ادامه مناقشات برسر«شریفی»

گروه ورزش: ماجرای سرباز شدن مهدی شریفی مهاجم سابق سپاهان و انتقالش به باشگاه‌های نظامی که با تصمیم نیروهای مسلح به تراکتورسازی ملحق و در اختیار باشگاه ملوان قرار نگرفت، همچنان مورد بحث است. پس از اینکه یکی از مسوولان نظام وظیفه اعلام کرد کد شریفی برای باشگاه ملوان خورده، بلافاصله یکی دیگر از مسوولان این نهاد اعلام کرد که شریفی باید مدت سربازی خود را در تراکتور‌سازی تمام کند که این موضوع باعث اعتراض باشگاه ملوان شد تا جایی که آنها با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند به‌خاطر تبعیض در این خصوص، از لیگ برتر کنار می‌کشند.حالا این تصمیم آنها واکنش‌های متفاوتی را دربر داشته است.

مدیرعامل باشگاه ملوان که از این تصمیم دلخور است معتقد است با این کاربه ملوان ضربه جبران‌ناپذیری زدند. مسعود رضاییان در گفت‌وگو با کاپ، درباره انتقال مهدی شریفی به تراکتورسازی و حاشیه‌های به‌وجود آمده، اظهار کرد: «من واقعا نمی‌دانم در این‌باره چه بگویم. کاش مسوولان سازمان نظام‌وظیفه هرگز نمی‌گفتند شریفی بازیکن ملوان است. آنها روز جمعه این حرف را زدند و مردم و ما را امیدوار کردند. تا جایی که من اطلاع دارم، تغییر محل خدمت سربازان کار آسانی نیست. ملوان زیر نظر نیروی دریایی است و تراکتورسازی زیر نظر سپاه پاسداران. در این شرایط انتقال محل خدمت بازیکن سرباز از نیروی دریایی به سپاه کار آسانی نیست اما این کار خیلی راحت انجام گرفت. متاسفانه به باشگاه ملوان ضربه جبران‌ناپذیری زدند. ما با چند بازیکن وارد مذاکره شده بودیم اما به‌خاطر مهدی شریفی به مذاکراتمان پایان دادیم و حالا نمی‌دانم باید برای نیم فصل دوم چه کاری انجام دهیم.» وی در پاسخ به این پرسش که آیا واقعا ملوان می‌خواهد از لیگ برتر کنار بکشد، تاکید کرد:«متاسفانه فشارهای زیادی به ملوان وارد شده و با این ماجرا دیگر چیزی برای از دست دادن نداریم. هیات‌مدیره باشگاه این تصمیم را گرفته و ما هم تا آخر پشت هیات‌مدیره ایستاده‌ایم.»

روی تصمیم‌مان پافشاری می‌کنیم

اما رئیس هیات‌مدیره باشگاه ملوان نیز با اشاره به صحبت‌های سردار باران‌چشمه و اینکه وی از مسوولان ملوان خواسته در لیگ برتر شرکت کنند ازاصرارملوان برای غیبت در لیگ برتر خبر داد.احمد دنیامالی در گفت وگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: «کناره‌گیری ملوان از لیگ برتر تبدیل به مساله‌ای فراتر از یک باشگاه شده است و ما به دنبال احقاق حق طرفداران‌مان و البته حقی که از شهروندان سه استان شمالی کشور ضایع شده است هستیم و هیچ توافقی برای عدم کناره‌گیری از لیگ نکرده‌ایم و نخواهیم کرد. هواداران ملوان از مسوولان باشگاه، شهری و استانی انتظار دارند ماجرا را پیگیری کنیم و ما نیز وظیفه داریم این کار را انجام دهیم. از مسوولان استانی و نمایندگان ٣ استان شمالی کشور در مجلس شورای اسلامی نیز تشکر می‌کنیم که به دنبال احقاق حق ملوانان هستند و ما نیز قطعا از موضع خودمان کوتاه نخواهیم آمد. قطعا روی تصمیم خودمان پافشاری می‌کنیم و تاکید دارم توافقی برای بازگشت به لیگ برتر انجام نداده‌ایم و از موضع خودمان عقب‌نشینی نخواهیم کرد.»

مشکل ملوان مربوط به ما نیست

اما در این بین رئیس سازمان لیگ برتر مشکل به‌وجود آمده را در حیطه کاری این سازمان نمی‌داند.به گزارش کاپ، مهدی تاج در این خصوص گفت: «هم تراکتور وهم ملوان باشگاه نظامی هستند و دراین‌باره افراد مربوط به این دو باشگاه مثل سردار باران چشمه باید اظهارنظر کنند. پس ما در این خصوص نمی‌توانیم اظهارنظر یا تصمیم‌گیری کنیم. ما هم منتظر می‌شویم تا وضعیت آنها به‌صورت قطعی مشخص شود.»