سوشا مکانی: آدم هستم و اشتباه می‌کنم

سوشا مکانی که بعد از بازی پرسپولیس با پدیده به خاطر اشتباهات عجیبش هدف انتقادات شدید قرار گرفت، در گفت‌وگو با سایت «ورزش سه» از خودش دفاع کرد.

شرایط پرسپولیس بعد ازبازی با پدیده چطور است؟

دیگر بازی با پدیده گذشته و تمام شده است. من کارت قرمز گرفته‌ام و از حضور در بازی بعد محروم هستم. همه بازیکنان و کادر فنی هم می‌دانند که ما باید این هفته برنده شویم و هرسه امتیاز بازی را کسب کنیم تا بتوانیم جایگاهمان را دربالای جدول تثبیت کنیم. اگر بتوانیم هفته هفدهم را با برد پشت سر بگذاریم، می‌توانیم به نیم‌فصل دوم امیدوار‌تر باشیم. در نیم‌فصل دوم تیمی قهرمان می‌شود که نقاط ضعف کمتری داشته باشد. وقتی به پرسپولیس نگاه می‌کنم در تیم ما رقابت بیشتر از سال گذشته است و اگر بازیکنی مرتکب اشتباه شود بقیه پشت او را خالی نمی‌کنند. این همدلی بدون تردید در دور برگشت به موفقیت پرسپولیس خیلی کمک می‌کند.

به نظر سال سختی برای تو بوده، این‌طور نیست؟

من در فوتبال بالا و پایین زیاد دیدم و می‌دانم که کجا‌ها باید با مشکلات بجنگم. متاسفانه یک عده دنبال این هستند که سوشا مکانی را زمین بزنند و به اصطلاح از من «آدم بد» بسازند؛ ولی تا امروز موفق نشدند؛ چون من یاد گرفتم که چطور با مشکلات کناربیایم و بجنگم. من دست از تلاش بر نمی‌دارم و اجازه نمی‌دهم که یک عده بخواهند روند رو به رشد من و تیمم را تحت‌الشعاع قرار دهند.

قبول داری که در بازی با پدیده روی گل‌ها مقصر بودی؟

وقتی گلی به ثمر برسد فرق نمی‌کند من باشم یا بازیکن دیگری؛ حتما اشتباهی رخ داده است. شما از انتقاد‌ها علیه من صحبت کردید باید بگویم که من به نظر کادر فنی خیلی اهمیت می‌دهم و اگر آنها انتقادی از من بکنند حتما سعی می‌کنم آن مشکل را برطرف کنم. باید قبول کنیم که من هم آدمم و اشتباه می‌کنم. حتی بزرگ‌ترین دروازه‌بان‌های دنیا هم اشتباه می‌کنند و در یک بازی ۷، ۶ گل می‌خورند. به هر حال هر بازیکنی روز‌های بد و خوب دارد؛ ولی من می‌خواهم بگویم نه درروزهای خوبم از کسی توقع دارم که از من حمایت کند و نه این درست است که در روز بد فقط یک نفر را بکوبند!

اما اشتباهات بازیکنان پرسپولیس و استقلال از طرف هوادارن سخت فراموش می‌شود.

به این نتیجه رسیدم که هوادار پرسپولیس و استقلال از تیمش برد می‌خواهد؛ چون دلخوشی بیشتر مردم کشور ما همین دو تیم فوتبال قرمز و آبی است و ممکن است یک برد ما از لحاظ روحی روی یک خانواده خیلی تاثیرگذار باشد. آمار ۴۰، ۳۰ میلیون هوادار در ایران هم رقم کمی نیست؛ ولی باید بدانی که هیچ وقت نمی‌توانی همه را ازخودت راضی نگه داری. حتی از یک مقام ورزشی یا سیاسی هم انتقاد می‌شود، ولی باید بدانی که کدام انتقادات سازنده است و از آنها استفاده کنی. به هواداران اطمینان می‌دهم هدف پرسپولیس قهرمانی است و هیچ حداقلی برای ما وجود ندارد. مطمئن باشید تیمی که از انتهای جدول می‌آید خودش را به‌عنوان یک مدعی مطرح می‌کند در پایان فصل هم قهرمان می‌شود. در پرسپولیس همه عالی هستند و هیچ چیزی کم ندارند.