شوک اهوازی!

گروه ورزش: مسابقات هفته پانزدهم لیگ برتر باشگاه‌های کشور دیروز با برگزاری ۵ بازی به اتمام رسید. برگزاری این مسابقات همچنین به منزله پایان نیم‌فصل نخست لیگ پانزدهم بود؛ جایی که تیم شگفتی‌ساز استقلال صنعتی خوزستان توانست با برتری یک بر صفر مقابل ذوب‌آهن در اصفهان، عنوان قهرمانی نیم‌فصل را به دست بیاورد. شاگردان بی‌ادعای ویسی که فصل گذشته به سختی در لیگ برتر ماندگار شدند، دیروز با گل مهدی زبیدی در دقیقه ۷۷ ذوب‌آهن را شکست دادند تا با ۳۲ امتیاز به تنهایی در صدر جدول رده‌بندی قرار بگیرند.

استقلال تهران که پنج‌شنبه صبا را در ورزشگاه آزادی برده بود خیلی امیدوار بود ذوب‌آهن بتواند استقلال صنعتی خوزستان را شکست بدهد، اما این اتفاق رخ نداد تا اهوازی‌ها در پایان دور رفت بر صدر جدول تکیه بزنند. در دیگر مسابقات دیروز ملوان در ورزشگاه خانگی‌اش با نتیجه بدون گل برابر سیاه‌جامگان متوقف شد، بازی پدیده و سپاهان به تساوی یک بر یک انجامید و البته همین نتیجه هم در ورزشگاه خانگی گسترش فولاد برای دیدار این تیم با فولاد اهواز به ثبت رسید. پرسپولیس نیز در ورزشگاه شهر قدس تهران با دو گل از سد راه‌آهن گذشت تا دور رفت را روی پله چهارم به پایان برساند.

بازگشت درخشان طارمی

انگار یک بازی محرومیت و البته تحمل انتقادات فراوان کار خودش را کرد و باعث شد مهدی طارمی در بازی با راه‌آهن بازگشتی درخشان به ترکیب پرسپولیس داشته باشد. برانکو ایوانکوویچ، جری بنگستون را که گل سه امتیازی تیمش در بازی قبلی با گسترش فولاد را زده بود بیرون نشاند تا بار دیگر به طارمی اعتماد کند. مهاجم بوشهری سرخپوشان هم به خوبی مزد اعتماد مربی‌اش را داد و دو گل برای قرمزها به ثمر رساند. با این دو گل، طارمی ۹ گله شد و به صدر جدول گلزنان لیگ پانزدهم برگشت. اتفاق جالب این بود که طارمی گل نخستش را در دقیقه ۲۴، دقیقه «عزیز» پرسپولیسی‌ها به ثمر رساند تا به تشویق سنتی هادی نوروزی در این لحظات رنگ و بوی متفاوتی بدهد. او در دقیقه ۴۲ هم گلزنی کرد تا سرخپوشان نیم‌فصل اول را در بهترین شکل ممکن و با حضور در جمع مدعیان به پایان ببرند. پرسپولیس در این بازی نمایشی بی‌نقص ارائه کرد و موقعیت گل چندانی به راه‌آهن نداد. شاگردان مهدی تارتار در این دیدار هم موفق به گشودن دروازه حریف نشدند تا طلسم گل نزدن راه‌آهن برای هفتمین هفته پیاپی ادامه داشته باشد.

بازی‌های پنج‌شنبه

مسابقات هفته پانزدهم اما با برگزاری سه بازی از روز پنج‌شنبه آغاز شده بود که البته هر سه دیدار برنده داشت. در تهران استقلال موفق شد در یک بازی نفسگیر یک بر صفر از سد صبای قم بگذرد. آبی‌پوشان در حالی این بازی را با تک گل سجاد شهباززاده در دقیقه ۱۸ به سود خودشان به پایان بردند که بعد از اخراج بهنام برزای در دقیقه ۲۶، حدود یک ساعت ناچار شدند ۱۰ نفره مقابل حریف بازی کنند. تعداد نفرات دو تیم در دقیقه ۸۸ و بعد از اخراج فرشید باقری دوباره به تساوی کشیده شد. در دیگر مسابقات پنج‌شنبه تراکتورسازی دو بر صفر استقلال اهواز را در خوزستان شکست داد و نفت هم با یک گل برابر سایپا به برتری رسید.

شوک اهوازی!