حوالی نقطه بن‌بست

گروه ورزش: ماجرای بیرانوند و پرسپولیس همچنان ادامه دارد. بعد از مذاکرات اولیه این بازیکن با قرمزها که با اوکی مدیرعامل نفت انجام شد ناگهان با بن‌بست مخالفت منصوریان برخورد کرد. اتفاقی که به‌نظر می‌رسد گلر نفت را هم سر لج انداخته تا مسوولان باشگاه را تحت فشار قرار دهد. او پای مطالبات مالی اش را وسط کشیده و درتمرینات این تیم که از دیروز آغاز شد شرکت نکرد. البته سرمربی تیم هم حاضر نیست جوابش را بدهد.

خود بیرانوند دیروز به سایت کاپ گفت: «حالا که قرار است در نفت بمانم و قراردادم را ثبت کرده اند؛ باید ۵۰درصد از قراردادم را بدهند. همه بازیکنان نزدیک به ۴۰درصد پولشان را گرفته‌اند، ولی من تنها ۱۵درصد دریافتی داشته‌ام. مسوولان باشگاه نفت زرنگی کرده‌اند. حالا هم باید پول من را بدهند. پولم را بدهند مشکلی برای ماندن ندارم. الان در دوراهی عجیبی هستم. نفت می‌خواهد به ترکیه برود و پرسپولیس هم اردویش به زودی آغاز خواهد شد و من نمی‌دانم باید چه کار کنم. متاسفانه بندی که بازیکن در صورت نگرفتن ۵۰درصد از قراردادش تا نیم فصل می‌توانست از تیمش جدا شود؛ برداشته شده است و کاری نمی‌توانم بکنم. هواداران پرسپولیس به صفحه شخصی من حمله کرده‌اند. به خدا من اهل بازارگرمی نیستم. اگر بودم به‌خاطر پرسپولیس بی‌خیال یک میلیارد و چهارصد میلیون نفت نمی‌شدم تا با ۲۰۰ میلیون پرسپولیسی شوم. الان همه چیز برای من بد شده است. دو روز است که هر چه تماس می‌گیرم علی آقا جواب نمی‌دهد و نتوانستم با او صحبت کنم. در شرایط بسیار بدی به سر می‌برم.» از طرف مسوولان باشگاه نفت سرپرست و مدیرعامل باشگاه با صراحت از منتفی شدن این انتقال خبر می‌دهند.

قنبرزاده اطمینان می‌دهد که حاضر نیست او را به شکل قطعی به پرسپولیس بدهد و به دروازه بانش هم هشدار می‌دهد که با نرفتن به پرسپولیس دنیا به آخر نرسیده است: «پرسپولیس اعلام کرد که بیرانوند را قرضی نمی‌خواهد و ما هم می‌خواستیم این دروازه‌بان را به‌صورت قرضی به پرسپولیس بدهیم چراکه تا پایان لیگ آینده با او قرارداد داریم و قرارداد بیرانوند هم یک قرارداد ویژه است؛ چراکه او از نوجوانان با ما بوده و بحث حق رشد و بحث ترانسفر او هم در قرارداد این بازیکن آمده است. از طرفی ما نمی‌توانستیم این بازیکن را قطعی به پرسپولیس بدهیم و پرسپولیس هم با انتقال قرضی بیرانوند مخالفت کرد و از نظر ما این مساله تمام شده است. فوتبال حرفه‌ای است و بازیکن باید تلاش کند تا از حاشیه‌ها دور شود. مثل همه جای دنیا مذاکره‌ای صورت گرفته که به نتیجه نرسیده است. دنیا که به آخر نرسید!» ایرانیان سرپرست باشگاه هم به بیرانوند هشدار می‌دهد که قرارداد دارد و باید تیم را در اردو ترکیه همراهی کند: «بازیکنی که با باشگاه قرارداد دارد نمی‌تواند بگوید که در تمرینات شرکت نمی‌کند. تمرد از همراهی تیم در سفر‌های داخلی یا خارجی فقط به ضرر خودش خواهد بود. بنابراین من مطمئن هستم که بیرانوند هم در تمرینات شرکت می‌کند و هم همراه ما به اردوی ترکیه خواهد آمد. این رفتارها زیبنده یک بازیکن ملی‌پوش نیست و از طرفی باشگاه هم این بازیکن را به حال خود رها نمی‌کند. باشگاه مشکلات بازیکنان خود را درک می‌کند و قطعا به زودی مشکل این بازیکن را هم برطرف خواهد کرد تا بیرانوند از این نظر هم دغدغه‌ای نداشته باشد.» با وجود این اظهارنظرهای نفتی‌ها اما گرشاسبی عضو با نفوذ هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس هنوز پرونده این انتقال را منتفی نمی‌داند. او به سایت کاپ گفته: «ما برای بیرانوند درخواستی را به باشگاه نفت دادیم و حتی خود بیرانوند نیز پیشنهاد ما را پذیرفت اما متاسفانه رضایت‌نامه او صادر نشد. به هر حال به زور نمی‌توان بازیکنی که با باشگاه دیگری قرارداد دارد را جذب کرد اما ما ناامید نمی‌شویم و رایزنی‌ها ادامه دارد.»

کمک هدایتی رد شد

اما ماجرای انتقال بیرانوند به پرسپولیس از اختلافات عمیق تیم مدیریت فعلی باشگاه پرسپولیس با حسین هدایتی حامی متمول این باشگاه در سال‌های اخیر پرده برداشت. ماجرا از این قرار بود که امیر عابدینی در پستی در صفحه شخصی اش اعلام کرد درجلسه هیات رئیسه سازمان لیگ اوکی آمدن بیرانوند را از قنبرزاده گرفته و از هدایتی هم خواست با ورود به ماجرا هزینه این انتقال را پرداخت کند. پیشنهادی که اتفاقا هدایتی هم آن را پذیرفته است. اما ورود آنها به این پرونده را مدیران باشگاه دخالت مستقیم در تصمیم‌گیری‌های خود تلقی کردند و آن را برنتابیدند. استدلال‌ها هم چندان غیرمنطقی نبود؛ چراکه رفتارهای هدایتی در طول این سال‌ها نشان داده که گاه با دست پس می‌زند و با پا پیش می‌کشد و طبیعی است که مدیریت باشگاه هم نتواند به جد روی کمک او حساب بازکند به این ترتیب طاهری سرپرست باشگاه در مصاحبه‌ای با سایت رسمی پرسپولیس قویا از او و عابدینی خواست پای خود را از مسائل باشگاه متبوعش بیرون بکشند. این خواست با همراهی گرشاسبی عضو هیات‌مدیره هم همراه شد.

او به عابدینی هشدار می‌دهد که باشگاه مدیردارد و نیازی به دخالت او نیست: «من نمی‌دانم این آقای عابدینی مگر در باشگاه پرسپولیس سمتی دارد که این‌قدر با اعتماد به نفس درباره اتفاقات درون باشگاه حرف می‌زند؟ او عضو هیات رئیسه سازمان لیگ است و به نظرم درست نیست که به مسائل یک باشگاه ورود کند. او می‌گوید با قنبرزاده و هدایتی حرف زده اما شما بروید از خود همین ۲ نفر بپرسید که آیا عابدینی با آنها حرف زده است؟ من به‌عنوان یک مسوول در باشگاه پرسپولیس تا به حال هیچ حرفی از شخص هدایتی درباره کمک به باشگاه نشنیدم. آقای عابدینی، این رفتارها قشنگ نیست. هر باشگاهی یک سیستم و تشکیلاتی دارد و اینکه برایش از بیرون تصمیم بگیرند، درست نیست. باشگاه پرسپولیس روی پای خودش ایستاده است و همه دنبال ارتقای تیم هستند. دیدید که همه می‌گفتند امسال به دسته یک می‌روید اما همه چیز جمع و جور شده است. خدا کمک می‌کند چون ما همدل هستیم. هر کسی دنبال حاشیه‌سازی بوده، خدا هم کمکش نمی‌کند. بهتر است دوستان بیش از این در امور باشگاه دخالت نکنند و بدانند بحث اقتصادی گریبان همه تیم‌ها را گرفته است. البته ما الحمدلله وضعمان حاد نیست. اگر رهنمود یا پیشنهادی دارند، به‌صورت شخصی به ما اعلام کنند. اینکه در رسانه‌ها ذهنیت‌ها را به چند دستگی تبدیل کنند، به نفع باشگاه نیست.» بعد از این واکنش قهری، عابدینی و هدایتی هم عقب نشینی را ترجیح می‌دهند. مدیرعامل سابق پرسپولیس در پستی نوشت: «به‌خاطر آرامش تیم از همه آنچه بین ما رد و بدل شد صرف‌نظر می‌کنم و فقط عرض می‌کنم آقای طاهری صراحتا خواستند ما دخالت نکنیم و خود ایشان مدیریت می‌کنندو مشکلات را حل می‌کنند امیدوارم موفق باشند.»