در بهمن‌ماه سال 92 پس از چند سال راکد ماندن طرح احداث مخازن متمرکز صادراتی فاز دوم عسلویه ، مالکیت طرح مخازن مشترک، با عقد قراردادی با شرکت ملی پتروشیمی ایران، به شرکت سرمایه‌گذاری ساتا واگذار شد و همزمان با عقد قرارداد، اقدامات لازم جهت عملیاتی شدن طرح، در دستور کار شرکت قرار گرفت. طرح احداث مخازن متمرکز صادراتی فاز 2 عسلویه به منظور ذخیره‌سازی محصولات تولیدی (یا خوراک وارداتی) 16 مجتمع تولیدکننده، از مجموعه طرح‌های فاز دوم پتروشیمی در عسلویه جهت صادر نمودن آنها به بازارهای بین‌المللی از سال 1386 مطرح شد.
با توجه به تمرکز بالای طرح‌های گوناگون تولیدی در منطقه فاز دوم عسلویه، مدیریت هماهنگ و متمرکز ذخیره‌سازی و صادرات تولیدات واحدهای تولیدی ضروری بوده، بنابراین اجرای طرح مخازن متمرکز علاوه بر تسهیل در این امر موجب کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری نیز خواهد شد. پس از مطالعات اولیه و امکان‌سنجی، طرح احداث این پروژه به تصویب رسید.
در بهمن‌ماه سال 92 و پس از چند سال راکد ماندن این طرح، مالکیت طرح مخازن مشترک، با عقد قراردادی با شرکت ملی پتروشیمی ایران، به شرکت سرمایه‌گذاری ساتا واگذار شد و همزمان با عقد قرارداد، اقدامات لازم جهت عملیاتی شدن طرح، در دستور کار شرکت قرار گرفت.
از آنجا که طراحی پایه انجام شده، پس از بروز تغییرات زیادی که در مجتمع‌های تولیدی فاز ۲ عسلویه ایجاد شده بود دیگر معتبر نبود، در نخستین گام، بروز رسانی مهندسی پایه شروع که پس از طی ۱۰ ماه، هم‌اکنون کلیات طرح از جمله تعداد، ظرفیت و نوع محصولاتی که ‌باید در مخازن متمرکز فاز ۲ عسلویه ذخیره شوند، برابر با درخواست‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان سیاست‌گذار فاز ۲ پتروشیمی عسلویه در نظر گرفته شد.
برای اجرای این پایانه‌ ذخیره محصول، زمینی به مساحت 47 هکتار در ضلع جنوب شرقی فاز 2 عسلویه در جنوب کریدور 125 متری اختصاص یافته و رسالت این مجتمع، انبارش فرآورده‌های پتروشیمی می‌باشد که درآمدزایی این طرح، با اخذ کرایه از تولیدکنندگان فرآورده‌ها صورت می‌گیرد.
این مجتمع، شامل ۵۴ مخزن، از انواع گوناگون از قبیل سقف ثابت، اتمسفریک، برودتی، کروی و ... است و محصولات را برای صادرات به بازارهای بین‌المللی به اسکله صادراتی، ارسال می‌کند.
مدت زمان اجرای اولیه این طرح به مدت 40 ماه می‌باشد که باید همزمان با پیشرفت سایر مجتمع‌های پتروشیمی در یک تعامل متقابل به اتمام برسد. برآورد اولیه اجرای این طرح 300 میلیون دلار در نظر گرفته شده است که با مطالعات صورت پذیرفته طی مدت 5 سال هزینه آن به نقطه سربه‌سر خواهد
رسید.
در اسفندماه سال 92 و به منظور بهره‌گیری از توان تخصصی و تمرکز بر اجرای مخازن متمرکز از 2 پتروشیمی در عسلویه، شرکت آمیتیس سبز پارس که از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری ساتا بوده و صددرصد سهام آن متعلق به این شرکت سرمایه‌گذاری می‌باشد، به عنوان مالک، مجری و بهره‌بردار این پروژه معرفی و تجهیز شد.
در این میان شرکت آمیتیس سبز پارس به جانشینی از شرکت سرمایه‌گذاری ساتا کلیه مراحل مهندسی، فراهم‌آوری کالا، اجرا و عملیاتی نمودن طرح مخازن متمرکز فاز ۲ پتروشیمی در عسلویه را آغاز نموده و هدایت، راهبری و اجرای این موضوع را عهده‌دار می‌باشد.
یکی از بالاترین امتیازات این پروژه اجرای کاملا ایرانی آن می‌باشد و در راستای تقویت «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» بهره‌گیری، پیاده‌سازی و مدل رهنمود پروژه النا در دستور کار قرار گرفت. رهنمود پروژه النا یک نظام ساختار یافته و مرجع برای راهبری و مدیریت پروژه است. رهنمود پروژه النا، اصول، مفاهیم و ابزارهای موردنیاز راهبری و مدیریت پروژه‌ها را به همراه نحوه به کارگیری آنها در پروژه تشریح می‌کند.
وضعیت این پروژه مطابق با برنامه اولیه طرح‌ریزی شده بوده و هم‌اکنون پیشرفت ۱۳درصد را دارا می‌باشد. از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در این طرح می‌توان به بخش مهندسی، اشاره نمود که هم‌اکنون در میانه راه می‌باشد. همچنین بخشی از خرید و اجرا برای ۶ مخزن و سوله بشکه‌زنی صورت گرفته است.
عمده‌ترین محصول انبارش شده در این مجتمع ذخیره‌سازی متانول می‌باشد که قریب به 60درصد ظرفیت، به این محصول اختصاص یافته است.