موفقیت در عرصه ملی و بین‌المللی

شرکت مهندسی بین المللی فولادتکنیک در ششمین دوره جایزه ملی مدیریت پروژه ایران، موفق به کسب تندیس سیمین شد. برای آشنایی بیشتر با این شرکت از مهندس محمد ابکاء مدیرعامل شرکت درباره تاریخچه و چگونگی کسب موفقیت‌های فولاد تکنیک در عرصه ملی و بین‌المللی پرسیدیم. آنچه در پی می‌آید، توضیحات ایشان است. در نیمه‌های سال ۱۳۷۰ حاصل ربع قرن تجربه در صنعت فولاد، زیربنای شرکتی به‌نام «شرکت مهندسی بین المللی فولادتکنیک» شد. همکاری متخصصان مجرب در همه رشته‌ها و فارغ‌‌التحصیلان ممتاز دانشگاه‌های داخل و خارج، تجهیزات مدرن مهندسی سخت‌افزار و نرم‌افزار، دسترسی به آخرین منابع علمی و فنی بین‌المللی و همچنین تجارب انجام پروژه‌های بزرگ ملی، پشتوانه ارائه خدمات در طیف وسیعی از فعالیت‌ها شده است. سیاست‌های اتخاذ شده برای آینده صنعت و عمران مملکت نظیر قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدمات در تامین نیازهای کشور و گسترش و صدور خدمات فنی و مهندسی، فرصت‌های زیادی پیش روی بخش صنعت کشور نهاده است.

شرکت مهندسی فولادتکنیک همسو با اهداف عالی فوق و پذیرش آن به‌عنوان رسالت اصلی، با استفاده از فرصت‌های به‌دست آمده درجهت شکوفایی استعدادهای نهفته و ارتقای سطح علمی، مهندسی و اجرایی با توجه به دارا بودن مزیت‌های نسبی و ویژه، در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کند. شرکت فولادتکنیک فعالیت‌های خود را با ارائه خدمات مشاوره و مهندسی در حوزه فولاد آغاز و در راستای اهداف توسعه، برنامه‌های استراتژیک خود را برای دستیابی به عنوان «پیمانکار عمومی معتبر» در حوزه فولاد و سایر حوزه‌های صنعت تدوین کرد. به این ترتیب فعالیت‌های طرح و ساخت در حوزه نفت و گاز، انرژی، محیط زیست، صنایع معدنی و فلزی و صنایع آب و فاضلاب به خدمات شرکت افزوده شد. شرکت فولادتکنیک تاکنون با اجرای بیش از ۱۵۰ پروژه در زمینه طرح و ساخت، اتوماسیون صنعتی و سیگنالینگ، مشاوره و مهندسی و نیز اجرای بیش از ۱۷۰۰ پروژه در زمینه‌های بازرسی، مطالعات و نظارت بانکی، نقش مؤثری در پیشبرد اهداف صنعتی کشور داشته و با ایجاد زیرساخت‌های لازم، حضور پررنگ‌تر در عرصه صنعت و معدن کشور را در برنامه دارد. همچنین به منظور توسعه و ارتقای قابلیت‌های ساخت خود، به ایجاد مجتمع کارخانه‌های ساخت و تولید شماره ۱ فولادتکنیک با ظرفیت ۲۴ هزار تن در سال پرداخته است. این مجتمع، پتانسیل ساخت انواع استراکچر، سازه‌های صنعتی و تکنولوژیک، انواع مخازن ذخیره و تحت فشار و انواع تجهیزات و ماشین‌آلات مرتبط با صنایع سنگین را دارد. کارگاه ساخت شماره ۲ فولادتکنیک به منظور ساخت انواع تابلوهای اتوماسیون و کنترل شامل تابلوهای MCC ،PLC ،DCS و غیره، از سال ۱۳۸۷ تاکنون در پروژه‌های مختلف فولاد و نفت و انرژی فعالیت داشته است. از دیگر ابزارهای لازم برای توسعه فعالیت‌های شرکت، اخذ گواهینامه‌ها و تقدیرنامه‌های مرتبط بوده که برخی از آنها عبارتند از:

  • گواهینامه صلاحیت پیمانکاران اجرایی پروژه‌های صنعتی به روش طرح و ساخت (رسته صنعت و معدن) رتبه یک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور.
  • گواهینامه صلاحیت خدمات مشاوره.
  • گواهینامه صلاحیت پیمانکاری.
  • گواهینامه پیمانکاری EPC (رتبه A) - وزارت صنعت، معدن و تجارت.
  • گواهینامه‌های سیستم‌های مدیریت کیفیت و HSE.
  • گواهینامه مشاور مطالعات توجیهی و نظارت بر طرح‌ها - کانون مشاوران اعتباری و سرمایه‌گذاری بانکی.
  • گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران ـ اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی.
  • اخذ تندیس سیمین جایزه ملی مدیریت پروژه (1395).
  • کسب عنوان مراکز فنی ومهندسی برتر در جشنواره پژوهش و فن‌آوری صنعت، معدن و تجارت (1395).
  • عضویت در مرکز فن‌آوری اقلیم آب و هوا و شبکه‌های مرتبط-CTCN.
  • گواهی ثبت اختراع واگن برگردان (نوعO).
  • ثبت اختراع ساخت و اجرای کوره بلند با سیستم بارگیری بدون زنگ.

از جمله پروژه‌های طرح و ساخت که با توجه به ویژگی‌های خود موفق به اخذ تندیس سیمین از ششمین جشنواره جایزه ملی مدیریت پروژه ایران شد، پروژه واحد تصفیه آب و تاسیسات ماشین ریخته‌گری شماره ۵ مجتمع فولاد مبارکه اصفهان است. این پروژه به‌دنبال برنامه‌های توسعه مجتمع و به‌منظور افزایش تولید فولاد به میزان ۲ میلیون تن در سال احداث گردیده که انجام آن تأثیر بسزایی در دستیابی به ظرفیت تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق سند چشم‌انداز کشور خواهد داشت. با توجه به مشکلات کم‌آبی ایران و به‌منظور کاهش مصرف آب در صنعت، در این پروژه از برج‌های خنک‌کننده هیبریدی استفاده شده که مصرف آب آن در مقایسه با برج‌های خنک‌کننده معمولی حدود ۲۵ درصد کمتر است. شرکت فولادتکنیک با انجام این پروژه افتخار دارد که گامی هرچند کوچک، در جهت کاهش مصرف آب و حفاظت از محیط زیست برداشته و امید دارد که این خدمت به عنوان الگویی برای پروژه‌های بعدی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

موفقیت در عرصه ملی و بین‌المللی

موفقیت در عرصه ملی و بین‌المللی

موفقیت در عرصه ملی و بین‌المللی

موفقیت در عرصه ملی و بین‌المللی