صدرنشین زمینگیر شد

گروه ورزش: مسابقات هفته هفدهم لیگ برتر باشگاه‌های کشور، پنج‌شنبه و جمعه برگزار شد تا لیگ وارد تعطیلات طولانی نیم‌فصل شود؛ تعطیلاتی تقریبا یک ماهه که با دو هفته تاخیر اعمال می‌شود. در حساس‌ترین بازی دیروز، استقلال تهران که ۲۴ ساعت قبل‌تر به خاطر باخت استقلال صنعتی خوزستان به پرسپولیس بدون انجام بازی راهی صدر جدول شده بود، در انزلی به مصاف ملوان رفت تا شاید با کسب پیروزی،‌ فاصله‌اش را با رقبا افزایش بدهد.

این تیم با گل زودهنگام جابر انصاری در دقیقه ۷، در موقعیت خوبی برای کسب پیروزی قرار گرفت؛ اما سید جلال رافخایی در دقیقه ۱۷ کار را به تساوی کشاند. استقلال خیلی زود دوباره به گل رسید. این بار ضربه محسن کریمی در دقیقه ۲۲ آبی‌پوشان را پیش انداخت و این نتیجه تا پایان وقت نخست پابرجا باقی ماند. ملوان که چیزی برای از دست دادن نداشت، نیمه دوم را تهاجمی شروع کرد و توپ و میدان را در اختیار گرفت؛ اما حملات این تیم به ندرت منجر به خلق موقعیت‌های کلیدی گلزنی شد. در نهایت وقتی کار برای میزبان خیلی سخت به نظر می‌رسید، وحید طالب‌لو یک خطای پنالتی ناشیانه روی پژمان نوری مرتکب شد تا بهترین فرصت برای کسب امتیاز در اختیار ملوان قرار بگیرد. رافخایی این ضربه را به وسط دروازه کوبید تا دومین گل خودش و تیمش را به ثمر برساند. استقلال در ادامه چند حمله نصفه و نیمه روی دروازه حریف تدارک دید؛ اما تلاش شاگردان مظلومی به جایی نرسید تا بازی با همین نتیجه به پایان برسد. استقلال با این مساوی صدرنشین باقی ماند؛ اما فاصله‌اش با پرسپولیس آماده و خطرناک کاهش یافت. در دیگر بازی‌های دیروز، تراکتورسازی و گسترش فولاد در دربی تبریز به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافتند، سیاه‌جامگان دو بر یک از سد استقلال اهواز گذشت و نفت تهران هم با نتیجه ۳ بر یک صبای قم را در هم کوبید.

بازی‌های پنج‌شنبه

در مهم‌ترین مسابقه روز پنج‌شنبه اما دو تیم پرسپولیس و استقلال صنعتی خوزستان در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند. این بازی که تقابل یک تیم گلزن با یک تیم گل‌نخور بود، در نهایت با برتری سرخپوشان تهرانی به پایان رسید. شاگردان برانکو که در هر ۱۶ بازی قبلی این فصل موفق به گلزنی شده بودند، این بار و در بازی هفدهم نیز این رویه را حفظ کردند. پرسپولیس که تحت تاثیر حضور پررنگ هوادارانش روحیه گرفته بود، خیلی زود عرصه را به استقلال صنعتی تنگ کرد و توانست بعد از ایجاد یکی، دو خطر، در دقیقه ۱۶ توسط امید عالیشاه دروازه حریف را باز کند. قرمزها در ادامه نیمه اول هم تیم برتر میدان بودند. آنها حتی می‌توانستند روی شوت ۴۰ متری احمد نوراللهی به یکی از زیباترین گل‌های فصل جاری دست پیدا کنند؛ اما توپ این بازیکن به تیر دروازه خورد. این دوازدهمین توپ پرسپولیسی‌ها در مسابقات لیگی و حذفی امسال بود که به تیر می‌خورد! پرسپولیس در آغاز نیمه دوم و در دقیقه ۴۹ به گل بعدی دست یافت تا کار عملا برای حریف به پایان برسد. توپگیری لوکا ماریچ و پاس عالی مسلمان باعث شد طارمی بیش از ۴۰ متر با خسوس تک به تک شود. او این بار قدر این توپ را دانست و گل دوم را برای تیمش زد. در پایان مسابقه ویسی اعتراف کرد تیمش به کلی تسلیم پرسپولیس بوده و تیم حریف باید سه امتیاز کامل را می‌گرفته است. در دیگر مسابقات این روز، سپاهان و ذوب‌آهن در دربی اصفهان به تساوی یک بر یک رضایت دادند،‌ سایپا یک بر صفر تیم بحران‌زده راه‌آهن را برد و فولاد اهواز با یک گل پدیده مشهد را مغلوب کرد.

صدرنشین زمینگیر شد