عابر بانک در تنگنا!

گروه ورزش: با آغاز نقل‌وانتقالات نیم‌فصل لیگ پانزدهم، تلاش باشگاه‌های مختلف برای جذب بازیکنان جدید و رفع نقایص قبلی آغاز شده است. در این بین با توجه به شرایط وخیم اقتصادی که بر فوتبال ایران حاکم است،‌ بسیاری از تیم‌ها برای یارگیری دچار مشکل هستند و شاید نتوانند نفرات مد نظرشان را به استخدام دربیاورند. همین مساله باعث شده است در مورد باشگاه‌های محبوب‌تر، حرف و حدیث‌های بیشتری به وجود بیاید. در همین فضا، حسین هدایتی بار دیگر آمادگی خودش را برای کمک به پرسپولیس اعلام کرد. مالک باشگاه استیل‌آذین که به خاطر هزینه‌کردهای فراوانش در فوتبال ایران به «عابربانک» شهرت یافته، پنج‌شنبه‌شب در پیغامی روی اینستاگرامش نوشت: «نیم‌فصل دوم در پیش است و بنده اعلان آمادگی کردم برای جذب بازیکن و تقویت تیم؛ البته در صورت نیاز. به هر حال امیدوارم در پایان فصل قهرمانی تیم محبوب‌مان را جشن بگیریم.»

کمک به زوج‌های جوان چه شد؟

حالا دیگر همه می‌دانند که هدایتی تا چه اندازه علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در فوتبال است. بعد از سال‌ها ریخت‌وپاش، او اخیرا در چند نوبت برای خرید سهام باشگاه پرسپولیس اقدام عملی انجام داد، اما هر بار مانعی در مسیر موفقیت وی تراشیده شد تا دست هدایتی از یکی از محبوب‌ترین باشگاه‌های ایران کوتاه بماند. بعد از این اتفاقات بود که او اعلام کرد دیگر حاضر نیست در فوتبال هزینه کند و به‌دنبال آن است که سرمایه‌اش را در مسیر متفاوتی مورد استفاده قرار بدهد. مالک استیل‌آذین روز ۲۳ خرداد ۹۴ روی صفحه اینستاگرامش نوشت: «ما به عشق شما هواداران پرسپولیس وارد عرصه مزایده واگذاری پرسپولیس شده و به تکلیف خود عمل کرده‌ایم که نتیجه را همه شما دوستان می‌دانید. در حال حاضر هم قصد نداریم تحت نام اسپانسر یا... وارد عرصه فوتبال شویم.

امیدواریم دولت محترم تدبیر و امید با برنامه‌ریزی درست تیم محبوب ما را حمایت و پشتیبانی کند و موجب شادی و نشاط جوانان این مرز و بوم شود. حتما با عدم واگذاری سرخ‌ها و آبی‌ها نیازی به حضور و خدمات ما نیست و ما نیز ترجیح می‌دهیم مبلغ ۱۰ تا ۱۲ میلیارد هزینه معمول در سال که در ورزش کشور به ویژه فوتبال خدمت می‌شد از این پس درخصوص پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج به دانشجویان عزیز و فرزندان ایثارگر دفاع مقدس، ابتدا در سطح شهر تهران و در مرحله بعد با گسترش و افزایش منابع مالی در استان تهران و سپس در سطح کشور عزیزم ایران انجام وظیفه کنیم که به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.» حالا اما کمتر از ۶ ماه بعد از آن ماجرا، هدایتی دوباره وارد گود شده و قصد دارد به پرسپولیس کمک کند!

«نه»هایی که هدایتی شنید

البته در طول این ماه‌های اخیر چند نوبت دیگر هم بوده که هدایتی برای کمک مالی به پرسپولیس پا پیش گذاشته، اما با توجه به روابط نامطلوبی که بین او و مدیران فعلی پرسپولیس وجود دارد، هر بار جواب منفی به عابربانک داده شده است. ابتدای فصل جاری، زمانی که پرسپولیس در جذب مدافع چپ مورد نظر برانکو یعنی مهرداد جماعتی ناکام ماند، هدایتی اعلام کرد حاضر است هزینه استخدام ضرغام اسماعیل عراقی را بپردازد، اما این پیشنهاد مورد استقبال باشگاه پرسپولیس قرار نگرفت. بعدتر و با فرا رسیدن هفته چهارم مسابقات لیگ برتر، هدایتی اعلام کرد قصد دارد تماشای بازی با ذوب‌آهن را رایگان کند تا سرخپوشان بتوانند با حضور یکصدهزارنفری مردم، نخستین پیروزی‌شان در فصل جدید را به دست بیاورند، اما این چراغ سبز هم مورد استقبال مدیران پرسپولیس قرار نگرفت تا معلوم شود مجموعه مدیریتی فعلی این باشگاه علاقه چندانی به استفاده از منابع هدایتی ندارد. حالا این بار هم به نظر می‌رسد به هدایتی جواب منفی داده شود؛ به ویژه که خود برانکو هم اعلام کرد پرسپولیس تحرک چندانی در نقل‌وانتقالات نخواهد داشت و شاید فقط یک بازیکن به جای هادی نوروزی فقید جذب کند.

واکنش منفی هواداران

اعلام آمادگی اخیر حسین هدایتی برای کمک به پرسپولیس، این بار بر خلاف دفعات گذشته حتی با واکنش مثبت هواداران پرسپولیس هم همراه نشده است. شاید در نوبت‌های قبلی هواداران به‌خاطر مشکلات باشگاه و نتایج نامطلوبی که به دست می‌آمد ترجیح می‌دادند به استقبال کمک‌های داوطلبانه عابربانک بروند، اما گویا او این بار زمان مناسبی را برای این امر انتخاب نکرده است. در حال حاضر پرسپولیس با کمترین میزان از حاشیه به کار خودش ادامه می‌دهد و حتی سیر نتایج این تیم نیز روند صعودی داشته است. در شرایط فعلی این نگرانی وجود دارد که ورود هدایتی به معادلات باشگاه، نظم کنونی را به هم بریزد؛ به‌ویژه که خیلی‌ها معتقدند ممکن است کمک‌های هدایتی چندان هم بی‌توقع نباشد. در شرایط کنونی، هدایتی بیش از پیش به خودنمایی متهم می‌شود؛ آنچه احتمالا ادامه فعالیت‌های مشابه او را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

فرهاد در سودای ساخت استادیوم برای استقلال؟

در روزهایی که اسم هدایتی برای کمک به پرسپولیس دوباره سر زبان‌ها افتاده، فرهاد مجیدی هم حال‌وهوای مشابهی دارد. او روز پنج‌شنبه گذشته با انتشار تصویری از خودش در کنار یک مرد در دوبی، روی صفحه اینستاگرامش نوشت خبرهای خوشی برای استقلال در راه است. این جمله مبهم ستاره سابق استقلال کنجکاوی رسانه‌ها را تحریک کرد، تا آنجا که خبرگزاری فارس منظور ستاره پیشین آبی‌ها را این‌طور تفسیر کرده است: «ظاهرا کاپیتان محبوب و سابق استقلال در حال مذاکره با یک گروه بین‌المللی است تا پس از عقد قراردادهای رسمی و حضور این گروه در ایران، باشگاه استقلال تحت اجاره این گروه قرار گیرد و با حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران،در ۲۴ ماه ابتدایی حضور این شرکت در ایران ورزشگاه اختصاصی استقلال نیز مورد بهره‌برداری قرار گیرد. در این میان شماره هفت سابق آبی‌پوشان به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار این شرکت بین‌المللی معرفی شده است و به زودی به همراه دیگر مدیران این شرکت با حضور در تهران مذاکرات خود برای آغاز این پروژه را با مسوولان عالی‌رتبه و مقامات مربوطه برگزار خواهند کرد. ساخت استادیوم اختصاصی، تامین هزینه‌های سالانه باشگاه استقلال، ایجاد ساختار و تشکیلات مدرن اداری و گسترش ورزش‌های دیگر به همراه توسعه تیم‌های پایه از جمله برنامه‌های این گروه بین‌المللی خواهد بود.»