت حالا پس از سال ها مغفولیت در کشور چندی است به نقل محافل تبدیل شده است و مسولان و مدیران به خصوص اصفهانی چنین صنعتی را پذیرفته و برای آن برنامه ریزی می کنند تا جایی که این صنعت امروز محور اصلی توسعه اصفهان شناخته شده و از آن به عنوان تنها نسخه حل مشکلات اقتصادی ایران و اصفهان نام می برند.

محسن یارمحمدی اظهار کرد: موضوع گردشگری از دو منظر قابل دفاع بوده، نخست بحث اقتصادی و درآمد‌زائی و اشتغال، دوم بحث فرهنگی و صدور ارزشها است.

وی افزود: در مبحث نخست، توسعه گردشگری سبب توسعه اقتصادی جوامع می‌شود به‌گونه‌ای که امروزه گردشگری در بعضی کشورهای پیشرفته به نخستین صنعت اشتغال‌زا و در‌آمد‌زا تبدیل شده تا جائی که نیمی از بودجه این کشورها از محل گردشگری تامین می‌شود.

معاون گردشگری استان اصفهان بیان کرد: توسعه گردشگری به گونه‌ای بوده که در محروم‌ترین مناطق، منجر به برقراری عدالت اجتماعی می‌شود، به طوری که اخیرا توسعه گردشگری در شرق اصفهان در بعضی روستاها سبب مهاجرت معکوس شده و جوانان که به امید یافتن کار به شهرها مهاجرت کرده‌اند به روستاهای زادگاه خود برگشته‌اند.

وی تصریح کرد‌: کارشناسان معتقد هستند ورود یک نفر گردشگر معادل ۲۰ بشکه نفت برای کشور درآمد اقتصادی به‌همراه دارد، بنابراین باید به دنبال توسعه گردشگری پایدار باشیم.

یارمحمدی به اهمیت فرهنگی توسعه گردشگری اشاره کرد و گفت: امروزه تبلیغات وسیع رسانه‌های استکباری مبنی بر ایران‌هراسی اجازه تفکر صحیح را از مردم دیگر کشورها گرفته، بنابراین یکی از منطقی‌ترین راه‌کارهای خنثی‌سازی این تبلیغات منفی توسعه گردشگری است.

وی خاطرنشان کرد: بهترین راه صدور فرهنگ و ارزش‌های والای انسانی و ایرانی ارتباط مستقیم با مردم دیگر کشورها است که این امر با گردشگری محقق می‌شود.

معاون گردشگری استان اصفهان به تلاش‌های دولت در زمینه تنش‌زدائی بین‌المللی و پیروزی در حفظ حق هسته‌ای ملت ایران اشاره و اظهار داشت: دولت‌ها در زمینه سیاست خارجی موظف به تامین منافع ملی هستند، و این چیزی است که مسئولان سیاست خارجی دولت تدبیر و امید در مذاکرات هسته‌ای دنبال می‌کردند، بنابراین هیچ ملاک دیگری نمی‌تواند به جای منافع ملی در حوزه سیاست خارجی ملاک عمل قرار گیرد.

وی در بازدید از کاروان‌سرای مرنجاب بیان کرد: یکی از اصلی‌‌ترین دغدغه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان و سازمان میراث فرهنگی کشور بهبود ارائه خدمات گردشگری در منطقه گردشگری مرنجاب است، به گونه‌ ای که تا‌کنون چندین جلسه کارگروه میراث فرهنگی استان به این امر اختصاص یافته و حتی "مرتضی رحمانی موحد" معاون گردشگری کشور نیز در چند نوبت با حضور در جلسات برگزار شده در اصفهان و شهرستان آران و بید گل به بررسی وضعیت مرنجاب پرداخته است.

یارمحمدی تصریح کرد: راهکارهای متعددی در این راستا اندیشیده شده و امیدوار هستیم به زودی با همکاری بخش خصوصی و مردم محلی شاهد ارائه خدمات هرچه بهتر به گردشگران در این مجموعه باشیم.