سه چرخه بدون اسب
ایده تولید خودرو به‌عنوان یک وسیله حمل‌و‌نقل شخصی به سال 1885 میلادی بازمی‌گردد، زمانی که کارل فریدریش بنز درهای کارخانه مانهایم خود را گشود و اقدام به تولید کالسکه سه چرخ مجهز به موتور سیستم احتراق داخلی (درون‌سوز) یک سیلندر کرد. در 29 ژانویه 1886 بنز برای اختراعش امتیاز ساخت به شماره 37435 را دریافت کرد. لوکس‌ترین وسیله حمل‌و‌نقل در آن زمان کالسکه بود. در دهه 1880 برای مردم طبقه متوسط، فکر راندن خودروی شخصی، رویایی و غیرقابل دسترس بود.

کارل فریدریش بنز پس از اختراع یک پیشرانه دو زمانه پیستونی در سال ۱۹۷۳ به فکر نصب این موتور روی یک خودرو افتاد. نتیجه نهایی یک خودرو مفهومی سه چرخه بود که موتور در قسمت عقب آن قرار داشت. بدنه از فولاد و طراحی پنل داخلی از چوب ساخته شده بودند. نخستین مدل موتورواگن کارل بنز به پیشرانه ۹۵۴ سی‌سی تجهیز شد که توانایی تولید حداکثر قدرت ۹/ ۰ اسب بخار را داشت که در ادامه کارل بنز قدرت آن را به ۳ اسب بخار رساند. تولید این اتومبیل به‌عنوان اولین کالسکه بدون اسب و مجهز به یک موتور احتراق داخلی چهره جهان را دگرگون کرد تا سال ۱۸۹۳ ادامه داشت و سرانجام مدل ۴ چرخ ولوو به‌عنوان اولین خودرو مدرن بنز جایگزین آن شد.

اولین اتومبیل بنز توسط یک موتور تک‌سیلندر که به‌طور افقی نصب و مجهز به خنک‌کننده آبی بود، حرکت می‌کرد. حرکت پیستون و سیلندر به عقب و جلو بود. نیروی تولید شده ۷۵/ ۰ اسب بخار در ۴۰۰ دور در دقیقه بود که برای حرکت این خودرو سه چرخ با سرعت ۱۰ مایل در ساعت کافی بود، محفظه میل‌لنگ و میله‌ای که به آن وصل شده بود، چرخ طیاری را که در زیر موتور به خوبی طراحی و نصب شده بود، به حرکت درمی‌آورد. از طریق این چرخ طیار نیرو توسط تسمه‌ای به یک دیفرانسیل ابتدایی و بعد توسط زنجیر به چرخ‌ها انتقال می‌یافت. راننده با کمک دست خود باید چرخ طیار را بچرخاند تا موتور روشن شود. نیروی محترقه توسط زغال و باتری تامین می‌شد و بنز مجبور شد تا شمعک مخصوصی جهت احتراق اولیه ابداع کند. جریان سوخت به داخل موتور از طریق شیار مخصوصی که در زیر صندلی راننده تعبیه شده بود و توسط راننده تنظیم می‌شد، صورت می‌گرفت. ترمزها به وسیله اهرم‌های بزرگ که در سمت چپ راننده قرار داشت، عمل‌ می‌کرد. ظهور این وسیله نقلیه سرآغاز تولید یک پدیده جهانی به نام اتومبیل شد که دنیا را دگرگون کرد.این خودرو اولین اتومبیل تاثیرگذار جهان بود که در اواخر قرن نوزدهم تولید و قرن بیستم را متحول کرد.