فعالیت یک‌هزار و ۷۰۰ موسسه وابسته به گردشگری سلامت  در خراسان رضوی
مهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی از فعالیت یک‌هزار و ۷۰۰ موسسه وابسته به گردشگری سلامت در خراسان رضوی خبرداد. رجبعلی لباف‌خانیکی، در سومین نشست تخصصی منطقه‌ای شورای راهبردی گردشگری سلامت استان‌های شرق و شمال شرق کشور، از تدوین نخستین بسته اجرایی گردشگری سلامت در استان خبر داد. وی با بیان اینکه خراسان رضوی و مشهد نقطه‌عطف و مقصد گردشگری سلامت محسوب می‌شوند؛ افزود: پزشکان ماهر، بسترهای مناسب طبیعی و منابع طب سنتی، وجود امنیت و نیز وجود ۵۰ درصد از واحدهای اقامتی ایران در مشهد از امتیازات برای جذب گردشگران سلامت به مشهد است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: این استان با دارا بودن ظرفیت‌هایی مانند تنوع جغرافیایی و اقلیمی، حمل و نقل هوایی، ریلی، زمینی و هم‌مرز بودن با کشورهای افغانستان و آسیای مرکزی مقصد خوبی برای گردشگران به‌شمارمی‌رود.
خانیکی اعلام کرد: یک‌هزار و ۷۰۰ موسسه وابسته به گردشگری سلامت در خراسان رضوی فعالند که از میان یک میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر خارجی، ۱۰ درصد آن‌ها متقاضی استفاده از خدمات گردشگری سلامت هستند. وی تاکید کرد: از میان گردشگران سلامت اگر هزینه هر کدام ۵۰۰ دلار باشد، سالانه ۷۵۰ میلیون دلار درآمد ارزی برای استان به‌دست خواهدآمد.