نشست نامچه
در ادامه روند بازخوانی پرونده نشستهای هنری تاثیرگذار در ده سال اخیر، این هفته نشست دیگری از شبهای هم اندیشی «طراحی به مثابه اندیشیدن» را که در سال ۸۵ توسط خانه طراحی گاوزن در گالری آریا برگزار شد مرور میکنیم. سخنرانان نشست مذکور رضا عابدینی، محمد پرویزی، کریم نصر و مهرداد محب علی بودند. بحث با طرح مساله از سوی محمد پرویزی آغاز شد او با ذکر این موضوع که قرار نیست در گفتوگو به پاسخهای قطعی برای پرسشهایمان برسیم به این موضوع اشاره کرد که مهم ترین هدف از بحث و طرح پرسش در این مجموعه نشستها این است که ما بتوانیم با طرح پرسشها و مسائل خود پیرامون طراحی گستره درک خود را از این مدیوم-رسانه- افزایش دهیم.
در ادامه روند بازخوانی پرونده نشستهای هنری تاثیرگذار در ده سال اخیر، این هفته نشست دیگری از شبهای هم اندیشی «طراحی به مثابه اندیشیدن» را که در سال 85 توسط خانه طراحی گاوزن در گالری آریا برگزار شد مرور میکنیم. سخنرانان نشست مذکور رضا عابدینی، محمد پرویزی، کریم نصر و مهرداد محب علی بودند. بحث با طرح مساله از سوی محمد پرویزی آغاز شد او با ذکر این موضوع که قرار نیست در گفتوگو به پاسخهای قطعی برای پرسشهایمان برسیم به این موضوع اشاره کرد که مهم ترین هدف از بحث و طرح پرسش در این مجموعه نشستها این است که ما بتوانیم با طرح پرسشها و مسائل خود پیرامون طراحی گستره درک خود را از این مدیوم-رسانه- افزایش دهیم. درهمین راستا مهرداد محب علی پرسشی را پیرامون زمان خلق اثر و ارتباط آن با میزان اقبال مخاطب از اثر مطرح کرد. در ادامه کریم نصر برای پاسخ به این پرسش به مساله معیارهای طراحی معاصر پرداخت و موفقیت یا عدم موفقیت اثر در به دست آوردن این معیارها را بررسی کرد. در پایان رضا عابدینی با مطرح کردن تفاوت طراحی در شرق و غرب، این موضوع را مطرح کرد که شاید تفاوتهای تاریخی که درتعریف این رسانه وجود دارد دلیلی بر
تفاوت تلقی امروزی ما از طراحی شده است.
ارسال نظر